Tegenstroom systeem zwemvijver op airlift.

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.
Plaats reactie
nico1012

Tegenstroom systeem zwemvijver op airlift.

Bericht door nico1012 »

Even een vraagje.
We gaan een zwemvijver aanleggen en willen daar graag een tegenstroom systeem in maken.
https://www.hydrostar-binder.de/nl/
Dit is een mooi systeem maar dacht misschien zijn 2 airlift welke beide een 100 liter luchtpomp hebben en deze rechtstreeks water krijgen uit de vijver wel hetzelfde effect.
Andere optie waar ik aan zat te denken is aan de korte zeide twee Japanse luchtslangen te doen van 1,5 mtr met op elk een 100 of 150 liter luchtpomp.

Heb zelf 60 liter op 2 airlifts op de vijver na het filter en 1x 40 liter op een Japanse luchtslang. De Japanse luchtslang creëert veel meer stroming.

Heb helaas geen zware luchtpomp om dit te testen anders zou ik dit in onze vijver uit proberen. Ben benieuwd wat jullie hiervan denken. De afmetingen van de zwemvijver zijn 10m lang, 3,5 m breed en 1,5 diep.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Marcje
Contacteer:

Re: Tegenstroom systeem zwemvijver op airlift.

Bericht door Marcje »

Ik vrees er een beetje voor als dit haalbaar is met een airlift omdat dit systeem het water met een vrij grote druk in beweging brengt

Het is te proberen , en leen eventueel een zware luchtpomp, of doe het voorlopig met een luchtcompresser :wink:

Ben benieuwd
groetjes
marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

willem v d

Re: Tegenstroom systeem zwemvijver op airlift.

Bericht door willem v d »

Volgens mij kan je veel beter een hf 16000 of 22000 pakken. Veel stroming met relatief laag verbruik.

Plaats reactie

Terug naar “Airliftsturing”