Befil trommelfilters

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Ronny66

Re: Befil trommelfilters

Bericht door Ronny66 » 09 mei 2018, 22:51

bakkenes schreef:Ik zit nu gemiddeld overdag op 28 minuten, de nieuwe extra draaiingen zijn zeker een meerwaarde. Ook dat de ondersproeier van onder onder met zeer hoge druk het doek schoon spoelt is een meerwaarde. Steeds meer tevreden hier.
Leuk voor te horen dat alles goed draait
Ik ben nog in afwachting van de update de trommel spoelt nu om de 2 uur hier
Koi vijver 11 kuub
Befil trommelfilter met 68 micron gaas
BWB 350L-1 bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843

wadapatja

Bericht door wadapatja » 10 mei 2018, 10:23

Het werkt dus. Mooi dat het er bij jou op zit. Ik ben ook in afwachting van de updates. Mijn trommel spoelt met 192 micron gaas nu om de 1,5 a 2 uur.
Water is kraakhelder en het BWB-filter is nu bezig een inhaalslag te maken. De ammo zit nu rond de 0,030 en de nitriet rond de 0,022. Eerder lag dat iets hoger terwijl er eigenlijk niet gevoerd werd maar wel veel ververst. Voer nu 3 keer per dag een handje en ammo blijft afnemen.
<WIM> Koivijver 18 kuub. Befil 2.0 trommel en 510 liter bewegend-bed met ingebouwde Koshi dompel uv-lamp van 42 watt.
2 beluchte drains en 1 skimmer.
Doorstroming op airlift, aangedreven door een Thomas LP-60HN luchtpomp.

BDohmen

Bericht door BDohmen » 10 mei 2018, 21:41

Ik heb een DVS15 tijdelijk draaien op de vijver.
ik ben begonnen met spoeltijden van 2 min. na 3-kwart jaar zijn de spoeltijden tussen de 20 en 25 minuten.
de trommel is te klein voor de flow die ik erdoor heen haal, maar deze was ook niet voor de vijver bedoeld. ik heb deze er tijdelijk tussen gezet.

Let wel in tegenstelling tot veel vijvers, was mijn vijver erg vervuild met alg.
Ik heb er gelukkig geen verstand van!

Ik word niet gehinderd door enige vorm van kennis!

bakkenes

Bericht door bakkenes » 10 mei 2018, 23:46

BDohmen schreef:Ik heb een DVS15 tijdelijk draaien op de vijver.
ik ben begonnen met spoeltijden van 2 min. na 3-kwart jaar zijn de spoeltijden tussen de 20 en 25 minuten.
de trommel is te klein voor de flow die ik erdoor heen haal, maar deze was ook niet voor de vijver bedoeld. ik heb deze er tijdelijk tussen gezet.

Let wel in tegenstelling tot veel vijvers, was mijn vijver erg vervuild met alg.
Maak ik hierop uit dat je wil overgaan naar de Befil 2.0?

BDohmen

Bericht door BDohmen » 16 mei 2018, 19:16

bakkenes schreef:
BDohmen schreef:Ik heb een DVS15 tijdelijk draaien op de vijver.

Maak ik hierop uit dat je wil overgaan naar de Befil 2.0?
never

mijn vijver is nu helder, weinig zweefvuil, geen alg, geen uv nodig.
en zoals ik al schreef, was deze trommel niet voor de vijver maar de q-bak aangeschaft.
voor de vijver ga ik voor een ander model van het zelfde merk.
\
al met al heeft deze trommel mij verrast, want ondanks dat deze niet is gemaakt voor de hoge flow, doet ie het uitstekend.
Ik heb er gelukkig geen verstand van!

Ik word niet gehinderd door enige vorm van kennis!

bazzio

Bericht door bazzio » 17 mei 2018, 13:10

Even een vraag voor de Befil 2.0 bezitters: Ik wil ook overstappen op een trommelfilter en het liefst een Befil 2.0, maar wat is de totale breedte van het filter inclusief de aansluitingen? Dit aangezien mijn filterput maar 78 cm breed is helaas.

Ronny66

Bericht door Ronny66 » 17 mei 2018, 17:45

70722

dit zijn mijn afmetingen van de trommel

groeten Ronny
Koi vijver 11 kuub

bazzio

Bericht door bazzio » 17 mei 2018, 17:52

:good: Ik ben al een stuk blijer nu met deze maten ;)

bazzio

Bericht door bazzio » 27 mei 2018, 21:33

De kogel is hier door de kerk... 16 juli komt er hier ook een Befil Profi trommelfilter 2.0 met 167mu gaas en een befil bwb. :Hyper: Het wordt trouwens een aangepaste versie trommel met de uitvoer (1x 160mm) aan de zijde van de motor, dit ivm de beschikbare breedte van de filterput van maar 78 cm. Voor de UV is er ook een mooie oplossing tussen uitlaat trommel en inlaat bwb.

Ronny66

Bericht door Ronny66 » 27 mei 2018, 21:49

bazzio schreef:De kogel is hier door de kerk... 16 juli komt er hier ook een Befil Profi trommelfilter 2.0 met 167mu gaas en een befil bwb. :Hyper: Het wordt trouwens een aangepaste versie trommel met de uitvoer (1x 160mm) aan de zijde van de motor, dit ivm de beschikbare breedte van de filterput van maar 78 cm. Voor de UV is er ook een mooie oplossing tussen uitlaat trommel en inlaat bwb.
Zeer benieuwd je gaat tevreden zijn laat de foto’s maar komen daar houden we van
Groeten Ronny
Koi vijver 11 kuub

bazzio

Bericht door bazzio » 27 mei 2018, 21:54

Eerst nog even wachten maar ik zal een hoop foto's maken (en plaatsen :wink: )

Koivrienden
Site Admin

Bericht door Koivrienden » 28 mei 2018, 08:04

beste koivrienden,

We laten deze topic lopen omdat het informatief is, maar het kan niet de bedoeling zijn om reclame te draaien omdat Befil ons forum niet wenst te ondersteunen

Dus enkel informatief houden aub

Bedankt voor jullie begrip

Mvg
Koivrienden

The digital hunter

Bericht door The digital hunter » 28 mei 2018, 10:55

Koivrienden schreef:beste koivrienden,

We laten deze topic lopen omdat het informatief is, maar het kan niet de bedoeling zijn om reclame te draaien omdat Befil ons forum niet wenst te ondersteunen

Mvg
Koivrienden
Ik was gisteren op de Euregio koishow in Oldenzaal en heb daar aan hen gevraagd of ze forumsponsor waren/zijn maar kreeg als antwoord dat niet zo is :nono:
Heb toch even gevraagd of ik een filmpje van hun opstelling mocht maken en dat was geen probleem.
De bedoeling was om hier toestemming te vragen aan de koivrienden om het te mogen plaatsen in dit topic maar door bovenstaande aankondiging is mijn vraag naar hen niet meer nodig.

Het zou ook niet fair zijn tegenover al de andere forumsponsor dus alle begrip voor het beschermen van hun belangen :good:

Ik zou zeggen aan de filterbouwer, misschien toch maar sponsor worden :wink:

Even er bij vermelden dat ik geen voor of tegenstander ben van welke filterbouwer dan ook maar door mijn verslag (dat er later aankomt) over de koishow zoveel mogelijk koivrienden wil laten mee genieten van alles wat onze koi's aan belangt.

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

goshiko

Bericht door goshiko » 28 mei 2018, 11:21

Is niet makkelijk hé, de grens tussen "reclame" en "informatie".
Systematisch alles weglaten waar geen sponsoring tegenover staat in rubrieken zoals bvb vijverbouw, dat is onbegonnen werk, en zou de rubriek qua volgwaarde ook sterk ondermijnen.
Misschien soort regel opstellen dat foto's en tekst rond inbouw van zo'n niet gesponsord toestel (pomp, filter,....) kan en mag, maar dat er niet specifiek kan op ingezoemd worden in aparte topics, prestaties van het toestel (zoals flow), kostprijzen,......

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

bakkenes

Bericht door bakkenes » 29 mei 2018, 22:26

Koivrienden schreef:beste koivrienden,

Mvg
Koivrienden
Begrijp ik hieruit dat, stel Befil wel sponsor wordt, wij alles kunnen plaatsen?

Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”