Airlift lek op de bodem

Een energievriendelijke techniek om water "en masse" te verplaatsen.
Plaats reactie
chrisvoorma

Airlift lek op de bodem

Bericht door chrisvoorma »

Goedendag,

Wij zijn bezig met de aanleg van een nieuwe koivijver (waarvan foto reportage nog volgt) maar we lopen tegen een nogal groot probleem aan. Gisteren hebben we de collector getest en aangesloten en vervolgens is er een betonnen vloer omheen gestort. Nu is er ergens iets niet goed gegaan want mijn collector is zo lek als een mandje :shock:
Aangezien dat ding dus voor het plaatsen nog waterdicht was en nu na het plaatsen lek is bestaat het grote vermoeden dat het deksel wat nog eens een dikke meter onder de gewapende betonnen vloer zit lek is. Omdat we eerst het vermoeden hadden dat het rubber van de mof lek was hebben we het waterpeil eerst verlaagt tot onder de mof, helaas bleef het waterniveau dalen.
Nu hoop ik dat er hier nog mensen zijn met een briljant idee qua reparatie of iets anders.
Bijlagen
IMG_20200522_200300.jpg
IMG_20200522_200251.jpg

Rob en Tara koi

Re: Airlift lek op de bodem

Bericht door Rob en Tara koi »

Eerst een laag beton erin en dan een laag epoxihars erin voor het waterdicht maken .
Dan denk ik dat je er bent

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Goedenavond Chris,

Allereerst: Welkom bij Koivrienden!

Of je het het met een laag beton en epoxy gaat redden, daar heb ik m'n twijfels over. Echter kan het wel eens het enige "probeersel" zijn wat over blijft. Alleen lijkt me wel dat je snelbeton zal moeten gaan gebruiken tot iets boven het huidige waterniveau en dan de epoxy. Kan alleen zo niet goed inschatten hoeveel ruimte je verliest en of dit de werking van je airlift ten goede komt.
Een andere, maar veel bewerker methode zou kunnen zijn een 2e collector in de huidige te zetten.

chrisvoorma

Goedenavond,

het formaat van de huidige collector is al niet al te groot, slechts een 250-er buis.
Dus voordat ik ga proberen om een buis te vinden die binnen de huidige past ga is toch eerst een poging doen met het beton en de epoxy.
Maar jouw toevoeging van snelbeton vind ik zo slecht nog niet bedacht.
Water zo goed mogelijk verwijderen, snelbeton er in en dan epoxy er achteraan.

mvg chris

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Succes en hou ons a.u.b. op de hoogte.
Is voor iedereen, mogelijk, weer een leerpunt.

Infrasuri3

Bericht door Infrasuri3 »

Waarom niet alleen epoxy +/- 5cm ?
Wel proberen onderin iets op te ruwen .

chrisvoorma

Is ook nog een optie.
Voor nu wachten tot waar het waterpeil gaat dalen. En dat gaat steeds langzamer, grond raakt/is verzadigd.
Materiaal ondertussen wel in huis: snelbeton met een toevoeging gehaald die het beton al waterdicht maakt.

Plaats reactie

Terug naar “Airliftsturing”