meld uw ideetjes/bedenkingen

Een forum dient constant te evolueren wil het niet gedateerd zijn. Dus heb je tips ... ???
jocca

meld uw ideetjes/bedenkingen

Bericht door jocca »

zoals Fred aanhaalde, morgen zit de Grote Baas (aka marcje) samen met zijn 2 linkerhanden.
Ik had er niet direct aan gedacht, maar naar aanleiding van Fred zijn post in een ander topic maak ik deze topic even nog vlug aan.

Zoals iedereen wel weet is koivrienden.com eigenlijk het meest actieve forum van de benelux wat betreft koi en vijvers. Dit kunnen we alleen doen door enerzijds de inspanningen van de moderators en op events de partners, maar ook door de leden zelf (anders hebben we een forum met 3 leden).

Ik doe dan ook nog een warme oproep aan iedereen (ook nieuwe leden, leden die enkel lezen, leden die nu actief zijn en leden die vroeger actief zijn).

wat kan er BETER
wat wil je zeker BEHOUDEN
en niet onbelangrijk ... zijn er eventueel mensen die af en toe een handje kunnen en/of willen bijsteken
(geen moderatordingen, maar gewoon es bijspringen indien het echt nodig is en uiteraard binnen jullie mogelijkheden).

Post gerust jullie bedenkingen hieronder even, dit hoeft zeker niet privé te zijn, uw idee/bedenking kan misschien spontaan een idee bij iemand anders doen ontspruiten. Laten we er gewoon geen ellendig lang discussietopic van maken :wink:

wat binnen is tegen morgenmiddag bespreken we morgen al even, wat later binnenkomt nemen we dan mee op een andere vergadering.

ik ben nu es benieuwd si 8)
goshiko

Re: meld uw ideetjes/bedenkingen

Bericht door goshiko »

Zeker behouden, feit dat iedereen ruimte krijgt om zijn eigen mening te brengen zonder afgekraakt te worden.
Je hebt hier airliftliefhebbers, en mensen die zweren bij pompen. Je hebt trommelaars, en zij die het houden buj borstels.

Fanatisme en vooringenomenheid zijn dingen waar andere fora aan kapot gegaan zijn, laten we dat hier zeker blijven vermijden.

Daarnaast ook nog blijvers : vijvertoeren, grow-outs.

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
willem v d

Bericht door willem v d »

Niet het meest actieve forum van de benelux?
Kijk eens naar de Nederlandse fora nvn en koi forum zijn bijna of helemaal uitgestorven. Franstalig kan ik niet lezen, facebook heb ik niet.

Voor mij is dit mijn/het forum.

Als ik iets zou veranderen dan wil ik een extra forum deel willen zien voor vragen over pompen. Nu heb je techniek of algemeen waar je dit moet zetten.
Natal

Bericht door Natal »

@willem v d Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Jocca geeft wel aan dat koivrienden zowat het grootste forum van de benelux is. Ik dacht even dat hij de Belgische bescheidenheid verloren was, maar hij heeft wel gelijk.

Je opmerking over een topic rond pompen vind ik wel een terechte. Ik zie wel verschillende technische zaken, airlift, beluchting, filtratie, …. Maar pompen ontbreekt idd in dat lijstje. Normaal ben ik geen voorstander van overdreven opsplitsingen omdat het dan te moeilijk wordt om dan juist te posten, en teveel werk voor de MODs om dit dan bij te sturen. Maar dit keer vind ik het een valabel punt.

Verder denk ik dat er weinig zware veranderingen noodzakelijk zijn. Gewoon verder doen zoals jullie bezig zijn. En Fred een goeie knuffel geven !
Babette

Bericht door Babette »

Is er al eens een vraag gesteld om iemand die een probleem heeft te gaan helpen. Of het probleem van dichterbij kunnen bekijken. ;cool;
The digital hunter

Bericht door The digital hunter »

Dag Moderatoren,

tof dat jullie de mening van de koivrienden mee nemen in het beheren van het forum en alles wat daar bij komt kijken :good:

Ik heb het momenteel heel druk en daardoor loopt de reportage van de grow-out van The koi company serieuze vertragen op :oops: maar ze komt er aan hoor :wink:

Wat misschien wel tof /leuk is om eens te bekijken in jullie 'directievergadering' :lol:,

is het feit of een soort van ruil/verkoopbeurs van alles wat met onze hobby te maken heeft voor de leden van koivrienden een kans op bestaan heeft.

Of zodra de corona versoepelingen het toelaten een BBQ of etentje organiseren, gewoon om elkaar nog eens te ontmoeten en niet enkel bij de nieuwjaarsreceptie.

Of de grow-outs niet enkel via pc te doen, maar de uiteindelijke verkiezing van bv. de drie beste live te doen, zoals in een echte wedstrijd met daar dan ook direct de prijsuitreiking te doen.

Het zijn maar voorstellen, en ik besef dat er voor en tegenstanders zullen zijn om uiteenlopende redenen, maar de bedoeling is om de koivrienden nog dichter bij elkaar te brengen dan we al zijn, en onze vriendschap voor elkaar nog meer in de verf te zetten.

In de mate dat het kan, stel ik me ook ter beschikking om allerlei logistieke taken te doen, zo lang het maar niet met pc :hacker: te maken heeft, want dat is echt mijn ding niet. :dash: :kez:

Ben benieuwd wat de drie musketiers uit hun mouw gaan schudden tijdens/na die vergadering ;cool;

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
de_matti
Contacteer:

Bericht door de_matti »

Misschien kan er iets gedaan worden met bewegende beelden. Momenteel zien we heel veel en mooie foto's maar op een foto zie je soms niet het hele plaatje.

Waarom niet ergens een plaatsje op het het forum maken voor (als bv de vijver volledig is afgewerkt)een kort filmpje te kunnen posten? Gewoon dan stel je vijver voor, overloop de filter even, eventueel de planten erond/in de vijver...

Met de huidige technologie(bv gsm) en een beetje gratis software kan je al veel doen.

Mvg
De_matti
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
jocca

Bericht door jocca »

The digital hunter schreef: 05 jun 2021, 10:33 Of zodra de corona versoepelingen het toelaten een BBQ of etentje organiseren, gewoon om elkaar nog eens te ontmoeten en niet enkel bij de nieuwjaarsreceptie.
je wil niet weten hoe ook wij staan te springen om dit te mogen en kunnen doen ... :wink:
ik moet de versoepelingen nog eens in detail bekijken deze avond en wat de randvoorwaarden zijn, maar geloof mij ... van zodra het mag gaan we nog iets proberen te fixen dit jaar.
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

de_matti schreef: 05 jun 2021, 10:37 Misschien kan er iets gedaan worden met bewegende beelden. Momenteel zien we heel veel en mooie foto's maar op een foto zie je soms niet het hele plaatje.

Waarom niet ergens een plaatsje op het het forum maken voor (als bv de vijver volledig is afgewerkt)een kort filmpje te kunnen posten? Gewoon dan stel je vijver voor, overloop de filter even, eventueel de planten erond/in de vijver...

Met de huidige technologie(bv gsm) en een beetje gratis software kan je al veel doen.

Mvg
De_matti
Dat zou ik ook wel leuk vinden dat zie je bij de andere steeds meer en vind ik super interessant .
En dan idd eigen opnames zonder dat een of andere prof over je buizen en filterranden komt wandelen :lol:
jocca

Bericht door jocca »

de_matti schreef: 05 jun 2021, 10:37 Misschien kan er iets gedaan worden met bewegende beelden. Momenteel zien we heel veel en mooie foto's maar op een foto zie je soms niet het hele plaatje.
verklaar je nader aub, ik vrees dat ik even niet mee ben met wat je (en @Infrasuri ) bedoelen.
In de topic vijvervoorstelling kan je dit nl perfect reeds doen of mis ik iets? (vermoedelijk wel :lol: )
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Ik denk als de video’s via “koivrienden” geupload zouden worden dat dit voor het forum op den duur wat zou kunnen opleveren , kijk bv als overdreven voorbeeld even naar de bekende vloggers.
Hier gaat het niet om de miljoenen .... maar met iets minder kan je ook al een leuk weekend hebben :lol:

Nee was maar een idee , we kunnen idd zelf al video’s plaatsen maar dit gebeurd nog te weinig is mijn mening .
Misschien iets meer onder de aandacht brengen ?
de_matti
Contacteer:

Bericht door de_matti »

@jocca

Inderdaad zoals @Infrasuri aangeeft, een kleine voorstelling van de vijver , je neemt uw gsm ofzo geeft even uitleg (gesproken) bij de filter, wandelt verder naar de vijver eventueel een visje bespreken omkadering waarom deze planten bv... je geeft zoals ze in een blog doen een beetje uitleg etc. Het gaat hem dan niet om de miljoenen kliks maar om het plezier dat iemand anders ernaar kan kijken... Gewoon nen algemene voorstelling van de vijver/installatie. Laat ons zeggen een gesproken/gefilmde samenvatting. En je kan zover daarin gaan als je zelf wilt.

Bv zou ik graag eens zien hoe de volledige installatie van ronny v werkt met dan zijn uitleg bij. Op de foto's kan je het wel zien maar om het dan tezien werken is iets anders. @Ronny V is niet direct een verwijt naar U, het is maar als voorbeeld.

Mvg
De_matti
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
kristof_d
Contacteer:

Bericht door kristof_d »

Ik wil mij bij deze beschikbaar stellen om eens ergens in bij te springen, iets te organiseren of weet ik wat allemaal.
Voor of achter de schermen, als ik het kan en ik heb er tijd voor wil ik het gerust doen. ;cool;
If you want something done right, do it yourself
Nicksje

Bericht door Nicksje »

Een Koivrienden youtube kanaal?
Zoals vroeger "vijvertoer" maar dan via filmpjes.
Is zeer informatief, zoals de Airlift die Guyke tot in de details heeft verfijnd.
Die zou kijkers mss ook actief naar het Forum trekken?
koi-monitor

Bericht door koi-monitor »

goshiko schreef: 05 jun 2021, 08:35 Zeker behouden, feit dat iedereen ruimte krijgt om zijn eigen mening te brengen zonder afgekraakt te worden.
Dit is gewoon het hele ding. Ik heb voor andere hobbies op forums/blogs gezeten (bijv. linux wereld) en het is eigenlijk overal 1 grote toxische gifbeker waar iedereen elkaar afbrand, etc.. Deze website is hierin echt een hele grote uitzondering en dat al voor lange tijd. Plus er wordt nog steeds niet op gebrand om te betalen of advertenties die worden opgedrongen. Ik heb het idee dat dit forum, mede door moderatie en ook door de doelgroep, zich manifesteert als 1 groot 'gezin'. Aan de ene kant is het een forum, aan de andere kant een soort grote how-to/wiki (airlift, domotica, planten, filtering, etc. etc.).

Iets waar ik focus mis zijn iets van guidelines wanneer het over zieke koi gaat. Antwoorden gaan vaak niet veel dieper dan heb je een afstrijkje gedaan en zijn je waterwaarden goed, met vervolgens een verwijzing naar een koi-dokter. Ik denk dat hier meer winst te pakken valt.
Plaats reactie

Terug naar “Ideeënbus”