Gister een dag vrij genomen om de elektra aan te leggen. Helaas had ik wat bespaard op de stopcontacten en ze bij een grote bouwmarkt gehaald... behoorlijk wat gevloekt op die bagger dingen. Blijkt dat je in een dubbel stopcontact van dit soort het tweede contact apart moet bedragen en daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten (door de krappe ruimteword dan het aansluiten van de grondkabel nogal een gepriegel).
Vandaag alles aangezet en ik ben blij met de doorstroom naar het kleine vijverdeel en van de skimmer. Met 30 watt op de flowfriend pro trekt de skimmer het vuil niet naar beneden maar vanaf 40 watt zuigt ook die alles goed mee. Met m'n geplande instelling van ca 72 watt zou ik forellen kunnen kweken denk ik. Hoeveel kuub het precies is zou ik nog niet kunnen zeggen, meten is weten maar ik heb (nog) geen ultrasoon meter. Volgens de tabel met de opvoer hoogte en buis weerstand zou het ca 30-36 m3/uur zijn bij die 72 watt/1000 RPM.
Dit is m'n verdeel/schakel kast, deze is nu nog even aangesloten met een stekker omdat ik er een keukenkastje voor moet uit halen om door de muur te gaan.
En ingebouwd is het alsvolgt geworden (hier was ik nog niet helemaal klaar), er komen nog afdakjes boven de stekkerdozen. Zou niet nodig hoeven zijn (IP54) maar ik vertrouw die rommel niet al te best en liever iets te veel dan iets te weinig.
Omdat de pomp niet tegen water bij de controller unit kan zet ik er nog een overstromings beveiliging tussen (de schade bij water indien de pomp is uitgeschakeld is fors minder dan wanneer de pomp nog draait.
Qua levering komen met enige vertraging vrijdag de Alu profielen zodat ik het deksel kan maken, m'n pomp om het water af te voeren uit de afvoer put moet uit Italie komen... geen idee wanneer die binnen komt, ik zal daar maar een tijdelijke pomp op zetten.