vermoedelijk kan je er ook een stuk isolatie nog in steken ... kan de boel wat langer/vroeger laten draaien.
een goed doordachte plantenfilter is een van de betere filters die je kan hebben ... (wel met nadruk op doordacht...)LucB schreef: ↑01 mar 2021, 21:11 De bijkomende filter Is zoals de anderen hier schrijven inderdaad zeker netjes uitgevoerd. Ik vind het visueel gezien ergens wel jammer dat je zo een blok naast je vijver moest zetten.
PS: Ik ben van plan om te filteren zoals jij voorheen deed. Dus ik weet wat me eventueel te wachten staat. Ik heb echter niet echt een alternatief voorzien. Ik hoop dat de PF die na de filterlijn komt voldoende is om toch nog voor goede waterwaarden te zorgen.
In deze situatie, vind ik het er juist prima bij passen.
Dacht ik ook Fred, De stijl van de vijver is strak.
Iedereen mag zijn mening hebben, en maar goed ook, anders zouden alle vijvers dezelfde zijnLucB schreef: ↑02 mar 2021, 08:08 Wat ik persoonlijk wel vind is dat een mening toch altijd eerlijk moet blijven zonder dat je daar ook maar de de minste bedoeling mee hebt om iemands werk "af te breken". Als ik zeg dat ik iets mooi of goed vind dat is dat ook zo. Dat is een reactie die je altijd kan posten uiteraard. Maar er moet toch ook ruimte zijn als je mening net iets anders is. Zo kwam er enkele jaren geleden een kennis langs die "mijn vierkante bak" spuuglelijk vond. Ik schrok totaal niet van die reactie omdat ik zijn stijl ken. Ik had het ook niet verwacht dat hij dit mooi zou vinden. Ik zou het wel jammer gevonden hebben mocht hij gelogen hebben en mij gezegd hebben dat hij het mooi vond terwijl dit niet zo is.
Zo vind ik de vorm van de vijver ven evn35 gewoon prachtig met dat terras er rond. Lekker strak, krachtig en sober. NIet toevallig heb ik mijn vijver in dezelfde stijl aangelegd. Maar ook hier ben ik nu dingen aan het veranderen die ik visueel liever niet had gedaan omdat ik toch iets moet oplossen.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar mijn leven is toch vaak een grote compromis.![]()