• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

rij openstaande schubben

Een luikje inderdaad: een forum kan meestal geen soelaas bieden bij medische problemen.
Doch niet elk probleem is meteen een ramp, erover praten voorkomt paniek!

rij openstaande schubben

Berichtdoor nico1012 » zo 10 jun 2018, 20:23:18

Goedeavond,

In onze vijver hebben we 1,5 maand geleden trichodina gehad. Deze is succesvol behandeld alleen had onze grootste vis door het schuren wat schubben die een beetje openstonden. Dit een tijdje aangekeken en ik vond dat het er elke dag iets beter uit zag. Nu vertrouwt mijn vrouw het niet helemaal en wil dat ik iets doe om het herstel te bespoedigen. Zat zelf te denken om de vis in een zoutbad te doen of een middeltje op de schubben te doen om zo te zorgen dat de vis sneller is hersteld.

Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen.
Het gedrag van de vis is normaal alleen ik wil ook graag dat de vis er weer helemaal pico bello uitziet.

ALvast bedankt voor jullie tips
nico1012

Afbeeldingen: 44

Re: rij openstaande schubben

Berichtdoor jocca » zo 10 jun 2018, 20:58:12

zout zal de slijmhuid gaan verbranden en stimuleren om nieuwe aan te maken ... maar neem je zo de oorzaak weg.
De watertemperatuur is prima nu, de weerstand van de koi begin langzaam op kruissnelheid te komen. Ik zou persoonlijk geen zware behandelingen doen (let wel, er mag GEEN ontsteking op zitten é), koi even netten en terwijl die in de vijver zit even isobetadine op smeren (de zalf). en terug los laten. Controleer ook meteen es of de schubben niet dood zijn door het vele schuren. je kan dit makkelijk voelen, voelen ze ruw aan dan zijn ze dood en moet je proberen er uit de vrijven (zeker niet aan gaan trekken).
jocca

Afbeeldingen: 83

Re: rij openstaande schubben

Berichtdoor poutie » zo 10 jun 2018, 22:52:56

Hey nico als de vis eet en gezond eruit zie zou ik gewoon een drie taal weken Anarex Bio toevoegen aan je vijver en de vis geruist laten en met de hoge temperatuur van het vijver water zal de vis genezen . Wel maken de waarden van je water OK zijn ,komt zeker goed !
Grts Luc.
poutie

Afbeeldingen: 190

Keer terug naar Medisch luikje