Wie heeft tip voor professionele hulp bij bouw?

Zoals vanzelfsprekend: vijvers aangelegd door professionelen
Bouwvrouw

Wie heeft tip voor professionele hulp bij bouw?

Bericht door Bouwvrouw »

Al een tijdje ben ik me aan het verdiepen in de vijverbouw, want wij willen een natuurlijke zwemvijver maken. Of eigenlijk...deels laten maken, want ik durf het niet alleen te doen. Het vijverdeel moet 3,5x 7,5 x1,5 worden, waarschijnlijk gemetst vanwege de hoge waterstand hier. Daar zit ook gelijk de uitdaging, want metselen duurt wel lang. Ik zou graag weten of sandwichpanelen ook kunnen bij hoge waterstand als ze heel goed vast zitten. Iemand ervaring mee?

Omdat het geen visvijvertje wordt hoop ik met 2 skimmers naar een bezinkbak en vandaar naar een helofyten/ beekloopfiler ( dus bak met barierres van ong. 10 m2)te gaan en dan het water op te vangen in een 2 mtr. Diepe bak 1,5x 3,5 of 5) waar waterplanten in komen met een collectorbuis waarin een airlift de boel weer terugpompt naar het zwembaddeel. Dat zou dus een gravityopstelling worden, als ik het zwemdeel boven maaiveld moet maken, komen de pf,s ook hoger. Een bodemdrain twijfel ik over, het is minder fijn zwemmen denk ik en hoe meer gaten in de liner ( dikke liner van 1,5) hoe meer kans op problemen.
Als bijverwarming in voor-en najaar zou ik wat zonnecollectoren willen maken die op de zuidzijde van de vijver op een pergola komen.
Ik heb echt geen idee wat voor pompen er nodig zijn voor het rondpompen van het water, de airlift en de d-tour van de zonnecollectoren en hoe ik een technische ruimte waterdicht handig in elkaar knutsel

Omdat, zeker met de tijdsdruk van de hoge waterstand, ik niet tijdens de aanleg het wiel wil uitvinden, zoek ik een ervaren vijverbouwer die de werkzaamheden kan uitvoeren. Gezien de kennis en de aansprekende projecten hier, dus een bedrijf of een persoon die naar jullie idee weet wat ze doen. We wonen zelf 20 km onder Utrecht. Heeft iemand suggesties?
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ....door, of met professionelen”