Beste Lezer.
Ik heb een nieuwe vijver van 45cm breed 330 lang en 70cm hoog. Daar komen 2 pompen in met UV en 2 watervallen voor zuurstof. De waterplanten komen vast in kratten zodat de vissen er niet bij kunnen en zich niet klem kunnen zwemmen. Wat zou er in de vijver kunnen qua vissen omdat hij niet erg breed is. Is er een soort steur of koi of iets dergelijks. Of kom ik alleen op goudwindes etc uit.
Ik ben erg benieuwd groetjes Edwin
Nieuwe vijver
Re: Nieuwe vijver
Kwa vis zou ik het ook gouden bij enkele goudvissen en shubinkin....
Zelf voor windes vind ik 45cm toch relatief klein.
Zelf voor windes vind ik 45cm toch relatief klein.
Ik zou het houden op goudvissen.
Mooie soorten genoeg hieronder.
Koi zou ik er niet in plaatsen, en zeker geen steur.
Mooie soorten genoeg hieronder.
Koi zou ik er niet in plaatsen, en zeker geen steur.
Hoi Edwin,
Welkom op het forum.
Hoe fijn het ook mag zijn om koi of steur in de vijver te zien zwemmen zou ik het in dit geval ook niet direct doen.
Ik zou ook eerder kijken naar de goudvis soorten.
Ook daarin heb je leuke variëteiten.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Tamasaba’s. Deze zijn meer en meer populair aan het worden.
Welkom op het forum.
Hoe fijn het ook mag zijn om koi of steur in de vijver te zien zwemmen zou ik het in dit geval ook niet direct doen.
Ik zou ook eerder kijken naar de goudvis soorten.
Ook daarin heb je leuke variëteiten.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Tamasaba’s. Deze zijn meer en meer populair aan het worden.
If you want something done right, do it yourself
Ik zou kijken naar regenboog elritsen, dit zijn kleine opvallende visjes die vanwege hun school gedrag een genot zijn om naar te kijken.
Hallo,
Welke vissen dat laat ik in het midden.
Je moet bij zulke vijvertjes ook het aspect van de predatoren ( reigers, ijsvogels,….) in overweging nemen.
Mvg
Guyke
Welke vissen dat laat ik in het midden.
Je moet bij zulke vijvertjes ook het aspect van de predatoren ( reigers, ijsvogels,….) in overweging nemen.
Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
steuren al 100 zeker niet, die beesten worden echt groot (zelfs de albino sterlets worden na verloop van tijd wel 1 meter).
Koi zou ik ook niet doen, vijver is er te ondiep voor en je zal 100% zeker problemen krijgen na verloop van tijd (+ die gaan die vijver ook veel te hard vervuilen).
zoals hierboven vermeld,
goudelritsen zijn ideaal voor uw vijver, zijn kleine vissen, leuk om naar te kijken (hebben er typerend paaigedrag en nestbescherming).
ik heb eens een topic gemaakt met andere vijvervissen die niet zo vaak voorkomend zijn, maar ook perfect in onze vijvers kunnen overleven. Vaak zijn dit kleinere vissen, maar wel met leuke kleuren en eens wat anders dan goudvissen (wat ook karperachtigen zijn en dus gaan woelen ... = kans op troebel water).
viewtopic.php?t=22715
Koi zou ik ook niet doen, vijver is er te ondiep voor en je zal 100% zeker problemen krijgen na verloop van tijd (+ die gaan die vijver ook veel te hard vervuilen).
zoals hierboven vermeld,
goudelritsen zijn ideaal voor uw vijver, zijn kleine vissen, leuk om naar te kijken (hebben er typerend paaigedrag en nestbescherming).
ik heb eens een topic gemaakt met andere vijvervissen die niet zo vaak voorkomend zijn, maar ook perfect in onze vijvers kunnen overleven. Vaak zijn dit kleinere vissen, maar wel met leuke kleuren en eens wat anders dan goudvissen (wat ook karperachtigen zijn en dus gaan woelen ... = kans op troebel water).
viewtopic.php?t=22715