Nieuwe vijver...
Re: Nieuwe vijver...
Super mooi Wim, hoop voor jou dat de boordstenen niet al te lang op zich laten wachten.
Prachtige aparte vijver waar je trots op mag zijn!
Het is inderdaad genieten als alles werkt..
Maar dit is inderdaad nog niet zo, zoals mijn WIFI in filterkamer, een lamp,... maar komt wel allemaal goed.
Deze had ik nog nooit gehoord
Met de ramen was dit ook zo, en daar is het al goed gekomen, dus hier ook maar positief zijn.
Maar dit is inderdaad nog niet zo, zoals mijn WIFI in filterkamer, een lamp,... maar komt wel allemaal goed.
=>

=> Normaal zouden deze tweede helft mei moeten toekomen. Dan nog fingers crossed dat alles past, want op een cirkel is dit minder evident dan op een rechthoek...
Met de ramen was dit ook zo, en daar is het al goed gekomen, dus hier ook maar positief zijn.
Toch mooi geworden hé, weet nog dat toen ik er was enkel de put gemaakt was 
Hier zwemmen uw koi nog mooi rond
Mvg
Hier zwemmen uw koi nog mooi rond
Mvg
Na een lange reis met de boot is mijn pakketje van zo'n ton met boordstenen eindelijk aangekomen.
Ik vond het toch wel spannend om alles al eens min of meer op zijn plaats te leggen, en mits een paar details ziet het er toch wel goed uit.

en daar ik toch eens op het dank stond, een groter plaatje gemaakt van de tuin, maar niet alles vijvers staan er op

Ik vond het toch wel spannend om alles al eens min of meer op zijn plaats te leggen, en mits een paar details ziet het er toch wel goed uit.
en daar ik toch eens op het dank stond, een groter plaatje gemaakt van de tuin, maar niet alles vijvers staan er op

Laatst gewijzigd door WimB op 06 jun 2020, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, is wat anders dan een stads-tuintje.
Er zijn dierentuinen die zoveel vissen niet hebben 

Wat voor verlichting is er hier gebruikt? Ziet er super uit!
3 * Adagio Pro Warm White- 30 Watt-
Komt daar dik in orde
De gazon heeft er wel wat aan geleden zo te zien

De gazon heeft er wel wat aan geleden zo te zien

Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
Al een tijdje geen update meer, maar we doen stap per stap verder...
De boordstenen liggen erop, al heb ik een fout gemaakt tijdens de berekening en zo 1 steen te kort besteld.
Gevraagd om 1 via luchtpost op te sturen, maar deze is gebroken toegekomen
Nu wachten tot er nog een levering naar Belgie of Nederland kan met de boot, of indien iemand weer waar ik graniet kan laten zagen (rond en gevlamd), daar ik reserve graniet heb (rechthoekig) maar kan dat zelf niet zagen.
Ondertussen ook al begonnen met het aanleggen van het terras:
Het ziet er misschien al ver gevorderd uit, maar er zullen nog veel uurtjes inkruipen voor het helemaal is hoe ik het wil.
Hopelijks kan ik in een volgende update daar we meer details over geven.
De boordstenen liggen erop, al heb ik een fout gemaakt tijdens de berekening en zo 1 steen te kort besteld.

Gevraagd om 1 via luchtpost op te sturen, maar deze is gebroken toegekomen

Nu wachten tot er nog een levering naar Belgie of Nederland kan met de boot, of indien iemand weer waar ik graniet kan laten zagen (rond en gevlamd), daar ik reserve graniet heb (rechthoekig) maar kan dat zelf niet zagen.
Ondertussen ook al begonnen met het aanleggen van het terras:
Het ziet er misschien al ver gevorderd uit, maar er zullen nog veel uurtjes inkruipen voor het helemaal is hoe ik het wil.
Hopelijks kan ik in een volgende update daar we meer details over geven.

Natuursteen laten zagen kan bij grafmakers etc. Fraeyman in Knesselare heeft zo'n eigen atelier, al zullen er in de streek nog wel zijn.
nog steeds aan het bouwen ...
Het wordt steeds fraaier daar bij je, Wim! 

Bedankt voor de tip.
Heb even gebeld, maar het probleem is dat ze niet gevlamd kunnen zagen en volgens hen kan niemand dit in Belgie.
Ik zal dus nog eens de opties bekijken...