Dit zal ik morgen eens proberenRob en Tara koi schreef: ↑05 aug 2022, 21:38 Die retour buis moet je zeker verhogen deze staat veelste laag .
Ik heb toen bij mijn opstelling onderkant van het horizontale gedeelte van de retour 5cm lager gezet als bovenkant goot .
Iemand ervaring met deze trommel
Re: Iemand ervaring met deze trommel
Hmmmz met 10 m3 toevoer moet je water wel het probleem zijn zou je zeggen. Probleem is nu ook met pompgevoed dat je minder oppervlak gebruikt van je zeef... stond ook wel wat te kijken dat de doppen eruit moeten blijven en de sensor instelling voor mijn gevoel vrij laag is zodat je niet optimaal (tov de spoelgoot) gebruik maakt van het zeefoppervlak. Is natuurlijk van de plaatjes moeilijk beoordelen.
Kan je nog verder knijpen met de pomp totdat je water schoner is, scheelt denk ik wat spoeltijd...
Kan je nog verder knijpen met de pomp totdat je water schoner is, scheelt denk ik wat spoeltijd...
Je sproeiers lijken wel gedeeltelijk naast de goot te spuiten .
Dan komt de meeste vervuiling weer direct in je drum ipv dat het afgevoerd wordt .
Bij een spoelbeurt zou je een constant vuile goot moeten zien .
Dan komt de meeste vervuiling weer direct in je drum ipv dat het afgevoerd wordt .
Bij een spoelbeurt zou je een constant vuile goot moeten zien .
Ook zou ik proberen met 1 bocht minder de achterste uitlaat van je bioloog te gebruiken en het y-stuk 180graden te draaien zodat de lucht uit die bocht kan richting standpijp , deze zou ook misschien beter op de buis richting vijver zitten ipv de buis vanuit de bioloog .
Ben je zeker dat er in je trommel geen grote prop algen zit. Als dit zo is geen deze niet mee naar de goot, maar belemmeren ze wel de doorstroom.
Goshiko
Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Als ik nog verder knijp werkt de skimmer niet meerbazzio schreef: ↑05 aug 2022, 22:07 Hmmmz met 10 m3 toevoer moet je water wel het probleem zijn zou je zeggen. Probleem is nu ook met pompgevoed dat je minder oppervlak gebruikt van je zeef... stond ook wel wat te kijken dat de doppen eruit moeten blijven en de sensor instelling voor mijn gevoel vrij laag is zodat je niet optimaal (tov de spoelgoot) gebruik maakt van het zeefoppervlak. Is natuurlijk van de plaatjes moeilijk beoordelen.
Zal ik straks aanpassenInfrasuri schreef: ↑06 aug 2022, 07:03 Ook zou ik proberen met 1 bocht minder de achterste uitlaat van je bioloog te gebruiken en het y-stuk 180graden te draaien zodat de lucht uit die bocht kan richting standpijp , deze zou ook misschien beter op de buis richting vijver zitten ipv de buis vanuit de bioloog .
Op een nacht tijd is er 1cm water uit de vijver gegaan, de nacht er voor was dit veel meer.
Er zitten nu 6 minuten tussen elke spoelbeurt wat natuurlijk nog altijd erg veel is
Er zitten nu 6 minuten tussen elke spoelbeurt wat natuurlijk nog altijd erg veel is
1cm stelt niet veel voor he, nacht was kouder en water nog warm, dus ook deel verdamping
koivijver 56 kuub
Als je de afvoerbuis van de spoelgoot weg pakt dan kan je daardoor in je goot kijken , en zien of het vuil voor de goot weggespoten wordt of niet .
Je zou ook meteen de spoeiers of sproeibuis wat meer richting goot kunnen uitrichten .
In een gepompte opstelling staat de vlotter in het eerste gedeelte dus VOOR de trommel.
Het waterniveau in de bioloog heeft dus geen invloed opde spoelingen.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat