Pomp valt uit

Hier kan met alle vragen terecht over pompen en/of pompgevoede filters
Plaats reactie
Bertarna

Pomp valt uit

Bericht door Bertarna »

In het begin van het seizoen heb ik een regelbare aquaforte pomp gekocht die 20000l per uur kan verpompen.

Deze heeft steeds goed gewerkt, enkel wanneer de elektriciteit uitviel starten ie niet terug uit zijn eigen op.
Ondertussen valt hij ook nu en dan uit zonder zichtbare reden, dan heeft hij een foutmelding.

Iemand het zelfde voorgehad en een oplossing voor dit probleem?

De pomp staat nat opgesteld en aangezien mijn filter pompgevoed is komt deze ook droog te staan.

Wat ik mij nu ook bedenk, de pomp zit aangesloten op de logo 8 van mijn filter, zou het kunnen dat deze nu en dan de pomp uitzet ?
En aangezien mijn pomp niet automatisch heropstart deze daarom niet geschikt is om met de logo 8 te werken ?
DenD

Re: Pomp valt uit

Bericht door DenD »

Even gebruiken zonder de logo dan weet je het zo.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat
kristof_d
Contacteer:

Bericht door kristof_d »

Inderdaad best even proberen zonder de logo want zo zeggen welk programma er in de logo geüpload zit kan niemand hier denk ik.
Dus rechtstreeks in het stopcontact steken en dan bekijken wat er dan gebeurt.
Mocht het dan nog steeds het geval zijn zou ik richting garantie kijken. Je spreekt begin dit seizoen gekocht dus nog zeker niet van ouderdom.
If you want something done right, do it yourself
mario1

Bericht door mario1 »

Zoals reeds aangehaald de pomp even rechtstreeks het stopcontact in en je weet het meteen.
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Zou ik ook even doen. Dan heb je zekerheid dat de pomp wel/ niet ok is.

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
kristof_d
Contacteer:

Bericht door kristof_d »

@Bertarna Heb je een oplossing gevonden voor dit "probleem"?
If you want something done right, do it yourself
Bertarna

Bericht door Bertarna »

Tot nu toe is ze niet meer uit gevallen
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Ondanks dat de pomp nu rechtstreeks aan netstroom niet meer uitvalt ,, waarom gaat de trommel in noodloop ?
Normaal gebeurd dit wanneer de 2e vlotter/sensor geactiveerd wordt om bv leegpompen van de vijver te voorkomen schakelt deze dan de pomp uit.

Dat de pomp niet opnieuw verder gaat na een onderbreking vind ik ook wel vreemd , want als je deze omsteekt naar een ander stopcontact zou hij dan ook niet direct werken :unknown:
bazzio

Bericht door bazzio »

Gaat dit om een dm vario? Deze zou igg (bij geen foutcode ) weer normaal moeten opstarten. Ik stop(te)/start regelmatig de pomp via de vijverbesturing/logo en 9 van de 10 maal geen probleem. Bij snel schakelen kan de pomp wel in de fout schieten...

Als de Logo de pomp stopt dan is het zeer waarschijnlijk de hoog level van de trommel aangesproken, vaak zit er in het programma dan ook nog een wachttijd totdat de pomp weer wordt gestart bij ok level.
Bertarna

Bericht door Bertarna »

Idd DM vario.
Trek ik hem uit het stopcontact en steek ik hem er terug in krijg ik foutcode tenzij ik een paar minuutjes wacht
bazzio

Bericht door bazzio »

Hmmm, dan denk ik toch dat er iets niet lekker zit in de pomp of controller. Zoals gezegd werkt hier stoppen(=spanningsloos zetten)/starten zonder problemen met logo en huidige Do-it besturing, dit zowel voor de oude 20m3 en de nieuwe 30m3 S versie vario pomp.

Enige wat ik nog kan verzinnen is dat de logo geen wachttijd heeft na het aanspreken van de hh en dus direct weer gestart wordt, wat dan een foutmelding kan geven...

Welke code geeft de pomp?
Bertarna

Bericht door Bertarna »

Van buiten weet ik de code niet .
Maar ik merk wanneer de pomp uit staat de filter leeg loopt en de pomp dus tegendruk krijgt, zolang er tegendruk is kan ik hem niet opstarten en vanaf de filter leeg is wel terug.

Momenteel komt het water van onder de filter binnen, dit zal zo blijven maar ik ga eerst met een bocht naar boven werken dat er altijd water in de filter blijft en er ook geen tegendruk meet is voor de pomp
Babette

Bericht door Babette »

Ja dit heb ik ook gedaan een bocht en buis omhoog terug bocht en zo loopt het water in de eerste kamer zo voorkom ik dat het vuil van de eerste kamer terug door de pomp de vijver in gaat. Maar de eerste kamer heeft dan zijn werking verloren, en nu ben ik nog steeds bezig met er een voorfilter bij te plaatsen maar niet eenvoudig. :dash:
Babette

Bericht door Babette »

Maar…….een positief punt, ontvangstkamer loopt niet meer over, vuil loopt niet meer terug via pomp in de vijver.
Misschien is deze filter terug heruit gevonden want in de eerste kamer zit nu zeer veel verre de vase en het water is helderder dan vroeger, ook is het vandaag 14 dagen geleden dat ik de filter gereinigd heb. Kon ik trouwens ook niet door mijn operatie van een dubbele liesbreuk. :Yahoo:
Bertarna

Bericht door Bertarna »

Filter reinigen moet ik sowieso niet doen, is een trommelfilter :D
Sinds ik de kamerfilter ook heb aangesloten op de trommel moet ik die ook niet meer kuisen
Plaats reactie

Terug naar “Pompgevoed”