Wat hebben jullie vandaag gedaan

Als de behoefte ontstaat om eens over iets anders dan koi te praten zoals... koetjes en kalfjes ... bits en bytes ... voetbal of vrouwen ... je favoriet bier :-)
Guyke

Re: Wat hebben jullie vandaag gedaan

Bericht door Guyke »

Hallo,
Rob en Tara koi schreef:
26 mar 2020, 08:24

Is bij jullie ook wel krom dat je wel mag wandelen fietsen sporten maar niet alleen mag gaan vissen
Je mag wandelen, fietsen, sporten maar je mag er geen verplaatsingen voor maken met bv de wagen.
Zo mag ik bv niet naar zee rijden om daar op het strand te gaan wandelen.
Met de fiets mag je bv ook maar een beperkte afstand van je woning gaan, zo ook met wandelen en sporten.
Alle niet essentiele verplaatsingen zijn verboden.

Dus is daar weinig krom aan maar eerder maatregelen om het eigenzinnig gedrag in te perken.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

beereke

Bericht door beereke »

FredLekx schreef:
24 mar 2020, 22:52
Stil zitten staat ook niet in jouw woordenboek he! :D
nee idd :Yahoo:
zeg Fred ,hoe komt het dat 3 van de 5 foto's scheef staan , kunnen die niet recht gezet worden
grts

beereke

Bericht door beereke »

Mooi hoor

mercikes Marc

beereke

Bericht door beereke »

mart-ang schreef:
25 mar 2020, 19:13
Mooi geworden Rudy :good:

Heel mooi projectje.
zout schreef:
25 mar 2020, 07:52
Ziet er goed uit,chapeau !!
AVG schreef:
24 mar 2020, 23:53
Geslaagd project Rudy :good:

bedankt mannen

poutie

Bericht door poutie »

Prachtig werk :good: :clap2:
Grts Luc.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Guyke schreef:
26 mar 2020, 11:21
Hallo,
Rob en Tara koi schreef:
26 mar 2020, 08:24

Is bij jullie ook wel krom dat je wel mag wandelen fietsen sporten maar niet alleen mag gaan vissen
Je mag wandelen, fietsen, sporten maar je mag er geen verplaatsingen voor maken met bv de wagen.
Zo mag ik bv niet naar zee rijden om daar op het strand te gaan wandelen.
Met de fiets mag je bv ook maar een beperkte afstand van je woning gaan, zo ook met wandelen en sporten.
Alle niet essentiele verplaatsingen zijn verboden.

Dus is daar weinig krom aan maar eerder maatregelen om het eigenzinnig gedrag in te perken.

mvg
Guyke
Klopt inderdaad, maar toch zijn er veel onduidelijkheden , zoals hoe ver mag je de woning verlaten
Enerzijds spreken ze van 1km, en daarnet op het nieuws spreken ze dit volledig tegen :roll:
In ieder geval vind ik dat we hier in België goed bezig zijn :D
Groetjes
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

AVG

Bericht door AVG »

Tja, wat je doe met zulke dagen in deze tijd.... Maandag, Dinsdag en vandaag aan de sloep bezig geweest, m'n kop staat scheef op m'n romp, maar dan heb je ook wat :) , Morgenvroeg hopelijk het water in en in de box parkeren. Komende tijd de motor een groot beurt geven en de boel aan de binnenkant in de was zetten.

Tussendoor met de vijver bezig geweest, alvast alle filters gespoeld. Zodra het pompeuvel is opgelost gaat er 2 gram Virkon - doen we de laatste jaren altijd in het voor en najaar - in de vijver, wat dagen erna bacteriën ( ja, die werken wel snel in een al reeds draaiend ! filter en dus aanhechting genoeg ! ik las pas geleden een opmerking die anders luide op het forum )

Zaterdag een andere klus te klaren en dan mogelijk zondag de pomp terugplaatsen, als die binnen is :unknown: O ja, vandaag loempia met friet gegeten :P

jocca

Bericht door jocca »

oei AVG wat zeg je nu sorry kan het niet laten ...-cfr virkon

Jef

Bericht door Jef »

Loempia kan zowel met friet als met rijst hoor ;cool; ;cool; ;cool;
nog steeds aan het bouwen ...

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Hoi Aad, Caroline liet mij daarnet een foto zien van jullie sloep :D :good: , deze ziet er als nieuw uit en zot dat deze zo mooi terug het water in moet :shock:
Nu begrijp ik dat u soms tijd te kort hebt en blijven ademen hé :lol:

Groetjes
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

poutie

Bericht door poutie »

Vandaag de lavafilter goed gespoeld en virkon voor de 2 week en 4 kuub vers water ze kunnen er weer tegen voor een week :D
Grts Luc.

AVG

Bericht door AVG »

Dank je Marc,

Het was een simpel fotootje met mob. Moest daar toch wachten, dus om de tijd te doden op FB gezet.

Blijft toch wel een rare situatie in deze situatie, normaal ga wel eens even buurten bij je buurman die ook aan z'n scheepje aan het werk is, nu is het toch erg afstandelijk en kan je elkaar geen handje helpen als dat nodig is. De regels op de haven zijn in die zin ook zeer streng en begrijpelijk.
Liggen ook nog best veel schepen op de wal waarvan de eigenaren o.a afkomstig zijn uit België, die gaan daar hun schip niet klaar krijgen voor de gestelde einddatum door de yachthaven eigenaar. Normaal moet je na een bepaalde datum een bedrag p/w betalen, mag aannemen dat dit nu door de vingers wordt gezien.

Zouden we nu gaan varen en in een andere haven willen aanmeren, dan is dat nergens toegestaan, wat ook begrijpelijk is. Dit soort zaakjes zijn gelukkig maar bijzaak, ben eerlijk gezegd best wat onrustig voor wat nog komen gaat..... worden nog spannende weken i.v.m voldoen IC plaatsen, personeel etc.....

jocca

Bericht door jocca »

wat hebben we gedaan het afgelopen weekend.
- 15.000 l water laten weglopen uit de vijver en een nieuwe wanddoorvoer gemaakt (altijd leuk om gaten te boren in die sandwichpanelen - NOT)
- deze wanddoorvoer aangesloten op een reserve aansluiten op de filterbakken, wel een Y-stuk voorzien om af te takken (aansluiting filterbakken kan afgesloten worden dmv schuifkraan
- nieuw collector gemaakt van 400 mm diameter en 110 cm lengte - 1 doorvoer in voorzien met 30° hoekstuk + ingraven collector
- collector aangesloten aan het y-stuk zodat de wanddoorvoer ook de nieuwe collector kan aanvullen
- 2 retourleidingen geplaatst van de nieuwe trickle, de retouren zijn aangesloten op de oude wanddoorvoeren waar vroeger de airliften op aangesloten waren
- het frame voor de trickle gemaakt dmv buiskoppelingen en alu buizen
- "fundering" gemaakt op het frame op te zetten (tis te zeggen 4 gaten in de grond van 40 diep en cement er in met een betonblok er bovenop om wat netjes en pas af te werken
- alle gleuven terug dicht en de planten allemaal terug gezet die teruggezet konden

nu nog es bedenken hoe we de oude airliften uit die plantenfilter kunnen prutsen
daarna de trickle nog even nazien, plaatsen en vullen
pomp aansluiten en kijken hoe de creatie al dan niet zijn werk zal doen.

lang leve de dafalgan codeine en spierontspanners ...

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Kijk je wel uit, Joachim?

jocca

Bericht door jocca »

ja hoor, alles wat ik tot nu toe kon doen had ik in huis liggen (buiten een paar dingen, maar daar heb ik nog wat connecties voor om achter gesloten deuren wat te kopen),
Lichamelijk trekken we ons ook wel uit de slag, heb al 15 jaar een hernia in mijn onderrug en een bulging ter hoogte van mijn schouders. Of ik nu niets doe of net enorm veel maakt niet echt veel verschil, in tegendeel zolang ik beweeg en bezig ben heb ik minder pijn dan wanneer ik meerdere dagen op de bureau aan het werken ben. Komt er nog bij dat ik een paar weken terug in de filterput gevallen ben en nu met schilftertjes los kraakbeen zit in de knie en een spierscheurtje heb in de schouder.
Tja de "leeftijd" zeker ... tijd voor een midlife crisis en mij een sportwagen kopen om op zondag rond te toeren (not) :nono:

Plaats reactie

Terug naar “koicafé”