12- kohaku Momotaro Rvdw - grow-out 2021-2022

RvdW

Re: 12- kohaku Momotaro Rvdw - grow-out 2021-2022

Bericht door RvdW »

mario1 schreef: 01 aug 2022, 18:45 Elk de helft geven.
Dan is het voor de koi ook kiezen hé.
Duiken of aan de oppervlakte blijven ;cool;
Als ze de keuze krijgen, gaan ze allemaal voor zinkend 🙃 incl. de kleine kohaku, waardoor ie dus opnieuw weinig eten heeft... T is gewoon gene slimmen 🙈
mario1

Bericht door mario1 »

RvdW schreef: 02 aug 2022, 11:21Als ze de keuze krijgen, gaan ze allemaal voor zinkend 🙃 incl. de kleine kohaku, waardoor ie dus opnieuw weinig eten heeft... T is gewoon gene slimmen 🙈
Ge hebt dat bij de mensen ok hé ;cool;
de_matti
Contacteer:

Bericht door de_matti »

OORDEEL VAN DE JURY

Kohaku 12: @RvdW
Bij het bekijken van deze Koi op het certificaat was mijn verwachting niet zo groot naar algemene ontwikkeling toe.
Blij verrast was ik dan ook bij het bekijken van de updatefoto en filmpje om de volgende redenen:
De mannelijke ( denk ik ) body heeft zich prima ontwikkeld en is van hoofd t/m staart mooi in balans !
Het Beni oogt mooi en evenwichtig over de gehele body.
Shiroji is prima.
Kiwa is goed, Sashi redelijk ( maar wel veel beter ontwikkeld dan je zou verwachten t.o.v de foto op het certificaat )
Het patroon is nu nog Nidan, zeer grote kans dat dit zal veranderen naar Sandan, als het patroon gaat breken aan het einde van de rugvin.

Minpuntjes:
- achter de rugvin oogt het op dit moment allemaal nogal rommelig. ( zoals aangegeven kan dit verbeteren)
- borstvinnen wat gelig.
- Hi over het rechter oog.
- Vaag Shashi achter het hoofd

Eindconclusie: Een Kohaku die zich ondanks de minpuntjes prima heeft ontwikkeld ! Gezien de bouw zal de groei wat beperkt blijven, waar op zich niets mis mee is. ( het hoeven niet allemaal "jumbo" Koi te worden....

0I8A7565.JPG
0I8A7551.JPG
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
kristof_d
Contacteer:

Bericht door kristof_d »

Enkele leden hebben bij het punten geven ook een korte uitleg gegeven waarom ze deze punten hebben toegekend. Altijd erg leuk om dit ook te lezen.
- Opvallend hoe dat deze als enigste eerst zijn energie in lengte heeft gestoken in plaats van body.
- Ook al is het druk patroon, ik vind het wel aangenaam om te zien, mooie groei
- Eigen kind, schoon kind
- erg mooie koi, het hi is bloedrood en het wit is spierwit. Mooie lengte ook. Verliest voor mij persoonlijk wel een puntje omdat het hi net achter de kop niet zo scherp is afgelijnd (onderhuids zit er wat rood ...). Ik vermoed dat deze koi nog wel lengte zal pakken want gaat momenteel nog bijlange na niet in de breedte.
If you want something done right, do it yourself
Plaats reactie

Terug naar “Grow-out 2021-2022 Kohaku Momotaro ism The Koi Company”