Guyke schreef: ↑25 jul 2022, 11:09
Hallo,
WimB schreef: ↑25 jul 2022, 10:11
Guyke schreef: ↑16 jul 2022, 13:16
Hallo,
Ik hoop hier wat getallen te kunnen lezen ivm de airliften
Ik kan spijtig genoeg niet meekomen op de vijvertoer.
Mvg
Guyke
@Guyke de bedoeling is inderdaad dat er hier nog wat getallen zullen komen, maar voorlopig is de eerste prio om alles op zijn plaats geïnstalleerd te krijgen en te zorgen dat alles een beetje mooi zit.
Laat ons zeggen dat de getallen nu variëren tussen de 10 en 13kub per airlift (rond de 10 gaat de trommel weer spoelen en stijgt hij weer naar 13 kub).
Zet ik 1 luchtpomp uit zie ik ook negatieve getallen (dus omgekeerde stroom).
Ik heb wel geen idee of de getallen nu 100% correct zijn, daar ik normaal een langere buis zou nodig gehad hebben, maar wel de indruk dat de getallen constant zijn en dit is voor mij het belangrijkste. Dan kan ik de evolutie volgen van de flow over jaren en zien als er onderhoud nodig is aan luchtpomp of iets anders kapot.
Ze ijken zou ook wel eens leuk zijn, maar niet 100% prio.
Toch reeds een gegeven dat airliften op dezelfde aanvoer zich anders gaan gedragen als er eentje uitvalt.
Maar als je zegt dat je dan een negatieve stroming meet betekent dat het bewijs er is dat water de weg van de minste weerstand neemt ( in dit geval omgekeerd door de stilstaande lift ) maar ook dat de flow door het filter dan ook minderd.
Ook lees ik dan tussen de regels dat de liften elkaar beinvloeden. Als bv er eentje tussenzit dat sterker is zal de zwakkere minder leveren maar het totale verzet gaat stabilizeren.
mvg
Guyke
Maar als je zegt dat je dan een negatieve stroming meet betekent dat het bewijs er is dat water de weg van de minste weerstand neemt ( in dit geval omgekeerd door de stilstaande lift ) maar ook dat de flow door het filter dan ook minderd.
=> Klopt en door te meten weet ik het nu. Bedoeling is ook dat ik daar alarmen zal opzetten.
Ook lees ik dan tussen de regels dat de liften elkaar beinvloeden. Als bv er eentje tussenzit dat sterker is zal de zwakkere minder leveren maar het totale verzet gaat stabilizeren.
=> Denk niet dat ze elkaar echt beïnvloeden (of te zien wat jij ziet als beïnvloeden) Maar als ik nu 13 en 11 kub zou hebben, en zet de 11 kub uit (kraan toe) zal de andere nog steeds 13 kub leveren. Indien de water toevoer een probleem zou zijn, zouden ze elkaar natuurlijk wel beïnvloeden. (Maar eerlijk, moet daar nog mee spelen).