Vloerverwarming

Als de behoefte ontstaat om eens over iets anders dan koi te praten zoals... koetjes en kalfjes ... bits en bytes ... voetbal of vrouwen ... je favoriet bier :-)
mario1

Re: Vloerverwarming

Bericht door mario1 » 31 dec 2018, 16:46

Jef schreef:
31 dec 2018, 16:15
Mario, uitvullen op de verdieping zou ik zelf doen, met styrobet, Fim of dergelijke. Dat kun je gemakkelijk aanmaken en verwerken op het verdiep. En daar dan een cementchape op. PUR op de verdieping zou ik niet doen.
Ga ik op mijn gemak even bekijken, bedankt voor de tip.
Jef schreef:
31 dec 2018, 16:15
Verwarming boven is een moeilijke, zeker als je een combinatie van vloerverwarming en radiatoren op dezelfde ketel wil. Ik zou op de verdieping toch opteren voor vloerverwarming; nu even doorbijten maar later alle mogelijkheden om ook op lage temperatuur te kunnen werken.
Veel succes !
Op de verdiepingen liggen de leidingen reeds klaar naar de radiatoren toe alsook de leidingen voor de vloerverwarming welke naar het gelijkvloers lopen.
Hier kan en ga ik dus niets meer veranderen. Wat de verwarmingsketel betreft ga ik gaan voor de Daalderop Cube Duo, is een wandketel welke volgens mij perfect is voor deze opstelling.

Reddevil

Re: Vloerverwarming

Bericht door Reddevil » 31 dec 2018, 20:36

Laatste tijd laten we op het werk alles isoleren met EPS isolatiechape.
Na veel problemen met pur;,verzakkingen, woning moet stof en droog zijn voor aan te brengen of hij komt los van de beton, blijft chemische troep afgeven ook nadat hij hard is met gezondheidsproblemen tot gevolg, vinden wij dit de beste oplossing.
Nadeel is dat je iets meer opbouwhoogte moet hebben om tot dezelfde isolatiewaarde te komen.

Plaats reactie

Terug naar “koicafé”