Opa

Als de behoefte ontstaat om eens over iets anders dan koi te praten zoals... koetjes en kalfjes ... bits en bytes ... voetbal of vrouwen ... je favoriet bier :-)
AVG

Re: Opa

Bericht door AVG » 25 dec 2018, 21:57

Guyke schreef:
25 dec 2018, 18:10

- lengte : 9 cm + en stijgende
- geslacht : vrouwelijk
- gewicht : niet bekend
Opa Guyke
Het lijkt warempel op de beschrijving van een Tosai, mis alleen de bloedlijn nog :D

Hier ook een kleinzoon en kleindochter, dat is toch wel heel leuk ! dus begrijp uw enthousiasme.

Morgen moeten papa en mama werken, dus gaan Opa en Oma een dagje met de kleintjes naar een pretpark, altijd leuk :)

Guyke

Bericht door Guyke » 25 dec 2018, 22:07

Hallo
AVG schreef:
25 dec 2018, 21:57
Guyke schreef:
25 dec 2018, 18:10

- lengte : 9 cm + en stijgende
- geslacht : vrouwelijk
- gewicht : niet bekend
Opa Guyke
Het lijkt warempel op de beschrijving van een Tosai, mis alleen de bloedlijn nog :D

Hier ook een kleinzoon en kleindochter, dat is toch wel heel leuk ! dus begrijp uw enthousiasme.

Morgen moeten papa en mama werken, dus gaan Opa en Oma een dagje met de kleintjes naar een pretpark, altijd leuk :)
De bloedlijn is natuurlijk ook bekend.....
Echter deze tosai's zijn van een heel ander kaliber, op 9 maanden al rond de halve meter... :D :D

Naar een pretpark is nog wat vroeg maar zal er ook weer sneller aankomen dan verwacht.
Wij beseffen nu ten volle wat onze grootouders zeiden over kleinkinderen. Ze zijn de vreugde van het leven!!!!!

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

Guyke

Bericht door Guyke » 30 dec 2018, 18:35

Hallo,

Hier dan ook een niet zo gezellig einde jaar.
Wou dit eerst niet schrijven maar ja het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn.....
Kleinzoon ligt nu al 5 dagen in het ziekenhuis, wil niet eten, niet drinken, soms zeer hoge koortsen ( 41*), slapeloze nachten, afvallen, om de vijf botten diarree.....
Het is weer met een keelontsteking begonnen ( dat is al 1,5 maanden aan de gang.)
Heeft buisjes in de oren, rood doorlopen oogjes.....
Had eerst een infuus maar nu een maagsonde, mag de kamer niet verlaten,
Moet even een traan wegpinken terwijl ik dit schrijf.
Daar ik zelf ook wat snot enz heb kan ik niet op bezoek. :dash:

Ni goe voor mijne wekker.....

Guyke

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 30 dec 2018, 18:44

Kan een heel verhaal op hangen, maar heeft weinig zin.
Kan eigenlijk alleen maar zeggen: Sterkte allemaal en probeer toch positief te blijven Guy.

Guyke

Bericht door Guyke » 30 dec 2018, 21:42

Hallo,
FredLekx schreef:
30 dec 2018, 18:44
Kan een heel verhaal op hangen, maar heeft weinig zin.
Kan eigenlijk alleen maar zeggen: Sterkte allemaal en probeer toch positief te blijven Guy.
Thanks
positief blijven is moeilijk omdat er in feite nog steeds niet geweten is wat er juist aan de hand is.
Bloed en urineonderzoek geven geen echt uitsluitsel ( waarschijnlijk een mix van....)

Soms echter moet men het hart eens kunnen luchten en dat is hier door die hele toestand momenteel niet echt mogelijk.
Iedereen loopt op de topjes van zijn tenen want vooral de mama die dan ook zwanger is, is maar moeilijk tot rust te brengen.
Vanavond ben ik alleen thuis want de oma gaat overnachten in het ziekenhuis om de ouders eens een nachtrust te gunnen want dat is hoog nodig.
Mathis is de laatste dagen zo eigen en wantrouwig geworden en duld gewoon geen vreemden in zijn buurt.
Ik ben blij dat er technologie bestaat zo zie ik hem dan eens live op mijn pc.

mvg
Guyke

Ronny66

Bericht door Ronny66 » 30 dec 2018, 22:17

Guyke,
Hopelijk is er vlug een duidelijkheid wat er juist aan de hand is en komt het snel allemaal goed
Ik wens je,en heel familie veel sterkte en hou de moed erin.

Groeten Ronny
Koi vijver 11 kuub
Befil trommelfilter met 68 micron gaas
BWB 477l - 1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843

AVG

Bericht door AVG » 31 dec 2018, 00:25

Hoi Guyke,
Wat een ellendige toestand en dat zo tegen het einde van het jaar.

Heel veel sterkte en zal :CrossFingers: dat uw kleinzoon weer snel de oude is.

goshiko

Bericht door goshiko » 31 dec 2018, 09:26

Oei, ik lees dit nu maar.
De winter is een rotseizoen voor die kleine rakkers. Best dus geen risico nemen, ziekenhuis is wellicht gekozen om uitdroging te vermijden en de koorts te verminderen, op die momenten moet je vertrouwen op de dokters.
Veel sterkte daar guyke, en we duimen allemaal mee dat je oogappel weer snel thuis kan zijn.

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

Guyke

Bericht door Guyke » 31 dec 2018, 12:42

Hallo,

@ Ronny66
Wij hebben het gevoel dat ze het zelf niet meer weten.
Mathis heeft RSV, buikgriep,...
Gisteravond kwamen ze af dat het misschien intolerantie van melk, vetten, suikers .......
Ze willen echter niet onderkennen dat alle problemen begonnen zijn sinds hij naar een creche moest omdat de onthaalmoeder er mee stopte door de extreem hoge eisen die kind en gezin ging opleggen aan die onthaalmoeders.
Men mag niks zeggen maar in de creche zitten kinderen waarvan de ouders gewoon niet met hun kinderen naar de dokter gaan ( geloof,afkomst, financieel .. )

@ AVG
Bedankt voor de steun

@ Goshiko
Ziekenhuizen hm...
De ene dag blijven, dan naar huis, de volgende dag niet blijven en 's avonds naar de spoed met 40°koorts en hoger, nachtje gebleven terug naar huis, midden in de nacht terug met 41° koorts en weinig reactie dit was dus al een week bezig. Ligt er nu 6 dagen in want men stelde plots vast dat hij teveel gewicht verloor ( naar het relaas van de ouders wordt niet geluisterd ), stoelgang niet in orde, antibiotica weinig resultaat. Het is om er moedeloos van te worden.
Als er een verpleegster in de kamer komt dan horen ze het op de gehele afdeling ( ze vinden dat hij zich aanstelt...). Zelfs van mijn zuster die meter is wil hij niks meer weten.
Hij vraagt naar opa maar ik ga niet want ben zelf niet 100%
Vertrouwen in dokters ( al een paar dagen niet gezien, de heren zijn in verlof, ze zijn enkel bereikbaar als het hoog water is....)
En tot slot moet het zeer besmettelijk zijn want hij mag de kamer niet uit, de kamer is met een sas en max 3 personen samen met hem.
En de mama die staat op instorten ( ook ongerust over haar baby ) , die is al heel de tijd niet echt lekker in haar vel door de zwangerschap ( mottig, soms braken, slecht slapen...was bij onze Mathis ook zo ) en met dit er bij is de emmer aan het overlopen.
Het is eens de andere kant van de medaille meemaken en dat doet geen deugd.

mvg
Guyke

AVG

Bericht door AVG » 09 jan 2019, 15:58

Hoe is het ondertussen met de kleine man ?

Guyke

Bericht door Guyke » 09 jan 2019, 17:59

Hallo
AVG schreef:
09 jan 2019, 15:58
Hoe is het ondertussen met de kleine man ?
wordt iets van lange adem.(bacteriële pneumonie)
De behandelingen die hij al gehad heeft ( is al bezig van eind oktober/begin november ) zijn in feite de verkeerde geweest.
Echter door die behandelingen en die medicijnen werkt het goede spul ook niet zoals het moet......
moet 3 x per dag aerosollen en drinken is een groot probleem.
Momenteel is hij thuis maar moet regelmatig terug voor controle.

mvg
Guyke

Peterj

Bericht door Peterj » 09 jan 2019, 20:04

Ai, ai ai... Zo klein en al zoveel zorgen. Hopelijk komt dat snel goed, Guyke.
Helemaal gek van vijvertjes en water-ver-sier, liefst met enkele koi-diamantjes erin.
Plannen voor een vijver over een 2-tal jaar, nu is er al een put waar een trampoline in staat.

AVG

Bericht door AVG » 10 jan 2019, 12:26

Zo'n klein manneke en familie gun je toch wel iets anders dan deze ellende.

Sterkte en beterschap voor uw kleine vriend.

poutie

Bericht door poutie » 10 jan 2019, 13:51

IK wenst het beste aan dat klein manneke en hopelijk komt vlug weer goed met hem !
Ik had dat triste nieuws nog niet gelezen :(
Veel sterkte nog Guyke !
Grts Luc.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 10 jan 2019, 21:49

Verdikke Guyke, dit is minder nieuws en hopelijk komt alles snel goed en dat u daar elk moment van de dag mee begaan bent kan ik mij zeer goed voorstellen
Kan me perfect voorstellen hoe u zich nu moet voelen , de moed in houden hé

Groetjes
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

Plaats reactie

Terug naar “koicafé”