Behandelde koi (juli) nu dood op bodem

Een luikje inderdaad: een forum kan meestal geen soelaas bieden bij medische problemen.
Doch niet elk probleem is meteen een ramp, erover praten voorkomt paniek!
Plaats reactie
lions90

Behandelde koi (juli) nu dood op bodem

Bericht door lions90 » 15 dec 2018, 14:15

Hoi,

Nou weer een dode koi op de bodem. Was in juli behandeld met antibiotica en vlekken trokken weg (schubben kwamen terug). Bleven nog enkele vlekken over die zouden nog moeten wegtrekken maar vanochtend dus dood.
Na een jaar van 4 koidokters en 4 kleine en 2 grote koi's dood (water waarden waren goed) blijft het voor mij een raadsel waar dit door komt.

Koivijver heb ik destijds overgenomen bij koop huis: weet iemand toevallig een adres die koivijvers weg kan halen...ja daar zit ik ernstig aan te denken omdat het me meer stress oplevert dan plezier.

Guyke

Re: Behandelde koi (juli) nu dood op bodem

Bericht door Guyke » 15 dec 2018, 15:52

Hallo,

Het is niet prettig maar hoort bij de hobby.
Ik heb hier zelf dit jaar 2 van mijn oudste koi moeten afgeven ( en geen indicatie's gewoon van de ene dag op de andere ) en dat is altijd pijnlijk.
Het is misschien nu niet echt op zijn plaats maar als men al met spuiten aan de slag moet gaan is dit voor mij toch een indicatie
van problemen die niet onmiddellijk zichtbaar zijn.
Ook een afspiegeling van waterwaarden ( voor de ene is hard water goed en voor anderen dan weer niet om maar iets te noemen )
is een mistig gegeven. Factoren zoals voeding ( en variatie er van ) temperaturen en dito schommelingen, soort filtering en onderhoud enz
zijn allemaal onderdelen die van tel zijn.
Hopelijk laat je het wat berusten maar respecteer je uiteindelijke beslissing.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 15 dec 2018, 21:43

Met wat is de vijver al behandeld geweest , welk antibiotica ,welk parasitair middel ?
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

dennis

Bericht door dennis » 16 dec 2018, 08:45

Ik zou de bacteriedruk eens laten testen,vaak een vergeten deel van de waterwaardes om te testen.
Is hier ook een probleem geweest,waterwaardes goed en toch zieke vissen waar er een aantal van dood gingen.
De bacteriedruk laten testen en die bleek veel te hoog.nu gelukkig van het probleem af.
Heb nu zelf maar een stove gehaald zodat ik zelf af en toe kan testen.
gr. Dennis

willem v d

Bericht door willem v d » 16 dec 2018, 10:12

Als je je vijver beu bet zou ik alles gewoon op een verkoop site zetten.

Het geld dat je krijgt voor de spullen kan je (deels) een loonwerker mee betalen om alles weer dicht te maken.

Een andere keus kan zijn om er gewone goudvissen in te zetten. Dit zal veel minder stres geven.

Succes met het maken van een keuze die bij u past.

Plaats reactie

Terug naar “Medisch luikje”