8- kohaku Momotaro Svcop - grow-out 2021-2022

Natal

Re: 8- kohaku Momotaro Svcop - grow-out 2021-2022

Bericht door Natal »

Idd jammer om lezen. Hopelijk gewoon brute pech en geen voorbode van ergere ellende.

Storm lijkt me ook een vreemde oorzaak. Enige impact op vijver hier was massa bladeren moeten vissen. De Koi hebben het niet aan hun hart laten komen. Geen idee of storm voor extra stress gezorgd heeft.
jocca

Bericht door jocca »

Natal schreef: 21 feb 2022, 16:47 Idd jammer om lezen. Hopelijk gewoon brute pech en geen voorbode van ergere ellende.

Storm lijkt me ook een vreemde oorzaak. Enige impact op vijver hier was massa bladeren moeten vissen. De Koi hebben het niet aan hun hart laten komen. Geen idee of storm voor extra stress gezorgd heeft.
ik heb een paar jaar terug bv een soragoi gehad die na een onweer "'t zot in zijn kop" gekregen heeft. Was op een donderdag, overdag niets te zien, 's avonds onweer gehad en de vrijdagmorgen zwom die steeds plat door het water, de maanden daarop trok die meer en meer schuin tot het een banaan was en die eigenlijk niet meer kon zwemmen ... dus extreme weersveranderingen kunnen misschien wel wat teweeg brengen.
Natal

Bericht door Natal »

Voila ... alweer iets slimmer geworden. Het kan dus toch nog met het weer te maken hebben.

Hopelijk heeft hij meer geluk in de Shiro-challenge. :CrossFingers:
Babette

Bericht door Babette »

Wat jammer van deze mooie koi, zomaar……..met juiste waterwaarden ?? Ongeloof, in een cursusles kom ik daar wel eens mee naar boven want dit is toch vreemd. :kez:
FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

jocca schreef: 21 feb 2022, 16:50
....... , de maanden daarop trok die meer en meer schuin tot het een banaan was en die eigenlijk niet meer kon zwemmen ... dus extreme weersveranderingen kunnen misschien wel wat teweeg brengen.
Ik wel eens ergens gelezen, dat door de schrik van bv. onweer en een te plotselinge beweging gemaakt wordt waardoor er een fractuur in de rug ontstaat.
jocca

Bericht door jocca »

FredLekx schreef: 21 feb 2022, 18:45 Ik wel eens ergens gelezen, dat door de schrik van bv. onweer en een te plotselinge beweging gemaakt wordt waardoor er een fractuur in de rug ontstaat.
idd en vermoedelijk zal dit bij ons gebeurd zijn (ook het netten en zo kan ervoor zorgen dat er problemen ontstaan met de rug - zeker bij een zeer onrustige koi).
Plaats reactie

Terug naar “Grow-out 2021-2022 Kohaku Momotaro ism The Koi Company”