Hallo,
Na het aanzetten van mijn uv-lamp is de vijver terug helder geworden maar kreeg ik wel een ammonia piek. Dit was 3 weken geleden.
Ik ben toen gestopt met voeren. De ammonia staat ondertussen al een paar dagen op 0 maar de daaropvolgende nitriet zakt maar langzaam, ondertussen 0,18 mg/l.
Mag ik al terug rustig beginnen voeren of moet de nitriet eerst volledig verdwenen zijn?
Mvg,
Bert.
Wanneer terug voeren na ammonia piek
Re: Wanneer terug voeren na ammonia piek
Rustig aan beginnen met matig voeren... Ik ben van mening dat je filter wel wat voeding moet krijgen, wel het Nitriet nauwlettend in de gaten blijven houden dat deze niet richting de 0,5 gaat.
Je filter heeft weinig gedaan en dat hadden de algen overgenomen blijkbaar. Had je al iets van filterbacteriën toegevoegd?
Je filter heeft weinig gedaan en dat hadden de algen overgenomen blijkbaar. Had je al iets van filterbacteriën toegevoegd?
Ja de installatie is nog redelijk nieuw, dit voorjaar opgestart met bacteriën van Microbelift. Ik was de ammonia piek en nitriet piek gepasseerd, de waterwaardes waren goed, maar toen we met de hittegolf net op vakantie vertrokken toch besloten het water groen te laten worden en uv uit te laten tijdens de reis om geen risico te lopen op slechte waterwaardes tijdens de afwezigheid. De algen hebben blijkbaar de filter overgenomen.
Nu heb ik de filter opnieuw opgestart met Kamiac, morgen gaat het 4e pruttelpotje er in.
Mvg,
Bert.
Nu heb ik de filter opnieuw opgestart met Kamiac, morgen gaat het 4e pruttelpotje er in.
Mvg,
Bert.
Hey,
Hier had ik na het aanzetten van de uv ook de gekende pieken. Best geleidelijk aan de uv laten branden en niet ineens volle bak.
.
Gr Steff
Hier had ik na het aanzetten van de uv ook de gekende pieken. Best geleidelijk aan de uv laten branden en niet ineens volle bak.
Gr Steff
Al doende leert men he
Dus ik heb nog veel te doen
Mvg,
Bert.

Dus ik heb nog veel te doen

Mvg,
Bert.