Man of vrouw

Op welke punten kan een koi gequoteerd worden?

man of vrouw

Mannelijk
0
Geen stemmen
vrouwelijk
21
37%
Maak niet uit
18
32%
20% mannelijk 80% vrouwelijk
8
14%
50/50
7
12%
andere
3
5%

Totaal aantal stemmen: 57

de7bronnen
Contacteer:

Man of vrouw

Bericht door de7bronnen »

Ik ben eens benieuwd of jullie snellen een vrouwtje kopen of een mannetje .
een beetje uitleg mag erbij komen.ook de voor en nadelen
Laatst gewijzigd door de7bronnen op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
JeroenP
Contacteer:

Bericht door JeroenP »

Euhm... ik kan niet stemmen

Jeroen
Laatst gewijzigd door JeroenP op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Hoi Gino,

Ik streef naar zoveel mogelijk vrouwlijke koi, maar mijne portemonee kiest vaak voor mannelijk :wink:

Vrouwlijke koi zijn doorgaans duurder, en dit houd mij soms een beetje tegen, ook al wil ik grote vissen in de vijver.

Ook heb ik hier enkele koi als tosai aangekocht, en daarvan is het overgrote deel mannelijk, en zeker deze met een mooi patroontje

Vandaar hier 50/50 mannelijk en vrouwlijk zijn :wink:

Groetjes,

Marc
Laatst gewijzigd door Marcje op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

JeroenP schreef:Euhm... ik kan niet stemmen

Jeroen
Klopt en ondertussen rechjt gezet :wink:

Groetjes,

marc
Laatst gewijzigd door Marcje op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
budoke

Bericht door budoke »

heb ook gekozen voor female en idd ook de prijs slaat wel eens door,probeer tosai te kopen waarvan het mogelijk females zijn maar het blijft een gok.
Heb momenteel zeker 1 female en hopelijk zitten er tussen de jongere koi ook nog females.
Jammer dat deze zo duur zijn.
Eigenlijk streef ik naar 50% male en 50% female maar dat gaat nog enkele jaren duren.
Laatst gewijzigd door budoke op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
heb soms heldere momenten,zijn wel schaars
mollie

Bericht door mollie »

ik heb maakt niet uit gekozen terwijl het eigenlijk wel zo is mijn beurs bepaalt dat.
Laatst gewijzigd door mollie op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
JeroenP
Contacteer:

Bericht door JeroenP »

Er zijn zo een paar soorten waarvan ik graag een vrouwelijke wil, om zeker te zijn dat ze groot en mooi kunnen worden.
Allee, op dit moment zou ik in mijn nieuwe vijver (wanneer deze ooit af geraakt) vooral een vrouwenlijke Doitsu Karashigoi willen, zo eentje met een rij schubben op de rug en de laterale lijn. Een vrouwelijke Momotaro Mako Showa ligt te wachten bij de dealer tot mijn vijver klaar is en ik zou ook graag nog een vrouwelijke Shining Rose Sanke willen. Een mooie vrouwelijke Chagoi zou ik ook nog zien zitten, voor de rest speelt het mij momenteel geen rol welk geslacht het heeft.

Jeroen
Laatst gewijzigd door JeroenP op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
polleke

Bericht door polleke »

Ik heb vrouwelijk gestemd ,er zijn natuurlijk wel mannetjes die ook zeer groot kunnen worden maar die zijn zeer zeldzaam :? .
Ik heb dus graag grote koi in onze vijver en wacht liever langer om te sparen en dan toch vrouwelijke te kopen en ook minder in aantal zodat ze ook de kans krijgen om te groeien .Kwa patroon moet je dan meestal wel wat langer geduld hebben :wink: .grtjs
Laatst gewijzigd door polleke op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
Ryu-san
Contacteer:

Bericht door Ryu-san »

ik heb ook vrouwelijk gestemd, maar in de toekomst zou ik wel eens meer mannelijke koi kunnen kopen( in de hoop dat ik zo met een gelijkaardig budget, betere koi kan kopen aangezien ik nu ongeveer de grenzen van mijn vijver(s) begin te kennen(+- 75cm) en het voor mij dan wss interessanter is om een hogere kwaliteit man te kopen met mooie bouw en goede groepotentie)

mvg

Steven
Laatst gewijzigd door Ryu-san op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Balance is everything!
Pipo

Bericht door Pipo »

Bij mij is de verhouding 80/20 maar dan in het voordeel van de mannetjes en dit dan voornamelijk omdat ik graag elk jaar een kweek opzet en redelijk veel belang hecht aan de kwaliteit van de mannetjes.

Mijn vijver is ook niet groot genoeg om allemaal +80cm koi te houden. Ik ben tevreden met een maatje kleiner!

Bijkomend voordeel is dat een man van goede kwaliteit aanzienlijk minder kost dan een vrouwtje van gelijkaardige kwaliteit.

Dus voor mij...geen slecht woord over een vijver vol mannetjes!
Laatst gewijzigd door Pipo op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
gorisken

Bericht door gorisken »

om te kopen ga ik de laatste jaren enkel voor vrouwtjes. dit vooral omdat ik al 70% mannetjes heb. ook om dezelfde reden aangeschaft als hierboven aangehaalt, namelijk als tosai gekocht, en bijna allemaal mannetjes... nu een jaartje langer wachten, en dus voor een vrouwtje gaan.
Laatst gewijzigd door gorisken op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Danny

Bericht door Danny »

Ik heb voor andere gekozen.
In principe kan een man mooier zijn dan een vrouwtje, dus daar is het mij niet om te doen.
Ik heb alleen angst als ze aan het paaien gaan, ik had vroeger 50% mannen. En elke keer was er wel eentje bij met brokken. Ja wat wil je als je maar een paar keer per jaar van katoen mag geven :lol:.
Dus ik wil wel één of twee male in de vijver zodat de vrouwtjes kuit kunnen afzetten, en dan de male liefst niet te groot.

grts, Danny
Laatst gewijzigd door Danny op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
de7bronnen
Contacteer:

Bericht door de7bronnen »

Dat is ook de reden danny dat ik deze poll heb aangemaakt om te kijken hoe de verdeling is .
of het geen probleem zou geven als je alleen vrouwtjes zet. vooral voor de kuit afzetting.
Laatst gewijzigd door de7bronnen op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
mollie

Bericht door mollie »

de7bronnen schreef:Dat is ook de reden danny dat ik deze poll heb aangemaakt om te kijken hoe de verdeling is .
of het geen probleem zou geven als je alleen vrouwtjes zet. vooral voor de kuit afzetting.
je leest wel eens dat er hobbyisten zijn die twee vijvers hebben een voor de vrouwen en een voor de heren.
op een koi kepers dvd staat er ook een die het zo doet.
Laatst gewijzigd door mollie op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
ad

Bericht door ad »

ik zou niet eens weten of ik vrouwtjes of mannetjes heb,als het mee zit kom ik er dit jaar achter?? 3 en 4 jarig. :oops:
Laatst gewijzigd door ad op 07 mei 2014, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Koi quotering”