kohaku 2-8-3
sanke 42-47-35-9-5
in die volgorde, eigenlijk ben ik niet echt kapot van de sanke
Momotaro koi farm Okayama
voorlopige uitslag in volgorde van stemmen:
*Kohaku:3-8-6en7 de
6 en 7 exequo daarom zijn er vier
*Sanke:13-47-12-37-58
Ben benieuwd!
*Kohaku:3-8-6en7 de
6 en 7 exequo daarom zijn er vier
*Sanke:13-47-12-37-58
Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door EG op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Je weet slechts wat je mist als je het niet meer hebt!
Hallo allemaal,
ik wou toch eens tussenin melden dat de beste sanke volgens Daisuke er nog niet tussen zit bij jullie.
Wat kohaku betreft daarentegen, deze komt veel voor bij jullie.
Ik geef dinsdag de uitverkoren nummers van Daisuke.
Japanners denken soms anders dan wij ook.
Mie
ik wou toch eens tussenin melden dat de beste sanke volgens Daisuke er nog niet tussen zit bij jullie.
Mie
Laatst gewijzigd door mie op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Even spannend als menige jurk of broeken na het uitbundig Kerst- en eindejaarsschransen ...mie schreef:Hallo allemaal,
Mie
Laatst gewijzigd door noa op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
3 beste kohaku's
hallo,
hier dan de mening van Daisuke Momotaro :
beste kohaku van auction is nr 8 !!!
2 kohaku's die nog heel goed zijn en veelbelovend nrs 1 en 4 !
een klein beetje uitleg :
nr 8 blinkt gewoon uit tov de andere door zijn prachtige bodyshape ! Het patroon is mooi evenredig verdeeld over zijn lichaam en de kiwa/sashi ziet er ook al goed. De inplanting van de vinnen, de mooie brede rug en de bouw van de kop, beloven dat dit een grote koi zal worden.
nr 1 is al groot voor dezelfde leetijd en ik denk dat dit vooral meespeelt bij de keuze van Daisuke. Aflijning is ook al goed. De grootste koi is altijd goed in Japan ook al slaat het patroon niet echt aan.
nr4 Een geliefd patroon voor zijn kleine 48 cm. goede bodyshape en mooie aflijning. Klein maar stevige koi. Hier speelt het patroon sterk in op de keuze.
Simpel gezegd : nr 4 is gekozen voor zijn geliefd patroon, nr 1 voor zijn lengte en nr 8 heeft gewoonweg dit alles in zich om de beste te worden !
Later volgen de sanke's
Mie
hier dan de mening van Daisuke Momotaro :
beste kohaku van auction is nr 8 !!!
2 kohaku's die nog heel goed zijn en veelbelovend nrs 1 en 4 !
een klein beetje uitleg :
nr 8 blinkt gewoon uit tov de andere door zijn prachtige bodyshape ! Het patroon is mooi evenredig verdeeld over zijn lichaam en de kiwa/sashi ziet er ook al goed. De inplanting van de vinnen, de mooie brede rug en de bouw van de kop, beloven dat dit een grote koi zal worden.
nr 1 is al groot voor dezelfde leetijd en ik denk dat dit vooral meespeelt bij de keuze van Daisuke. Aflijning is ook al goed. De grootste koi is altijd goed in Japan ook al slaat het patroon niet echt aan.
nr4 Een geliefd patroon voor zijn kleine 48 cm. goede bodyshape en mooie aflijning. Klein maar stevige koi. Hier speelt het patroon sterk in op de keuze.
Simpel gezegd : nr 4 is gekozen voor zijn geliefd patroon, nr 1 voor zijn lengte en nr 8 heeft gewoonweg dit alles in zich om de beste te worden !
Later volgen de sanke's
Mie
5 beste sanke !!!
Beste sanke nr 38 !
Maar ook nrs 3 - 9 -19 - 35 - 67 vindt Daisuke heel goed.
Nog een kleine toelichting hierbij :
-nr 38 is heel mooi afgelijnd, ook al zijn de fotos niet zo goed, je ziet toch dat de koi heel "clean" is. De kiwa en sashi zijn heel goed. Ook starten we van een prachtig 4 staps (yondan) kohaku waarbij het meeste sumi in het shiroi (wit) voorkomt. De bodyshape is stevig.
Deze sanke scoort op alle punten, lichaamsbouw, huidkwaliteit, patroon heel hoog.
-nr 9 is persoonlijk mijn 1ste keuze. Dit is een sanke die direct naar show kan denk ik. Zeker in Japan zijn deze sanke geliefd. Grote sumi spots op de schouders. Denk maar aan de SFF auctions van 2007, daar waren ook zulke patronen heel geliefd. Deze sanke kom je niet zo gemakkelijk 2 keer tegen. Uniek !
-nr35 maruten sanke - Het shiroi is bij deze sanke heel sterk. Zelfs de neus is wit en het sumi patroon is speciaal. Ook de bodyshape en huidkwaliteit lijken mij goed voor een nissai.
-nr 19 deze sanke is veelbelovend voor de toekomst. Momenteel niet klaar voor show en moet nog finishen. Toch wel een mooi gebalanceerd patroon.
-nr 3 en 67 nog 2 maruten sanke. Blijkbaar heeft Daisuke iets met maruten's. Voor mij zijn deze 2 sanke de minste gewaardeerde van deze 6 sanke's. Aflijning en bodyshape kan wel goed zijn maar patroon is voor mij minder.
Ik hoop dat jullie dit toch leuk vonden om de keuze van Momotaro zelf te weten. Het is moeilijk om de koi te beoordelen op deze slechte foto's.
Toch bedankt voor de deelname hieraan en laat horen als je nog zulke
spelletjes wilt zien.
Mie
Maar ook nrs 3 - 9 -19 - 35 - 67 vindt Daisuke heel goed.
Nog een kleine toelichting hierbij :
-nr 38 is heel mooi afgelijnd, ook al zijn de fotos niet zo goed, je ziet toch dat de koi heel "clean" is. De kiwa en sashi zijn heel goed. Ook starten we van een prachtig 4 staps (yondan) kohaku waarbij het meeste sumi in het shiroi (wit) voorkomt. De bodyshape is stevig.
Deze sanke scoort op alle punten, lichaamsbouw, huidkwaliteit, patroon heel hoog.
-nr 9 is persoonlijk mijn 1ste keuze. Dit is een sanke die direct naar show kan denk ik. Zeker in Japan zijn deze sanke geliefd. Grote sumi spots op de schouders. Denk maar aan de SFF auctions van 2007, daar waren ook zulke patronen heel geliefd. Deze sanke kom je niet zo gemakkelijk 2 keer tegen. Uniek !
-nr35 maruten sanke - Het shiroi is bij deze sanke heel sterk. Zelfs de neus is wit en het sumi patroon is speciaal. Ook de bodyshape en huidkwaliteit lijken mij goed voor een nissai.
-nr 19 deze sanke is veelbelovend voor de toekomst. Momenteel niet klaar voor show en moet nog finishen. Toch wel een mooi gebalanceerd patroon.
-nr 3 en 67 nog 2 maruten sanke. Blijkbaar heeft Daisuke iets met maruten's. Voor mij zijn deze 2 sanke de minste gewaardeerde van deze 6 sanke's. Aflijning en bodyshape kan wel goed zijn maar patroon is voor mij minder.
Ik hoop dat jullie dit toch leuk vonden om de keuze van Momotaro zelf te weten. Het is moeilijk om de koi te beoordelen op deze slechte foto's.
Toch bedankt voor de deelname hieraan en laat horen als je nog zulke
spelletjes wilt zien.
Mie
danny schreef
Ze mogen met veel plezier allemaal hun rondje komen zwemmen
bij mij.
Lelijke koi ben ik er niet tegenkomen.
mvg peter
Zelf heb ik geen pronostiek gedaan.ik val al buiten de prijzen
Ze mogen met veel plezier allemaal hun rondje komen zwemmen
bij mij.

Lelijke koi ben ik er niet tegenkomen.
mvg peter
Laatst gewijzigd door stavros op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 5 beste sanke !!!
Heel leuk en nog leerrijk ook met jouw uitleg erbij . Bedankt !mie schreef: Toch bedankt voor de deelname hieraan en laat horen als je nog zulke
spelletjes wilt zien.
Mie
Nog van dattum aub !
En hopelijk scoor ik volgende keer wat beter... ( ipv van 1 op 7 nu )
Groet
Laatst gewijzigd door noa op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar zitten we met onze appreciatie nog mijlenver van de jappen!Het si op foto natuurlijk niet makkelijk,maar toch!
Laatst gewijzigd door EG op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Je weet slechts wat je mist als je het niet meer hebt!
Ik zat er toch niet ver naastgosanke schreef:Het blijft nog altijd beoordelen van foto's om juist beeld te vormen zou je de koi in het echt moeten zien maar toch even mijn favorieten doorgeven:
Kohaku: 3, 7 en 8
Sanke: 2, 13, 19, 67 en 68
Bij sanke heb ik niet echt een persoonlijke favoriet bij Kohaku ga ik voor kohaku nummer 8.

Kohaku nummer 8 had ik al als favoriet is gewoon een top kohaku!
Bij de sanke was het wat moeilijker maar toch nog 2 op 6 niet slecht voor vanop foto en film te beoordelen vind ik persoonlijk

Laatst gewijzigd door gosanke op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoi Mie,
Het heeft een beetje geduurd alvorens ik de info verwerkt hab…
Bedankt voor de info bij de uitslag, en kijk al uit naar het volgende …
Groetjes,
Marc
P.s. mijn score was 1 op 8 ,zeker genen vetten maar beter dan nul …
Het heeft een beetje geduurd alvorens ik de info verwerkt hab…
Bedankt voor de info bij de uitslag, en kijk al uit naar het volgende …
Groetjes,
Marc
P.s. mijn score was 1 op 8 ,zeker genen vetten maar beter dan nul …

Laatst gewijzigd door Marcje op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.