Jeroenie, bij honden is het net hetzelfde als bij koi, je hebt mensen die er met hart en ziel achter staan, en je hebt broodfokkers. Wij hebben ook al wat shows gelopen met onze honden, en als je dan soms ziet welke honden een U krijgen

, en dan zijn die zogezegd goed voor de fok.
Onze laatste pup, nu anderhalf jaar oud hebben we aangekocht om nog eens een nestje van te nemen. Ze heeft alle shows die ze meegedaan heeft gewonnen ( Brabo, Brussel en best in show op 9 maand oud bij de BFRC ) dus geen kleine shows. Nu weten we dat er bij de Flatcoad de laatste jaren PLD voorkomt. Maar is niet verplicht om te laten testen voor de fok. Wij hebben die test toch laten doen , en we hebben prijs

. Spijtig dat we van haar geen nest kunnen nemen, maar het belangrijkste is dat haar ogen goed blijven. We weten dan ook dat er mensen zijn die hun hond gebruiken voor de fok die niet PLD vrij zijn. En mensen die in het verleden bleven fokken met honden waarvan ze wisten dat er kankers in de lijnen zaten. Dus kom mij dan niet vertellen als je een hond koopt met een stamboom van st- hubertus dat je goed zit. Als je ziet dat ze sommige rassen volledig naar de kloten fokken, honden die bijna geen adem krijgen, honden die enkel kunnen werpen via kijzersnede. Is dat dan de top

dat is in mijn ogen niet denken aan het welzijn van de dieren, maar enkel kassa kassa.
En waarom zou je geen koi kunnen kopen vanaf een foto? Als je een goede verhoudeing hebt met uw dealer, moet die u er op wijzen wat de minpunten zijn van die koi. Of je kan vlug eens over en weer gaan kijken naar Japan hoe de koi er live uitziet natuurlijk. Al mijn laatste aanwinsten zijn genomen vanaf een foto, of een filmpje, en zijn mij allemaal zeer goed bevallen. Ieder koopt toch koi aan hoe hij dat wil.
grts, Danny