Iemand ervaring met deze trommel

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Bertarna

Re: Iemand ervaring met deze trommel

Bericht door Bertarna »

Rob en Tara koi schreef: 05 aug 2022, 21:38 Die retour buis moet je zeker verhogen deze staat veelste laag .
Ik heb toen bij mijn opstelling onderkant van het horizontale gedeelte van de retour 5cm lager gezet als bovenkant goot .
Dit zal ik morgen eens proberen
Bertarna

Bericht door Bertarna »

de_matti schreef: 05 aug 2022, 21:25
Bertarna schreef: 05 aug 2022, 21:23 Ik heb hem verlaagd in de hoop dat hij minder zou spoelen.
Maar dat helpt niks dus ga ik hem morgen weer hoger zetten om ook weer meer water in de bioloog te hebben.

Voorlopig werk ik ook nog met een kamerfilter dus kan ik nog volop testen met de trommel
We denken mee... misschien dat hier het probllem zat niet dus.
Ga je uw kamerfilter wegdoen? Neen toch?

Voorlopig niet, bedoeling was wel om hem weg te doen .
bazzio

Bericht door bazzio »

Hmmmz met 10 m3 toevoer moet je water wel het probleem zijn zou je zeggen. Probleem is nu ook met pompgevoed dat je minder oppervlak gebruikt van je zeef... stond ook wel wat te kijken dat de doppen eruit moeten blijven en de sensor instelling voor mijn gevoel vrij laag is zodat je niet optimaal (tov de spoelgoot) gebruik maakt van het zeefoppervlak. Is natuurlijk van de plaatjes moeilijk beoordelen.

Kan je nog verder knijpen met de pomp totdat je water schoner is, scheelt denk ik wat spoeltijd...
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Je sproeiers lijken wel gedeeltelijk naast de goot te spuiten .
Dan komt de meeste vervuiling weer direct in je drum ipv dat het afgevoerd wordt .
Bij een spoelbeurt zou je een constant vuile goot moeten zien .
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Ook zou ik proberen met 1 bocht minder de achterste uitlaat van je bioloog te gebruiken en het y-stuk 180graden te draaien zodat de lucht uit die bocht kan richting standpijp , deze zou ook misschien beter op de buis richting vijver zitten ipv de buis vanuit de bioloog .
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

925A0E8E-BB13-4386-9653-2754B1E0B7A9.jpeg
925A0E8E-BB13-4386-9653-2754B1E0B7A9.jpeg (130.28 KiB) 218 keer bekeken
79EAF82D-C9EE-4D68-9247-145D5F049CB6.jpeg
goshiko

Bericht door goshiko »

Ben je zeker dat er in je trommel geen grote prop algen zit. Als dit zo is geen deze niet mee naar de goot, maar belemmeren ze wel de doorstroom.

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Bertarna

Bericht door Bertarna »

bazzio schreef: 05 aug 2022, 22:07 Hmmmz met 10 m3 toevoer moet je water wel het probleem zijn zou je zeggen. Probleem is nu ook met pompgevoed dat je minder oppervlak gebruikt van je zeef... stond ook wel wat te kijken dat de doppen eruit moeten blijven en de sensor instelling voor mijn gevoel vrij laag is zodat je niet optimaal (tov de spoelgoot) gebruik maakt van het zeefoppervlak. Is natuurlijk van de plaatjes moeilijk beoordelen.

Kan je nog verder knijpen met de pomp totdat je water schoner is, scheelt denk ik wat spoeltijd...
Als ik nog verder knijp werkt de skimmer niet meer
Bertarna

Bericht door Bertarna »

Infrasuri schreef: 06 aug 2022, 06:44 Je sproeiers lijken wel gedeeltelijk naast de goot te spuiten .
Dan komt de meeste vervuiling weer direct in je drum ipv dat het afgevoerd wordt .
Dus sproeiers wat bijregelen naar beneden dan ?
Bertarna

Bericht door Bertarna »

Infrasuri schreef: 06 aug 2022, 07:03 Ook zou ik proberen met 1 bocht minder de achterste uitlaat van je bioloog te gebruiken en het y-stuk 180graden te draaien zodat de lucht uit die bocht kan richting standpijp , deze zou ook misschien beter op de buis richting vijver zitten ipv de buis vanuit de bioloog .
Zal ik straks aanpassen
Bertarna

Bericht door Bertarna »

goshiko schreef: 06 aug 2022, 07:34 Ben je zeker dat er in je trommel geen grote prop algen zit. Als dit zo is geen deze niet mee naar de goot, maar belemmeren ze wel de doorstroom.

Goshiko
Op het eerste zicht niet
Bertarna

Bericht door Bertarna »

Op een nacht tijd is er 1cm water uit de vijver gegaan, de nacht er voor was dit veel meer.

Er zitten nu 6 minuten tussen elke spoelbeurt wat natuurlijk nog altijd erg veel is
goshiko

Bericht door goshiko »

1cm stelt niet veel voor he, nacht was kouder en water nog warm, dus ook deel verdamping
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Bertarna schreef: 06 aug 2022, 09:00
Infrasuri schreef: 06 aug 2022, 06:44 Je sproeiers lijken wel gedeeltelijk naast de goot te spuiten .
Dus sproeiers wat bijregelen naar beneden dan ?
Als je de afvoerbuis van de spoelgoot weg pakt dan kan je daardoor in je goot kijken , en zien of het vuil voor de goot weggespoten wordt of niet .
Je zou ook meteen de spoeiers of sproeibuis wat meer richting goot kunnen uitrichten .
DenD

Bericht door DenD »

Bertarna schreef: 05 aug 2022, 21:08 2de de retour die ik nog wat heb verlaagd in de hoop van minder te spoelen.
In een gepompte opstelling staat de vlotter in het eerste gedeelte dus VOOR de trommel.
Het waterniveau in de bioloog heeft dus geen invloed opde spoelingen.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat
Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”