Koivijver in west-vlaanderen

Zoals vanzelfsprekend: vijvers aangelegd door professionelen
Plaats reactie
koiparadijs
Contacteer:

Koivijver in west-vlaanderen

Bericht door koiparadijs »

74028
74029
74030
74031
74032
74033
74034
74035
74036
74037
74038
http://WWW.KOIPARADIJS.BE
Wij kunnen voor u de aanleg, de afdichting, de filtering, het onderhoud, etc... van uw vijver realiseren naar uw wens!
The digital hunter

Re: Koivijver in west-vlaanderen

Bericht door The digital hunter »

Heel mooi die vijver zo met die stapstenen :good:

En die filterafdekking :shock: :Yahoo: ;OK; :good:

Zo iets wil ik ook :Hyper:

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
evn35

Bericht door evn35 »

Ook helemaal mijn stijl se. :good:
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Buiten het concept van de vijver ( ieder heeft zijn eigen smaak enz ) heb ik toch wat vragen.
- Is er een reden waarom de dekking van de filterput zo over de vijver steekt?
- Zijn die stapstenen ook in blauwe steen? En zo ja is dat niet spekglad als deze nat zijn?
- ook het niveauverschil tussen de stapstenen en de dekking vraag ik mij toch af of deze neer of opwaartse stap geen risico is.
- Zijn die dragers van die stapstenen ook nog in het midden naar de bodem ondersteunt?
- als dat niet is gaan die dragers niet bewegen als er niet mooi in het midden wordt over gelopen?

De vragen over de stapstenen en dragers vraag ik omdat ik met een idee speel om een andere brug te gaan bouwen.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
koiparadijs
Contacteer:

Bericht door koiparadijs »

- Is er een reden waarom de dekking van de filterput zo over de vijver steekt?
Het idee kwam van de tuinarchitect, bovendien is het een ideale manier voor de koi om even te schuilen voor de zon/reiger

- Zijn die stapstenen ook in blauwe steen? En zo ja is dat niet spekglad als deze nat zijn?
Stapstenen zijn inderdaad blauwsteen, gladheid valt super goed mee. een natte houten constructie die een jaartje ligt , is vele keren gladdiger!

- ook het niveauverschil tussen de stapstenen en de dekking vraag ik mij toch af of deze neer of opwaartse stap geen risico is.
De stap is eenvoudig te doen, hoogteverschil is maar een goeie 10cm.

- Zijn die dragers van die stapstenen ook nog in het midden naar de bodem ondersteunt?
- als dat niet is gaan die dragers niet bewegen als er niet mooi in het midden wordt over gelopen?
Neen, die dragen enkel op de wanden! de profielen zijn 120 x 60 x 6mm, en die benchen amper als je er een springbeweging op maakt.
mvg
http://WWW.KOIPARADIJS.BE
Wij kunnen voor u de aanleg, de afdichting, de filtering, het onderhoud, etc... van uw vijver realiseren naar uw wens!
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,
koiparadijs schreef: 16 mar 2019, 09:28 - Is er een reden waarom de dekking van de filterput zo over de vijver steekt?
Het idee kwam van de tuinarchitect, bovendien is het een ideale manier voor de koi om even te schuilen voor de zon/reiger

Stapstenen zijn inderdaad blauwsteen, gladheid valt super goed mee. een natte houten constructie die een jaartje ligt , is vele keren gladdiger!

De stap is eenvoudig te doen, hoogteverschil is maar een goeie 10cm.

Neen, die dragen enkel op de wanden! de profielen zijn 120 x 60 x 6mm, en die benchen amper als je er een springbeweging op maakt.
mvg
Bedankt voor de snelle reply :good:
Op een foto is het soms moeilijk in te schatten wat de afmetingen soms zijn van de gebruikte materialen.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ....door, of met professionelen”