Koi met of zonder certificaat ?

Op welke punten kan een koi gequoteerd worden?
Fukarin

Bericht door Fukarin »

Als je achteraf spijt hebt om het teveel uitgegeven geld, heb je naar mijn idee een te grote broek aangetrokken :wink:

gr,
fukarin
Laatst gewijzigd door Fukarin op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
'te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis'
D-man

Bericht door D-man »

Fukarin schreef:Als je achteraf spijt hebt om het teveel uitgegeven geld, heb je naar mijn idee een te grote broek aangetrokken :wink:

gr,
fukarin
die heb je goed omschreven Fukarin... :D
Laatst gewijzigd door D-man op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
ik ben mij er eentje...
jeroenie

Bericht door jeroenie »

D-man schreef:op dit moment plakt SFF er zijn plaatje op jeroen,

denk niet dat een kweker zijn naam te grabbel wil gooien door vissen van andere kwekers van zijn naam te voorzien..maar das een gevoel
mag ik u vragen waar u ergens ziet staan dat deze vis van sakai komt??? want om eerlijk te zijn, zie ik dit nergens staan!
het punt waar ik naartoe wil, is gewoon, dat een vlaming niet in staat is om die japanse tekens te lezen, en je dus eigenlijk niet alles weet!
ik kan hier enkel de verzenddatum, de geboortemaand en het moederdier op zien, maar nergens iets van kweker, lengte, m/v, soort, ...
gewoonweg voor ons niet leesbaar in dat japans!
Laatst gewijzigd door jeroenie op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
JeroenP
Contacteer:

Bericht door JeroenP »

Is de Shining Rose bloedlijn niet doorgaans van SFF ?

Jeroen
Laatst gewijzigd door JeroenP op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
kurten

Bericht door kurten »

ja jeroen dit is een bloedlijn van sff zelfs zeer bekend bij mij
weten :wink:
ik heb een boekje met de bloedlijnen van sff .
sff heeft nog meerdere bloedlijnen.

mvg kurten,
Laatst gewijzigd door kurten op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
edwin1
Contacteer:

Bericht door edwin1 »

hoi,..

best wel een leuke topic,..
al denk wel dat er iets te snel over de reactie van Polleke heen gelezen wordt..

dat is natuurlijk wel een voordeel van een certificaat,.. je kunt dus ook met (bijna ) zekerheid zeggen welk geslacht je in de vijver krijgt.

gr.
polleke schreef:Ik weet ook dat het een female zou moeten zijn en het is een man dan heb je wel bewijs dat het een vrouw moet zijn volgens het certificaat en dan kan de dealer normaal gesproken eisen voor eenzelfde klasse andere vis van het gewenste geslacht (dit is zo bij een tossai waarvan het moeilijk te zien is) grtjs
Laatst gewijzigd door edwin1 op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Maatwerk is onze kracht
jeroenie

Bericht door jeroenie »

JeroenP schreef:Is de Shining Rose bloedlijn niet doorgaans van SFF ?

Jeroen
ik weet ook dat shining rose van sff is, maar als niet internet-persoon, of mensen met minder kennis op koi-gebied, weten dat doorgaans niet.
mijn mening is dat zoon certificaat minstens volledig engelstalig zou moeten zijn, met eventueel hun japans erbij.
zeker voor de europese markt althans!
zonder voorkennis kun je niet weten wie de kweker is, en dat bedoel ik gewoon!
Laatst gewijzigd door jeroenie op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
g.....

Bericht door g..... »

Zou het niet leuk zijn om bijvoorbeeld
Een topic te starten

Van koi met certificaat gekocht als tosai nisai
Verwachting en resultaat na 2 jaar

Dan kan men ook zien bij welke kweker bloedlijn
zich het best ontwikkeld

in positieve en negatieve zin
om zo de evolutie te volgen

En zo te zien welke kweker de beste kwaliteiten bezit
Per variëteit

is maar een gedachte.
Laatst gewijzigd door g..... op 07 mei 2014, 17:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Peter en Anja

Bericht door Peter en Anja »

Hoi Jeroenie ,
daar heb je mischien wel eenpunt dat het er beter zou opstaan in het engels onder de japanse tekens . Maar je zegt dat een mens met mindere kennis op gebied van koi dat niet weten .Akkoord , maar zo iemand gaat geen koi kopen met een certificaat . Deze mensen gaan koi kopen uit een verkoopsbak van 10 voor 60€ .Daarom vinden deze mensen hun koi niet minder graag , vertsa mij niet verkeerd he . Het is maar hoe je wil evolueren bij je hobby denk ik .
@gompie : ik denk niet dat je veel kandidaten zal vinden vrees ik :roll:
Laatst gewijzigd door Peter en Anja op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
sandy

Bericht door sandy »

Hoi

Ik koop de koi die ik graag zie .
Is er toevallig een certificaat aanwezig dan zeg ik mooi meegenomen.

Dat zal zeker niet bepalend zijn in mijn beslissing.

Groeten,

Sandy
Laatst gewijzigd door sandy op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Jeroen Oss

Bericht door Jeroen Oss »

Interessante discussie...
Ik koop mijn koi altijd in een bepaalde prijsklasse en daarin heb je geen certificaten. Ik ben wel heel tevreden met de koi die ik heb zwemmen. Mijn vijver is geschikt om op een bescheiden manier koi te houden. Ik heb echter niet het idee dat het systeem zo perfect is dat ik het aan zou durven om er kapitale vissen in te houden.
Laatst gewijzigd door Jeroen Oss op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
bushiju

Bericht door bushiju »

volgens mij kan je dat ook op een ander manier bekijken

De kweeker is trots op zijn vissen, en wil niet dat een ander kweeker met de pluimen gaat lopen, zo gaat dat bij honden, paarden, duiven en ga zo maar verder :wink:

Mensen met poen maar geen kennis van koi of smaak, maar die toch niet voor aap willen staan met hun vrienden hebben bewijs van een bepaalde kwaliteit aankoop :lol: :lol:

maar ook als je morgen echt een kohaku van sakai wil kopen,
en er wat geld wil tegen aan gooien voor een bepaalde bloedlijn om bv zelf een kweekje te doen, ben je ook wel 100% zeker van je aankoop.

Je kan natuurlijk ook zo zeker zijn van je zelfkennis dat je zelf certificaten maakt van je eigen kweek, maar je moet dan wel opletten hoge bomen vangen veel wind :roll: :roll:

Maar voor mij zelf vind ik 250€ tot 350€ (dus zonder certificaat)voor een koi van 2 jaar oud en rond de 40cm nog haalbaar en als deze wil groeien naar een 55cm tot 65cm ben ik meer dan tevreden, ik wil er niet aan denken dat er hier een koi van 4000€ op de bodem ligt, dan ben ik ziek van het geld en niet van de dood van de koi :wink:
Laatst gewijzigd door bushiju op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
AVG

Bericht door AVG »

bushiju schreef:ik wil er niet aan denken dat er hier een koi van 4000€ op de bodem ligt, dan ben ik ziek van het geld en niet van de dood van de koi :wink:
U insteek om er behoorlijk ziek van te zijn mocht een Koi dood gaan en het geïnvesteerde geld in rook op zien gaan ….,kan ik begrijpen.

Voor hen die een kapitale Koi aanschaffen zal het geldbedrag zeker een rol van betekenis spelen,maar evengoed het verlies van de Koi op zich,vergeet niet dat je een dergelijke Koi niet 123 koopt,vaak jarenlang sparen en juist die Koi treffen waar je allang naar op zoek bent zal evengoed meespelen.

Ik durf de stelling wel aan dat hier geen kapitalisten op het forum vertoeven ( die zitten echt niet op een forum ),een ieder zal er zaken voor moeten doen of laten om uiteindelijk een Koi met of zonder certificaat aan te kunnen kopen in een bepaalde prijsklasse.
( Ooit heb ik al eens een stukje geschreven over koiverslaving….. )
Laatst gewijzigd door AVG op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
bushiju

Bericht door bushiju »

Aad ik wil daar geen verkeerde dingen mee zeggen
maar ik zeg hoe ik er over denk :wink:
en dat is net waar ik het meeste bang voor heb, dat zo een juweel na lang sparen na een korte tijd zou sterven, ongetwijfeld kost kwaliteit geld, maar ik heb een grens voor mij gelegd op deze prijs, maar ik bewonder graag de top bij iemand anders thuis :lol:
Mag ik weten waar je dat hebt geschreven over koiverslaving?
Ik zou wel eens willen weten wie er bij zijn thuis zoal tegen het vrouwtje liegt over de prijs van de koi, of geld achter de hand houd of een boterham minder eet voor een dure koi, ik denk toch dat dit de symptomen van verslaving zijn :lol: :lol:

verder alle respect voor elke koi van goedkoop naar duur, en voor elke koiliefhebber :wink:
Laatst gewijzigd door bushiju op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
polleke

Bericht door polleke »

Ik ben niet verlegen om te zeggen dat ik met een oude auto rijd 16j maar wij hebben wel een grote vijver met het budget wat wij hebben moeten we kiezen :? We gaan ook nooit op reis maar genieten van onze dieren en de rust .
Laten we het gewoon maar Koikichi noemen haha .grtjs
Laatst gewijzigd door polleke op 07 mei 2014, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
Plaats reactie

Terug naar “Koi quotering”