De vijver van evn35

Zoals vanzelfsprekend: vijvers aangelegd door professionelen
jocca

Re: De vijver van evn35

Bericht door jocca »

netjes afgewerkt ;OK;
vermoedelijk kan je er ook een stuk isolatie nog in steken ... kan de boel wat langer/vroeger laten draaien.
evn35

Bericht door evn35 »

jocca schreef: 01 mar 2021, 19:14 netjes afgewerkt ;OK;
vermoedelijk kan je er ook een stuk isolatie nog in steken ... kan de boel wat langer/vroeger laten draaien.
Dank u [thank_you

Ik laat hem draaien tot de kap erop gaat, maar hij staat goed uit de wind, en dat scheelt ook een slok op een borrel.
LucB

Bericht door LucB »

De bijkomende filter Is zoals de anderen hier schrijven inderdaad zeker netjes uitgevoerd. Ik vind het visueel gezien ergens wel jammer dat je zo een blok naast je vijver moest zetten.

PS: Ik ben van plan om te filteren zoals jij voorheen deed. Dus ik weet wat me eventueel te wachten staat. Ik heb echter niet echt een alternatief voorzien. Ik hoop dat de PF die na de filterlijn komt voldoende is om toch nog voor goede waterwaarden te zorgen.
jocca

Bericht door jocca »

LucB schreef: 01 mar 2021, 21:11 De bijkomende filter Is zoals de anderen hier schrijven inderdaad zeker netjes uitgevoerd. Ik vind het visueel gezien ergens wel jammer dat je zo een blok naast je vijver moest zetten.

PS: Ik ben van plan om te filteren zoals jij voorheen deed. Dus ik weet wat me eventueel te wachten staat. Ik heb echter niet echt een alternatief voorzien. Ik hoop dat de PF die na de filterlijn komt voldoende is om toch nog voor goede waterwaarden te zorgen.
een goed doordachte plantenfilter is een van de betere filters die je kan hebben ... (wel met nadruk op doordacht...)
poutie

Bericht door poutie »

Top Eddy :good:
FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

LucB schreef: 01 mar 2021, 21:11 .......
Ik vind het visueel gezien ergens wel jammer dat je zo een blok naast je vijver moest zetten.
In deze situatie, vind ik het er juist prima bij passen.
evn35

Bericht door evn35 »

poutie schreef: 01 mar 2021, 21:42 Top Eddy :good:
Bedankt Luc [thank_you
beereke

Bericht door beereke »

ziet er goed uit mateke , zeker een goeie toevoeging aan je vijver
knap weggewerkt ook :good:

grts
evn35

Bericht door evn35 »

FredLekx schreef: 02 mar 2021, 00:09
LucB schreef: 01 mar 2021, 21:11 .......
Ik vind het visueel gezien ergens wel jammer dat je zo een blok naast je vijver moest zetten.
In deze situatie, vind ik het er juist prima bij passen.
Dacht ik ook Fred, De stijl van de vijver is strak.
En er moest iets gebeuren om water stabiel te krijgen., wat nu gelukt is.
Maar ieder zijn mening hoor, daar heb ik geen probleem mee.
LucB

Bericht door LucB »

Wat ik persoonlijk wel vind is dat een mening toch altijd eerlijk moet blijven zonder dat je daar ook maar de de minste bedoeling mee hebt om iemands werk "af te breken". Als ik zeg dat ik iets mooi of goed vind dat is dat ook zo. Dat is een reactie die je altijd kan posten uiteraard. Maar er moet toch ook ruimte zijn als je mening net iets anders is. Zo kwam er enkele jaren geleden een kennis langs die "mijn vierkante bak" spuuglelijk vond. Ik schrok totaal niet van die reactie omdat ik zijn stijl ken. Ik had het ook niet verwacht dat hij dit mooi zou vinden. Ik zou het wel jammer gevonden hebben mocht hij gelogen hebben en mij gezegd hebben dat hij het mooi vond terwijl dit niet zo is.

Zo vind ik de vorm van de vijver ven evn35 gewoon prachtig met dat terras er rond. Lekker strak, krachtig en sober. NIet toevallig heb ik mijn vijver in dezelfde stijl aangelegd. Maar ook hier ben ik nu dingen aan het veranderen die ik visueel liever niet had gedaan omdat ik toch iets moet oplossen.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar mijn leven is toch vaak een grote compromis. :)
jocca

Bericht door jocca »

klopt volledig @LucB ... geef maar gerust uw gefundeerde mening, dat zal niemand u kwalijk nemen. In tegendeel.
Ja kan je altijd zeggen, neen zeggen is wat moelijker,
maar als je neen zegt en er een mening bij geeft dan wordt het ook meteen informatief :good:

Ik ken de tuin in kwestie niet, maar ook ik vindt een trickle vaak een spuuglelijke zwart/witte/grijze toren die knal in het zicht staat.
HIer is deze nog netjes weggewerkt, ik zou die ook liever ergens anders gezien hebben, maar evn kennende zal hij er zeker zijn kop op gebroken hebben waar de beste/mooiste plaats was om deze kwijt te geraken.

gezien de situatie vindt ik dit persoonlijk nog een mooie oplossing, maar visueel heeft het idd geen toegevoegde waarde.
Babette

Bericht door Babette »

Ja is echt mooi, velen kunnen hier alleen maar van dromen want niet iedereen kan of wil of mag zoveel centjes eraan besteden.
Als je de koi microbe beet hebt wil je er natuurlijk veel voor over hebben, maar de partner moet ook wat te vertellen hebben ! ;OK; :good:
evn35

Bericht door evn35 »

LucB schreef: 02 mar 2021, 08:08 Wat ik persoonlijk wel vind is dat een mening toch altijd eerlijk moet blijven zonder dat je daar ook maar de de minste bedoeling mee hebt om iemands werk "af te breken". Als ik zeg dat ik iets mooi of goed vind dat is dat ook zo. Dat is een reactie die je altijd kan posten uiteraard. Maar er moet toch ook ruimte zijn als je mening net iets anders is. Zo kwam er enkele jaren geleden een kennis langs die "mijn vierkante bak" spuuglelijk vond. Ik schrok totaal niet van die reactie omdat ik zijn stijl ken. Ik had het ook niet verwacht dat hij dit mooi zou vinden. Ik zou het wel jammer gevonden hebben mocht hij gelogen hebben en mij gezegd hebben dat hij het mooi vond terwijl dit niet zo is.

Zo vind ik de vorm van de vijver ven evn35 gewoon prachtig met dat terras er rond. Lekker strak, krachtig en sober. NIet toevallig heb ik mijn vijver in dezelfde stijl aangelegd. Maar ook hier ben ik nu dingen aan het veranderen die ik visueel liever niet had gedaan omdat ik toch iets moet oplossen.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar mijn leven is toch vaak een grote compromis. :)
Iedereen mag zijn mening hebben, en maar goed ook, anders zouden alle vijvers dezelfde zijn :wink:
Soms worden de zaken anders geschreven, dan dat ze bedoeld zijn, maar das menselijk toch :)

Nu back on topic,
Ik had deze trickle in feite niet voorzien, maar op Arcen stond deze daar te koop voor een prikje, t'was nu of nooit.
Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd, en zou het zeker iedereen aanraden die hier over twijfelt.
LucB

Bericht door LucB »

Ik vroeg me af hoe je die trickle voedde wat bij een afgewerkte vijver en terras toch niet zo evident is. Bij het even terug bladeren zie ik nu dat je de trickle op de plaats gezet hebt waar die waterval stond. Goed opgelost. :good:
Een vraagje ivm de waterkwaliteit die nu beter is. Komt het aanvoer water rechtstreeks uit de vijver of bvb vanuit het BWB in je filterkelder?
jocca

Bericht door jocca »

idd is een enorm goed toevoeging op iedere filter. Wij hebben het ook gemerkt hier vorig jaar, ondanks dat het BWB nog niet ingedraaid was (en nog steeds niet is) waren de waterwaardes ondanks zwaar voeren altijd prima.
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ....door, of met professionelen”