airlift ( opvoeren ) met hevel ( hevel afgevoerd )

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.
FredLekx
Contacteer:

Re: airlift ( opvoeren ) met hevel ( hevel afgevoerd )

Bericht door FredLekx » 03 dec 2019, 21:09

Guyke schreef:
03 dec 2019, 20:29
Wat het definitief gaat worden zal ik op 20 december gaan weten.
Lekker dat wachten... :cry:

Guyke

Bericht door Guyke » 03 dec 2019, 22:16

Hallo,
FredLekx schreef:
03 dec 2019, 21:09

Lekker dat wachten... :cry:
Veel lekkers is daar niet aan.
Zo iets zet je niet snel even opzij.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

AVG

Bericht door AVG » 04 dec 2019, 16:11

Guyke,

Ik volg u vorderingen op de voet en heb bewondering voor het doorzettingsvermogen om keer op keer met nieuwe ideeën aan de gang te gaan. Snappen doe ik het allemaal niet door mijn beperkte kennis, maar dat toch ook niet uit, heb immers zelf en helaas geen airlift.

Ben wel verbaast dat u zo lang moet wachten op diverse onderzoeken, ik dacht nu juist dat zaken als deze een stuk sneller gingen dan in Ned. Rest mij u succes te wensen in afwachten wat komen gaat.

Guyke

Bericht door Guyke » 04 dec 2019, 22:11

Hallo,
AVG schreef:
04 dec 2019, 16:11
Guyke,

Ik volg u vorderingen op de voet en heb bewondering voor het doorzettingsvermogen om keer op keer met nieuwe ideeën aan de gang te gaan. Snappen doe ik het allemaal niet door mijn beperkte kennis, maar dat toch ook niet uit, heb immers zelf en helaas geen airlift.

Ben wel verbaast dat u zo lang moet wachten op diverse onderzoeken, ik dacht nu juist dat zaken als deze een stuk sneller gingen dan in Ned. Rest mij u succes te wensen in afwachten wat komen gaat.
Bedankt Aad. Je bent zeker niet alleen die nog maar kan volgen. ( soms moet ik zelf eens even uit box denken om verder te kunnen.)

En ik zou mezelf niet zijn als ik weer ga veranderen.
De disk die ik nu in de maak heb gaat voorlopig in de wacht.

Ik ben niet helemaal zeker dat ik de 2 helften perfekt kan gescheiden houden met een dichtingsring.
Ook ben ik niet zo happy als ik maar 1 pomp gebruik dat er maar een halve disk werkt ( verdeling van de lucht zint mij dus niet.)

Ook ben ik al meer dan een jaar op zoek naar een systeem dat ik uit elkaar kan halen.
Door vandaag wat aan mijn 200 lift te werken is dan eindelijk het lichtje aangegaan hoe ik verder wil.

Ik ga de proef maken voor deze 200 aansluiting en als dat ok is ga ik ook de 250 vernieuwen.
De onderdelen die ik nu heb leg ik dus voorlopig opzij maar gooi ze nog niet op de hoop.

Wat die onderzoeken betreft.
Aan een gewone man is er niks prestige te winnen.
Rijken, vedetten, hoog geplaatsten, familie gaan allemaal voor.

mvg
Guyke

Rob1979

Bericht door Rob1979 » 07 dec 2019, 14:02

Guyke schreef:
03 dec 2019, 20:29
Hallo,
Rob1979 schreef:
03 dec 2019, 19:24
Hoi Guyke,

Hopelijk is de mri/uitslag vandaag meegevallen!

Het is een hele lap tekst geworden die ik niet helemaal kan volgen. Maar zoals ik het lees is het zeer uitgebreid getest en zit het probleem in de bovenste disc. Misschien stom gedacht, maar kan het niet voldoende functioneren zonder de bovenste disc?

Gr. Rob
De MRI is achter de rug. Wat het definitief gaat worden zal ik op 20 december gaan weten. Maar het is voor meer dan 80% zeker een operatie.....

Echter dit geweld ook 's nachts laten draaien is er over ( wij slapen bijna boven de vijver en dat is dan wat teveel van het goede.

Rob je weet misschien nog die airlift van 200 die ik bij had toen ik eens ben langs geweest.
Wel deze lift ben ik wat aan het aanpassen ( wisselbaar tussen 125 en 110 stijgbuis ) zodat ik ze als demonstratie kan meenemen.
Er is wel steeds interesse om dat te zien werken.

mvg
Guyke
Vervelend dat het bijna zeker een operatie gaat worden. Hopelijk ben je daarna dan wel van de klachten af :CrossFingers:

Over de airlift. Probleem is dus eigenlijk te veel herrie in de nacht en daarom de mogelijkheid willen hebben om terug te schakelen. Is het niet mogelijk er een kleine aparte airlift bij te steken die het dan overneemt? Of een geluidsisolerende ombouw maken.

Dat geloof ik wel dat daar interesse in is om die te zien werken op volle kracht. Ben ik ook benieuwd naar.

Gr. Rob

Guyke

Bericht door Guyke » 08 dec 2019, 11:29

Hallo,
Rob1979 schreef:
07 dec 2019, 14:02

Vervelend dat het bijna zeker een operatie gaat worden. Hopelijk ben je daarna dan wel van de klachten af :CrossFingers:

Over de airlift. Probleem is dus eigenlijk te veel herrie in de nacht en daarom de mogelijkheid willen hebben om terug te schakelen. Is het niet mogelijk er een kleine aparte airlift bij te steken die het dan overneemt? Of een geluidsisolerende ombouw maken.

Dat geloof ik wel dat daar interesse in is om die te zien werken op volle kracht. Ben ik ook benieuwd naar.

Gr. Rob
Wat mijn voet betreft:
Ik hoop binnen een kleine 14 dagen dat er een beslissing komt en dat het dan weer niet maanden gaat aanslepen voor er dan bv geopereerd wordt.

Wat de airlift betreft.
Een andere kleine lift bijplaatsen is niet mogelijk in die collektor van 400. ( deze is volledig aangepast om met de final te werken. )
Mijn final lift moet het toelaten om gewoon van middelste naar bovenste dik om te schakelen via mijn kraantjessysteem en de pompen op en af zetten met een schakelaar.

Echter de voornaamste disk is die middelste en als deze dus last heeft van die bovenste dan moet ik dat aanpassen ( ben er reeds mee bezig )

op de uitstroom ( die bij mij boven vijverniveau plaats heeft ) is geluid isoleren niet echt doenbaar.

mvg
Guyke

Guyke

Bericht door Guyke » 08 dec 2019, 21:29

Hallo,

Ik heb me wat bezig gehouden om mijn 200 lift ( met sproeier van 125 ) een update te geven.
De waterdoorgangen gedemonteerd en terug gemonteerd en de luchtaansluiting verandert naar een vaste aansluiting.
Boven de toeter staat er een rubber overgang van 125 naar 110. Zodoende is het eenvoudig om van stijgbuis 125 naar 110 om te wisselen.
Dit is voor mij gemakkelijker als demonstratie voor zowel 125 al 110 stijgbuis.
Ik ben nog wel op zoek naar andere buisklemmen want vind deze wat lomp van uitvoering.
lift 200 1.jpg
lift 200.jpg
lift 200.jpg (78.89 KiB) 54 keer bekeken
Even een update van de ombouw van de kleine lift in de final.
De onderdelen...
onderdelen nieuw ontwerp disk 200.jpg
Deze gaat nu 8 sproeikoppen krijgen van 50 mm wat een grotere opp van luchtgaatjes maakt dan met de schijven.
De sproeiers worden gemonteerd via draaistoppen van 50 mm ( zodoende kunnen ze open en gereinigd worden indien nodig.

De sproeikoppen zullen per 4 worden aangestuurd zodat er een gelijkmatige verdeling van de lucht blijft zowel bij gebruik van 1 of 2 pompen.
Bochtjes en T-stukjes moeten nog samengesteld worden maar daarover later meer.
De zwarte schijfjes voor de sproeiers komen uit de afbraak van een eerder gemaakte lift die niet meer bestaat maar waarvan ik ( gelukkig )
de belangrijkste onderdelen opgeslagen had.
De schijf moet ook nog 4 extra invoeren krijgen.

Ik moet ook nog een heel pak verbindingsbuisjes maken en het zal een puzzel worden om het samen te stellen zoals ik het wil.
Ieder sproeier zal apart getest worden op fouten.

Als de testen dan ok zijn ga ik de de 250 in de final ook veranderen.

mvg
Guyke

Plaats reactie

Terug naar “Airliftsturing”