gebruikservaringen seguroll

De naam zegt het zelf...
jocca

gebruikservaringen seguroll

Bericht door jocca » 12 okt 2018, 06:53

volgend jaar komt er hier gezinsuitbreiding en aangezien de vijver pal tegen het terras ligt (volledige lengte) moeten we hier wel een afsluiting voor zetten.
Liefst van al plaats ik iets wat het zicht minimaal beperkt naar de vijver toe.
Momenteel zit/zat ik nog altijd met het idee om een glazen wand rondom te zetten, alleen die ramen gaan hier vrijwel meteen vuil zijn (groot akkerland achter de deur en de wind komt zeer veel uit die hoek en brengt onnoemelijk veel stof mee).

Ik zag net een product met een doek dat je kan uitrollen en opspannen, seguroll
zijn er mensen die dit hebben of ooit gezien hebben. Lijkt mij wel een prima alternatief.
Het zou maar een 7-tal jaar moeten blijven staan, vooral als de kleine niet buiten is rol je het gewoon in en blijf je het zicht behouden ...

JordiW

Re: gebruikservaringen seguroll

Bericht door JordiW » 12 okt 2018, 07:32

Jocca,

Het ziet er qua afzetting goed uit, ik vraag me alleen af, er zit geen hard frame aan de bovenkant, er komt een leeftijd dat ze overall gaan klimmen enz, dit kan zo met de handen naar beneden gedrukt worden zodat ze er een been overheen kunnen gooien volgens mij?

Ik zou gewoon een RVS afzetting met glas ertussen zetten, safe en mooi.
Laatst gewijzigd door JordiW op 12 okt 2018, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

VVB

Bericht door VVB » 12 okt 2018, 07:49

Denk dat je eerder naar iets vast moet kijken, het is juist op de momenten dat je er niet bij bent of ze even uit het oog verliest dat gevaarlijk zijn. Ik had vroeger op mijn kleine vijver bekaert omheing vast traliewerk liggen.

Grz
Vincent

goshiko

Bericht door goshiko » 12 okt 2018, 12:29

inderdaad, dat flexibel gedoe zorgt net voor meer risico's.
Kinderen gaan graag ergens aanhangen, over leunen om naar de vissen te kijken. Het gewicht van een kind zal dit flexibel stuk stof niet kunnen gaan houden, maw gevolg is een doorbuiging en een val vooruit (in de vijver dus).
enige goeie keuze is dus vaste afsluiting; In het andere geval zet je beter niks zodat het kind (en de ouders) minstens alert zijn voor het gevaar.
Laatst gewijzigd door goshiko op 13 okt 2018, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

Jef

Bericht door Jef » 12 okt 2018, 17:21

vooreerst proficiat !
Eén raad, zorg voor een stevige en permante afsluiting. Alle goede bedoelingen in intenties ten spijt, er zal een moment zijn dat je afsluiting niet voldoet.
Of zorg dat je bvb vanuit de keuken eerst in een afgesloten deel van de tuin / terras komt voor je aan de vijver kan. Ik heb hier ook bezoek genoeg gehad met kinderen, en zo'n vijver heeft een ongelogelijke aantrekkingskracht.
En het is hier ook al gebeurd dat er zo'n ventje gewoon naar de vijver loopt tewijl iedereen er op staat te kijken, en er voorover ingaat "hij kent het gevaar hoor, dat doet die anders nooit :shock: "
nog steeds aan het bouwen ...

marcoZ

Bericht door marcoZ » 13 okt 2018, 08:13

jocca

Bericht door jocca » 13 okt 2018, 08:30

hoi iedereen, bedankt om even mee te denken.
idd MarcoZ, dit is het beste, maar ik vindt het lelijk sorry ... :? bovendien is de afmeting van de vijver redelijk groot waardoor er al een behoorlijk subframe onder de netten gaat moeten komen tegen het doorbuigen. Daarbij komt nog dat als de koi es springen deze vrijwel meteen schade kunnen oplopen.

Zoals Jef aanhaalt, een alternatief is om idd enkel het voorste stuk van de vijver af te sluiten zodat de kleine niet naar achteren kan lopen, dan is er maar 10,5 m afsluiting nodig ipv 27 meter (wat toch een aardige cent gaat kosten anders).

Iets anders waar ik eventueel aan zat te denken is dat we met een harde bekaert draad gaan werken (dus niet die slappe netten). Een ander merk maakt dit bv in lengtes van 2,5 meter, als ik dan zorg dat ik die gewoon kan vastklikken met bv snelspanners die ze op fietsen gebruiken dan zou ik die voorste wand in een paar minuten tijd kunnen opbouwen en afbreken, het enige wat je dan nog ziet zijn een paar zwarte paaltjes (die mij minder gaan storen.

De vijver ligt nl pal in het zicht vanuit de keuken/woonkamer en ik zou het doodzonde vinden om dit zicht te gaan verknoeien. uiteindelijk is het grote gevaar maar een paar jaar (tussen anderhalf en 7 jaar ongeveer.

Als extra gaat onze kleine wel een armbandje krijgen met een vochtsensor in, als deze in aanraking komt met water (als ze buiten speelt) dan gaat het binnenalarm van de woning af gaan en krijgen we een melding op de smartphone.

Guyke

Bericht door Guyke » 13 okt 2018, 10:52

Hallo,

Ik volg dat hier mee omdat ik nog steeds ook geen afdoende oplossing heb.
Die vochtsensor is op zich misschien wel iets om in gedachte te houden, maar ik stel me hier wel wat vagen bij van
wat met de speelsheid van die klein mannen. Bv ze spelen in een kinderbadje ( lekker in de zomer ) dan kan dat bandje niet aan maar kunnen ze wel zonder alarm gewoon de vijver in. Ook hebben ze het snel door om met ons voeten te spelen of het als een vraag naar aandacht te gaan gebruiken. Als dat ding bv 10 x per uur
afgaat denk ik dat ik er horendol van werd.
Voor mij is tot hiertoe enkel visuele ( niet elektronisch ) controle en toezicht ( niet via smartphone of dergelijke ) het meest werkzame.
Ik zou het moeilijk hebben om de veiligheid van mijn kleinzoon te gaan laten afhangen door techniek.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

JordiW

Bericht door JordiW » 13 okt 2018, 10:58

Ik heb hier de 1e tijd een traphekje bij de achterdeur geplaatst, zo kon de achterdeur gewoon open staan en kon hij niet naar buiten, als we buiten zaten en ik ging koken of naar het toilet ging hij mee naar binnen, traphekje dicht en klaar.
Daarna is er een glazen afzetting gekomen tot hij zijn zwemdiploma's had.

Ik begrijp het kosten plaatje, maar geloof me... veiligheid van je kinderen mag onbetaalbaar zijn! Je gaat het jezelf never nooit vergeven als er wat gebeurd en dan kan je nooit meer van je vijver genieten, nu is het maar voor enkele jaren dat het zicht " minder mooi" is.

jocca

Bericht door jocca » 13 okt 2018, 11:08

@guyke,

ik zie dat armbandje gewoon als extra als wij bv ook es buiten zitten (bv bbq met vrienden, of als we es in de ligzetels zitten om iets te drinken en de kleine is aan het spelen buiten (zal nog voor een paar jaar zijn tegen dat ze kan lopen :lol: ), puur en alleen daarop vertrouwen zou ik hoegenaamd nooit doen. Is gewoon een extra stok achter de deur.
Uw opmerking rond het badje klopt dan wel weer.

@jordiW, uw opmerking is volledig terecht over de kostprijs en in sé gaat het mij hier niet echt om ook. Gelukking kan ik veel van die dingen zelf maken en plaatsen. Dus dat zal het probleem niet zijn,
veel meer is het feit dat als we een glazen omheining zetten die letterlijk binnen 1 dag vuil zal zijn. We zien het hier aan de ramen, de ramenpoetser komt en de dag erna hangen ze al vol met stof, daar dan wat regen op en ik mag om de x-aantal dagen die ramen gaan poetsen (waar ik absoluut geen tijd - en zin - voor heb).

we hebben nog even tijd,
dus ideetjes? shoot

JordiW

Bericht door JordiW » 13 okt 2018, 18:51

Snap je punt vh glas, een soort tralies afzetting zoals deze?

Als de link niet mag mijn excuses:

https://www.hornbach.nl/cms/nl/nl/proje ... teren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jocca

Bericht door jocca » 14 okt 2018, 06:45

@jordiW dit is idd een van de mogelijke opties die ik open houd, al zou ik dan het hekwerk wel zo willen aanpassen dat ik dmv snelspanners (zoals men bv aan fiets heeft) de "tralies" er gewoon af kan klikken. Zo kunnen we als de kleine niet buiten speelt (slecht weer, winter, ziek, etc) het hekwerk er op een paar minuten gewoon af doen. De kleine kan toch nooit naar buiten zelf gaan hier, het is hier een hefschuifraam en dat open je niet zomaar en de achterdeur is met een speciaal slot dat kinderen niet kunnen openen.

Budeltje

Bericht door Budeltje » 14 okt 2018, 07:17

Constructietechnisch misschien een uitdaging.
Maar een afrastering met hout in een soort lamellen idee, of schuifpanelen wellicht een optie?

jocca

Bericht door jocca » 14 okt 2018, 07:44

@ budeltje, daar zeg je zo iets ...
heldere polycarbonaatplaten ... die kan ik zo tussen U-profielen schuiven. Door boven en onderaan een u-profiel er op te lijmen gaan ze ook niet meer doorbuiten en schuif je die er in een hik en snik in en uit. Het enige wat nodig is zijn vierkante alu of inox profielen kokers met een u-profiel op bevestigd. :Ideas:

we denken dus steeds verder :good: :good:

Budeltje

Bericht door Budeltje » 14 okt 2018, 08:19

We komen er wel :D

Wellicht is dan een harmonica deur principe een goede oplossing. Hoef je niet steeds met die platen te zeulen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”