koivijver 10Lx3Bx1,80D incl filterzone

Zoals vanzelfsprekend: vijvers aangelegd door professionelen
koiiok

koivijver 10Lx3Bx1,80D incl filterzone

Bericht door koiiok »

Beste mensen,

Even een vraagje mijn aanemer kwam gisteren langs met de offerte voor de aanleg van onze koivijver.
Ik was eerlijk gezecht wat geschrokken van de prijs :shock: , De vijver zou mij een kleine 25000€ excl btw kosten.
Om een kort voorbeeld te geven wat inbegrepen is;

- Grondplaat + metselwerken stepoc stenen (excl dekstenen)
- Polyster 7lagen en 2 lagen glasmat van 300gr
- Materialen om filter te plaatsen incl 2 skimmers en 3 bodemdrians in pvc drukleidingen
- Hydraulisch luik voor filterzone (excl eindafwerking hout of dergelijke)
- materialen verlichting
- Filterbenodigdheden

(graafwerken zijn zelf nog niet inbegrepen) dit zouden wij laten doen door een externe firma)

Bedankt voor jullie reactie,
Laatst gewijzigd door koiiok op 17 dec 2017, 16:39, 3 keer totaal gewijzigd.
evn35

Re: Prijsofferte koivijver 10Lx3Bx1,80D incl filterzone

Bericht door evn35 »

Ik denk dat je voor de aangeboden diensten, en materialen nog goedkoop gediend bent.
mario1

Bericht door mario1 »

evn35 schreef:Ik denk dat je voor de aangeboden diensten, en materialen nog goedkoop gediend bent.
2 x
Bossi

Bericht door Bossi »

Idd, nette prijs.

Ik heb al andere offerte's gezien.

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
willem v d

Bericht door willem v d »

Gezien de grote en het arbeid die er komt valt wel mee.
Maar er zijn ook andere opties die voordeliger zijn als metselen en polyesteren.

Neemt niet weg dat het zeker grof geld is.
koiiok

Bericht door koiiok »

Oke, bedankt voor de reacties. Kwaliteit kost flink wat geld dus.. :(
Is de vijver verkleinen een optie? Al vrees ik dat dit ook geen 1000'en euro's zal schelen..
Jef

Bericht door Jef »

je hebt zonet dé hoofdreden gevonden waarom er heel wat mensen zelf aan de slag gaan. Neem eens wat voorstellingen door van mensen die zelf hun vijver volledig hebben aangelegd (bvb Mario, Jeroenie,...) en je kan zien wat een berg werk erbij komt kijken. De geboden prijs lijkt me voor wat je krijgt zeker aanvaardbaar.
Om even te duiden: polyesteren kost rond de 45 EUR per m². Voor jouw vijver alleen al heb je ca 77 m², dus enkel de polyester kost je al 3.500 EUR...
nog steeds aan het bouwen ...
G.I.O.

Bericht door G.I.O. »

Denk dat deze prijs meer dan correct is. Als je een koivijver deftig laat aanleggen, volledig volgens de regels van de kunst, inclusief degelijk filter, dan mag je op bijna 1000 euro per kubiek rekenen, is azoo een regeltje voor vijvers tot 30 a 35 kubiek dat bijna altijd klopt.

Ik heb de mijne volledig zelf gedaan, ook volgens dezelfde regels van de kunst, maar dan ben ik in verhouding ongeveer de helft per kubiek goedkoper uit.
思い立ったが吉日
poutie

Bericht door poutie »

Een vijver met filter zone van bijna 60 kuub voor mij is dat een heel goed prijs :good:
Grts Luc.
jocca

Bericht door jocca »

laat die gewoon storten in beton ipv metsen ...
hier hebben we destijds een kelder gegoten van 132m2 en 2 meter hoog, kostte ons 15.000 euro ...

vloer en wanden zijn 35 cm dik, deze zijn meteen waterdicht, je zou dan zelfs geen polyester meer moeten plaatsen. enkel nog een vette trommel met BWB en trickle er achter en je bent vertrokken.

Paar uur graven, halve dag bekisten en 's avonds gieten. De volgende dag ontkisten en de boel laten uitdrogen. Je kan een vijver op 1 week tijd af hebben op die manier en voor mijns inzien een pak minder kosten.
Nu gaan er veel werkuren in de vijver zitten als je gaat metsen
giovanni

Bericht door giovanni »

jocca schreef:laat die gewoon storten in beton ipv metsen ...
hier hebben we destijds een kelder gegoten van 132m2 en 2 meter hoog, kostte ons 15.000 euro ...

vloer en wanden zijn 35 cm dik, deze zijn meteen waterdicht, je zou dan zelfs geen polyester meer moeten plaatsen. enkel nog een vette trommel met BWB en trickle er achter en je bent vertrokken.

Paar uur graven, halve dag bekisten en 's avonds gieten. De volgende dag ontkisten en de boel laten uitdrogen. Je kan een vijver op 1 week tijd af hebben op die manier en voor mijns inzien een pak minder kosten.
Nu gaan er veel werkuren in de vijver zitten als je gaat metsen
Hoe dat de mensen die vijveraanleg doen daar nog niet opgekomen zijn!!!
De koimicrobe heb ik al, nu nog de kennis ervan!

http://www.dameat.be Nieuwe Website
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

koiiok schreef:Is de vijver verkleinen een optie? Al vrees ik dat dit ook geen 1000'en euro's zal schelen..
Zal inderdaad niet zo veel verschil maken en is de beste en degelijkste methode , niettegenstaande u dit best laat uitvoeren door mannen met verstand van vijverbouw

Een andere optie is met frigopanelen werken , maar ook dit vraagt wat ervaring, maar is een flink stuk goedkoper en u kan dit zelf doen als het metselen niet echt in het bloed zit

Succes met het maken van keuzes en maak voornamelijk dat u eerst goed weet wat u wilt, inhoud, pompgevoed, airlift, plantenfilter, trommel, tricle, enz........

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Spike

Bericht door Spike »

Vijveren kost veel geld
Soms vraag ik me af of dit nog veel met hobby te maken heeft.
Laten we ons niet te makkelijk beïnvloeden door blogs, reclame,commercie?
Gelukkig staat Koivrienden vol handige tips om zelf aan de slag te gaan maar toch kan ik me soms niet van de indruk ontdoen dat er heel wat gekocht wordt om net iets beter te zijn dan de buurman als ik het zo mag heten.
Hoogtechnische systemen die waanzinnig veel kosten maar die niet gebruikt worden in Japan....wegens te duur, of nog niets bewezen....
Opgefokte prijzen voor visjes van nauwelijks 20 cm groot, 5 maanden oud, niet gesekst (1750 euro...)
Nisai die nu toch minstens 55 cm moeten zijn????
Is dat nog allemaal te verantwoorden?

Hoe denken de oudere Koivrienden daar over?
Moet het allemaal zo veel gaan kosten om nog plezier te hebben aan onze dierbare hobby?
Ik heb enorm veel waardering voor de projecten die hier aanbod komen die selfmade zijn want soms denk ik dat weg er naar toe is leuker dan de bestemming....

Spike
Leuke Feestdagen
willem v d

Bericht door willem v d »

Kijk ook eens naar een hdpe vijver.
Ik laat de mijne maken door een forum sponsor uit Nederland. De kale bak van 5x2.5x1.5 zonder aansluitingen kwam ik uit onder de 2300
Zou je de jouwe laten maken schat ik dat je nog steeds onder de 10000 blijft, inclusief alle aansluitingen.
jocca

Bericht door jocca »

@giovanni, sarkastisch bedoeld of niet :? ?.
Tja mij is het ook een vraag hoor waarom zij daar niet opgekomen zijn tot nu toe.
Lucb (of luc) is zo zijn mega zwemvijver/koivijver aan het doen (dacht +200 kuub), in Dendermonde heb ik ook weet van een vijver die zo gedaan is.
Dit werkt prima, eventueel moet je enkel de muren gaan opschuren of glad zetten als er geen nieuwe bekistingselementen gebruikt zijn.
De vloer zou je nog kunnen laten pollieren ...

En als een kelder waterdicht is, dan is een vijver ook waterdicht.

HIer is onze vijver met sandwichpanelen gedaan en epdm in (10,5x3 en 1,5 diep, alle materialen inbegrepen (ex filter, wel 5 kuub lava en 2 luchtpompen) was dit een dikke 6000 euro dacht ik - uitgraven was +700 euro, maar dit was met het egaliseren van de tuin en afvoeren van 5 camions aarde bij - 3 met goede aarde, 2 met vet zand).
met wat ik nu weet en zeker omdat we zelf een gegoten kelder hebben hier, dan had ik 7 jaar terug samen met het graven van de kelder en het gieten van de kelder meteen een vijver laten meestorten.

Als ik prijzen zie richting de 1000 euro/kuub ex btw voor een vijver dan ga je richting prijzen die een afgewerkte woning met basismaterialen kost, ergens kan je je dan afvragen of het niet wat scheef loopt.
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ....door, of met professionelen”