Koivijver met venster en totaalfilter West-Vlaanderen
Re: Koivijver met venster en totaalfilter West-Vlaanderen
goed gespeeld
, en met water zit het ook terug goed?

nog steeds aan het bouwen ...
Nu loopt alles perfect.
Na het toedienen van zink en een nieuwe vlotter en sturing heb ik het spoelen onder controle gekregen.
Wel 2 kois uit de vijver gesprongen. Waarschijnlijk door het vele verse water toe te voegen.
Een was niet meer te redden.
Natuurlijk door dat raam belanden ze heel vlug naast de vijver.
Het is nu ongeveer 2 weken dat ik de uv kan uitlaten zonder de vijver groen wordt. Filter doet nu echt wel zijn werk.
Eindelijk een stresloze vijver.
Na het toedienen van zink en een nieuwe vlotter en sturing heb ik het spoelen onder controle gekregen.
Wel 2 kois uit de vijver gesprongen. Waarschijnlijk door het vele verse water toe te voegen.
Een was niet meer te redden.
Natuurlijk door dat raam belanden ze heel vlug naast de vijver.
Het is nu ongeveer 2 weken dat ik de uv kan uitlaten zonder de vijver groen wordt. Filter doet nu echt wel zijn werk.
Eindelijk een stresloze vijver.

Bedankt Luc. Spring maar eens binnen.
Ik zal dat zeker doen

idd Prachtig afgewerkt, nu genieten 

Heb er 3 zwemmen van Marudo, ge ga daar niet miscontent van zijn 

思い立ったが吉日
Ziet er mooi uit qua aankleding 

Mooie aankoop Jo

Hallo,
Mooie acers.
Ik wil echter toch wat opmerken.
De 2 soorten in pot daar heb ik het vermoeden naar dat deze potten geen openingen hebben om het overtollige water te drainen bij regenval. Als ze te nat staan kan er wortelrot optreden.
Anderzijds zal je regelmatig moeten bewateren bij droog weer. Weet ook dat deze soorten goed opgroeien en dus na verloop van tijd wel wat wind kunnen vangen.
Planten in pot zal je altijd een winterbescherming moeten geven.
Ook zijn de potten wat aan de kleine kant of je zou je misschien gaan toeleggen om er bonsai's van te maken.
De 2 planten naast de vijver kunnen door de zon aan de uiteinden brandschade krijgen ( randjes van de bladeren worden dan bruin.) Dit komt nog al eens voor bij deze soorten met zeer licht blad.
Ook liggen de planten op de boord van de vijver wat door wind een schurende slijting aan de stengels kan veroorzaken wat tot sterfte van de takken kan leiden.
Mooie strakke vijver
mvg
Guyke
Mooie acers.

Ik wil echter toch wat opmerken.
De 2 soorten in pot daar heb ik het vermoeden naar dat deze potten geen openingen hebben om het overtollige water te drainen bij regenval. Als ze te nat staan kan er wortelrot optreden.
Anderzijds zal je regelmatig moeten bewateren bij droog weer. Weet ook dat deze soorten goed opgroeien en dus na verloop van tijd wel wat wind kunnen vangen.
Planten in pot zal je altijd een winterbescherming moeten geven.
Ook zijn de potten wat aan de kleine kant of je zou je misschien gaan toeleggen om er bonsai's van te maken.
De 2 planten naast de vijver kunnen door de zon aan de uiteinden brandschade krijgen ( randjes van de bladeren worden dan bruin.) Dit komt nog al eens voor bij deze soorten met zeer licht blad.
Ook liggen de planten op de boord van de vijver wat door wind een schurende slijting aan de stengels kan veroorzaken wat tot sterfte van de takken kan leiden.
Mooie strakke vijver

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Hey guyke.
De bedoeling van de potten is om ze klein proberen te houden. Mocht dit niet lukken zal ik ze wel in volle grond planten.
Het zal inderdaad uitkijken zijn dat deze niet omwaaien.
De potten zijn natuurlijk voorzien van een gaatje.
Dat is het nadeel van een vijver deels bovengronds, zeer moeilijk om deze met planten aan te kleden.
Ik zal inderdaad die 2 een beetje recht moeten geleiden.
De bedoeling van de potten is om ze klein proberen te houden. Mocht dit niet lukken zal ik ze wel in volle grond planten.
Het zal inderdaad uitkijken zijn dat deze niet omwaaien.
De potten zijn natuurlijk voorzien van een gaatje.
Dat is het nadeel van een vijver deels bovengronds, zeer moeilijk om deze met planten aan te kleden.
Ik zal inderdaad die 2 een beetje recht moeten geleiden.
mooi mooi mooi wat voor glas zit daar in?
Juist even genet en gemeten.
Een groei van 35 naar 43 cm. En dit in nog geen 3 maand en in onverwarmde vijver.
Heel tevreden van.