Nieuwe vijver...
Re: Nieuwe vijver...
Knap en vooral speciaal ontwerp, vreemd dat ik dit topic heb gemist. Goed idee om een koivijver aan te leggen. Die kan je inderdaad ook perfect als zwemvijver gebruiken. Zo heb ik het ook aangepakt. Het enige dat uiteindelijk verschilt is een trapje om in het water te gaan.
De zwemvijver heb ik al, en kan je ook zien op bepaalde foto's... Echter deze zwemvijver was gemaakt als zwemvijver en niet als koivijver en je merkt vooral naar filtering dat het nu niet ideaal is hem als koivijver te gebruiken. Vandaar de reden om deze nieuwe te bouwen en dan zal ik ook weer de zwemvijver hebben met trapje :-)LucB schreef: ↑17 okt 2019, 22:51 Knap en vooral speciaal ontwerp, vreemd dat ik dit topic heb gemist. Goed idee om een koivijver aan te leggen. Die kan je inderdaad ook perfect als zwemvijver gebruiken. Zo heb ik het ook aangepakt. Het enige dat uiteindelijk verschilt is een trapje om in het water te gaan.
Wat hebben we nu?

Oei een lek en het water stroomt precies wel snel naar binnen ... Ik denk dat er niks anders op zal zitten dan het te laten vollopen en dan de toestand te evalueren 

oei.......... watermeter maakt overuren
Grtz: Ed

Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN
Het vullen liep goed, tot aan het raam... Toen bleek dat er daar toch nog een paar plaatsjes, waar er wat water doorkomt. Dit zal deze week opgelost worden.
Ondertussen zitten we niet stil en doen we verder met het plaatsen van de stripstenen, al zal er daar ook nog wel een beetje werk inkruipen

Ondertussen zitten we niet stil en doen we verder met het plaatsen van de stripstenen, al zal er daar ook nog wel een beetje werk inkruipen
Prachtige vijver Wim
Grts Luc.

Grts Luc.
Wordt een mooi pareltje van een vijver 

Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
-
Wow, dat komt daar in orde!!
Indrukwekkende, niet alledaagse vormgeving

Ondertussen is de vijver opnieuw gevuld en genieten de vissen van hun nieuwe woonst.
Nu nog verder doen met stripsteentjes plaatsen, dan nog boordstenen, dak op filterkamer en nog wat kleinere werken.
En dan nog eens denken hoe we het Japans tuintje zullen afwerken...
Het gaat vooruit :-)

Nu nog verder doen met stripsteentjes plaatsen, dan nog boordstenen, dak op filterkamer en nog wat kleinere werken.
En dan nog eens denken hoe we het Japans tuintje zullen afwerken...
Het gaat vooruit :-)
zeer bijzondere vorm van vijver
van de waterval met beelden weet ik nog niet goed wat te denken. Komen er hier nog planten rond/tegen zodat het meer opgaat in de "natuur"?

van de waterval met beelden weet ik nog niet goed wat te denken. Komen er hier nog planten rond/tegen zodat het meer opgaat in de "natuur"?
Niet direct en ook eerst de andere zaken afwerken. Ook zal het niet gemakkelijk zijn om er planten tegen te zetten.
Links komt er wel nog een Japans tuintje, maar hoe dit er exact zal uitzien staat nog niet vast.
Anderzijds heb ik ook niet echt nood aan extra planten, heb al grote tuin, met 4 vijvers... Dus werk genoeg