Nieuwe vijverplannen

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
dvrkoi

Re: Nieuwe vijverplannen

Bericht door dvrkoi » 24 apr 2017, 07:47

Goede tip van jocca!
Ook zou ik zelf rondom altijd opvullen met stabilisee M.
Beter voorkomen dan . ...

jocca

Bericht door jocca » 24 apr 2017, 08:21

stabilisee is niet direct nodig hoor,
hier hebben wij dit ook niet gedaan en als je de aarde goed aandrukt bij het aanvullen dan gaan die panelen niet naar buiten gedrukt worden.
op de langste kant hier is de vijver 7,50 cm lang en die is na het vullen met water niet gaan doorbuigen. Wel hebben we het aanvullen van de aarde rondom gelijktijdig gedaan met het vullen van de vijver.
Zo is de druk binnen en buiten hetzelfde. Eens de aarde ingeklonken is (valst ligt dus ...) gaan die wanden niet meer gaan bewegen (hebben we hier al gemerkt, vijver is al een paar keer een halve meter gezakt (of meer - waterwissel na behandeling).

Een balk in de filterput is de beste oplossing, ik zou die op een 60-cm van de bovenkant steken. Dan ben je zeker dat er hier geen beweging meer in komt.
Hier hebben we er 2 gestoken en dit loopt niet meer weg, wij kunnen ze wel flink hoger steken zodat ze ook meteen gaan dienen als steunbalken voor de luiken die er later op komen in hout.

succes nog met de bouw ;OK;
zo een panelen werken lekker vlug en proper, je moet gewoon wat dingen in acht nemen. (stalen profielen bovenaan niet te licht nemen é ...)
Hoe dik zijn die stalen platen op de sandwichpanelen? Eventueel kan je uw stalen profielen hier en daar met een puntlas nog vastlassen aan de panelen zelf (wel opletten dat je geen gaten gaat branden in de platen).

D-man

Bericht door D-man » 24 apr 2017, 16:24

Profielen bovenkant 1,5 senzimir.

Komen Omega profielen aan de binnenzijde van de filterput en ik zal middendoor nog een balk voorzien denk ik. Ik heb hier als het goed is net ruimte voor.

U profielen worden allemaal in ieder geval met elkaar doorgelast, binnenzijde met pompnagels en buitenzijde met zelfborende schroeven vastgezet aan de panelen.
Vriend van me had er geen omega profielen binnenin en 1 meter hoogte over 2,5m breedte en kreeg geen doorbuigen... zal wel wat extra maatregelen nemen iig.
ik ben mij er eentje...

jaro

Bericht door jaro » 04 mei 2017, 19:24

hallo Mathijs.

liggen de werken stil,of vergeet je ons.
zijn uiteraard wel benieuwd hoe t er nu bijstaat.

gr Jan

D-man

Bericht door D-man » 07 mei 2017, 10:08

Beetje druk geweest haha! Maar gisteravond zijn de vissen over gegaan!
ik ben mij er eentje...

D-man

Bericht door D-man » 16 mei 2017, 13:08

alvast wat foto's....

63247

63248

63249

63250

63251

63252

63253

63254

63255

Systeem draait inmiddels sinds vorige week zaterdag, nog niet helemaal naar de zin overigens.
beluchting crielzeef moet nog aangepast alsmede de luchtleidingen.
tevens ligt de HWA hier op 50cm diepte dus zal mijn afvoeren lozen op een pompput welke vervolgens dmv dompelpomp het water het riool in gaat blazen, hiertussen komt voor de zekerheid een terugslagklep.
Hiervoor zijn de laatste materialen besteld en ik hoop vrijdag de afwerking van zowel luchtleidingen (ook voorzien van terugslagkleppen daar de pompen onder waterniveau staan) Wel heb ik hier met 25mm luchtleiding gekozen voor 32mm terugslagkleppen zodat we hier geen verlies hebben...
ik ben mij er eentje...

AVG

Bericht door AVG » 20 mei 2017, 22:08

Strakke bak :good: betalen de buren ook kijkgeld :?: :lol: ( buren als jullie zou ik namelijk ook wel willen )

Bossi

Bericht door Bossi » 26 jun 2017, 08:59

Hoi Mathijs,

Na u gisteren ontmoet te hebben ben ik eens nieuwsgierig naar wat het ondertussen geworden is bij jullie?

Overlaad ons maar met foto's, ik lees niet graag veel :D
(al mag een beetje uitleg gerust hoor) :wink:

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...

D-man

Bericht door D-man » 26 jun 2017, 10:52

AVG schreef:Strakke bak :good: betalen de buren ook kijkgeld :?: :lol: ( buren als jullie zou ik namelijk ook wel willen )
Thanks Aad ;) De buurman wou wel een luikje in de nieuwe schutting maken om eens mee te kunnen genieten maar van dat betalen zal het niet komen haha! Liever kwamen de buren eens aan de vijver BBQen... das financieel gezien ten opzichte van jouw opmerking toch een verlies verlies situatie hahahahahahaha!
Bossi schreef:Hoi Mathijs,

Na u gisteren ontmoet te hebben ben ik eens nieuwsgierig naar wat het ondertussen geworden is bij jullie?

Overlaad ons maar met foto's, ik lees niet graag veel :D
(al mag een beetje uitleg gerust hoor) :wink:

Groetjes,

Bossi
Hahahahaha Je legt er direct even de druk vol op Bossi ;)
Moet er nodig eens de tijd voor zien te vinden om een verslagje van bouw te maken met de foto's van de actuele status.
wel is het zo dat de definitieve afwerking waarschijnlijk naar volgend jaar gaat omdat dit toch serieus geld kost en het wel even mooi geweest is nu.

Belangrijkste is dat de vijver am sich in mijn ogen goed draait. Costia en Tricho hebben we al gehad dus benieuwd wat de volgende terreur gaat worden in onze vijver :nono:

Zal eens zien om wat foto's te trekken..
ik ben mij er eentje...

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 24 nov 2018, 20:56

D-man schreef:Zal eens zien om wat foto's te trekken..
We wachten en wachten en wachten :lol:

Laat waar komen hé :D

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

D-man

Bericht door D-man » 26 nov 2018, 08:18

Aiiiii deze was ik vergeten Marcje... haha!
Hierbij alvast een filmpje van deze zomer:

Tevens is onze dealer Luc Borgmans vorig jaar op bezoek geweest en heeft hij een filmpje gemaakt. We zijn inmiddels nog weer een stukje verder aangezien de filterput inmiddels ook afgedekt is maar deze houden jullie dan nog even tegoed:

Kom maar op met die reacties :lol:

Overigens Marcje, je ziet dat er nog 1 koi ontbreekt in ons bestand... Kom je die binnenkort even brengen? ;cool;
ik ben mij er eentje...

AVG

Bericht door AVG » 26 nov 2018, 17:20

Mooi geworden Mathijs. Jullie hebben geen mm onbenut gelaten om zoveel mogelijk water te kunnen bergen :D ( staat de schutting ook meteen lekker stevig :lol: )

Je boft maar met Lobke, menig echtgenote/vriendin zou zoveel ruimte in de tuin niet willen opofferen om haar ventje te plezieren.

Rinikoi

Bericht door Rinikoi » 26 nov 2018, 18:46

Ziet er netjes en verzorgt uit Mathijs. De koi hebben het ook prima naar hun zin ;OK; Die donkere showa, dat is toch een veiling vis van Momotaro? Of heb ik het mis?

Groetjes Rinus

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 27 nov 2018, 21:25

Hoi Mathijs ,

Badankt voor de update :D :D

Mooi is het zeker en gezellig sowieso :good:
Opvallend mooi vind ik de overhoekse planteneilandjes, prima idee en laat nog maar wat foto's voorbij komen als de beplanting aan het woekeren gaat, komt sowieso goed :D
De bezetting mag er ook wezen en wat een beer van een chagoi :shock: , hoe groot is deze ?

Groetjes

marc

P.s. als het lukt, neem ook eens een paar foto's, want die filmpjes zijn zeker zeer mooi, maar ik zie geregeld dat deze filmpjes verdwijnen na enkele jaren ....
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

beereke

Bericht door beereke » 27 nov 2018, 21:31

hoi mattie
mooi om te zien dat het goed gaat met de kohaku uit de " visterland" ( we gaan die volgend jaar eens moeten meten he)
En al evenmooi als ge hem ziet zwemmen naast de chagoi
prachtig bestand :good:

grts beereke

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”