Man of vrouw

Op welke punten kan een koi gequoteerd worden?

man of vrouw

Mannelijk
0
Geen stemmen
vrouwelijk
21
37%
Maak niet uit
18
32%
20% mannelijk 80% vrouwelijk
8
14%
50/50
7
12%
andere
3
5%

Totaal aantal stemmen: 57

AVG

Bericht door AVG »

Ik heb vrouwelijk aangevinkt.

De laatste paar jaren zijn er met name wat male vanuit hier naar andere vijvers verhuist,om enerzijds wat meer rust in de vijver te krijgen( o.a. paaigedrag ),anderzijds wat meer groeipotentieel.

Enkele male zullen zeker blijven,dit maar om één reden,ze zijn voor ons bijzonder.
Vorig jaar hebben we wat Tosai aangekocht als zijnde female volgens de info > certificaat,dus hopen dat dit ook de waarheid zal blijken te zijn.
Bij andere aangekochte Tosai als experimentje,is het nog wat afwachten,het lijkt een positief verloop te krijgen,zoals ik dat gehoopt had bij het selecteren.

Zouden we een Nissai aankopen,dan willen we wel voor 99 % zeker zijn dat het female betreft.
Laatst gewijzigd door AVG op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Tigerkoi

Bericht door Tigerkoi »

Ik koos voor 50/50, al helt de balans bij mij over naar 20% vrouw en 80% man omdat de koi en de patronen die ik zoek toevallig en jammer genoeg vaak mannelijke koi zijn :cry:
Laatst gewijzigd door Tigerkoi op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Koivijver 24 m³, Filtreco 4-kamer met BB, Filtreco zeef, Bio UVC 20, 2 x Blue Eco 250 pomp, aparte plantenvijver 15m² in circulatie met koivijver.
didierd

Bericht door didierd »

een vr
Laatst gewijzigd door didierd op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
didierd

Bericht door didierd »

een vraagje hier over
Is het niet zo dat mannetjes langer hun kleur houden??

gr didier
Laatst gewijzigd door didierd op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Tigerkoi

Bericht door Tigerkoi »

Is dat zo?
Koivijver 24 m³, Filtreco 4-kamer met BB, Filtreco zeef, Bio UVC 20, 2 x Blue Eco 250 pomp, aparte plantenvijver 15m² in circulatie met koivijver.
gerrit1950

Re: Man of vrouw

Bericht door gerrit1950 »

ik heb één en tweejarig gekocht, geen enkel benul of het mannetjes of vrouwtjes zijn. kan men dat dan al zien?
AVG

Bericht door AVG »

Bij eenjarige Koi is het nagenoeg niet in te schatten of het male of female betreft.

Waar je rekening mee zou kunnen houden bij het uitzoeken van een visje binnen dezelfde variëteit is het volgende:
- Koop niet perse de grootste uit de verkoopbak. ( mannetjes groeien aanvankelijk wat sneller )
- Neem niet die Koi die grote borstvinnen hebben ( kans dat juist deze de male zijn )
- Mannelijke Koi hebben soms wat diepere kleuren op jonge leeftijd

Boven geschreven aanduidingen zijn slechts in indicaties ! Het algehele gevoel bij het selecteren is niet aan te geven, beetje ervaring kan helpen. Garanties heb je niet, ook niet bij het selecteren van tweejarige, al zijn de symptomen dan al wat duidelijker te herkennen.
mullie

Bericht door mullie »

Mijn maakt het niet uit
Ik kijk wat ik mooi vind
En als het toevallig een vrouw is
Dan is dat mooi meegenomen
een fout is ook een 9
Plaats reactie

Terug naar “Koi quotering”