11 Jaar geleden hebben mijn ex en ikzelf een vijver gemaakt in L-vorm met een terras erachter . De folie hebben we door een vijveraanlegger laten doen.
De vijver is opgemaakt uit sanwichpanelen.
Nu heb ik een heleboel problemen. De folie is lek en ik weet niet waar de lek zit. Ik heb al twee firma's laten komen en deze willen de vijver niet repareren omdat hij is gemaakt uit sandwichpanelen..
De tweede gaf me een herstelprijs van 15 à 20.000 euro

Dat geld kan ik als alleenstaande uitraard niet missen.
Het tweede probleem is het terras, dat volgens mij te zwaar is en teveel tegendruk geeft op de vijver. aan de binnenzijde van de vijver zijn de sanwichpanelen aan het wegzakken, mogelijk ook door waterverlies.
Nu wil ik mijn koi uiteraard ook niet kwijt.
Ik dacht dus aan het volgende;
- een groot deel van het terras wegnemen zodat er minder gewicht van 1 zijde komt.
- de vissen er uit halen en zo kort mogelijk huisvesten in een zwembad
- 3D folie op maat laten maken en deze over de bestaande folie leggen (dubbele bescherming)
- afwerking met houten terras tot over de randen van de wijver
Nu mijn vragen
- Kan ik het scheve sandwichpaneel terug recht duwen?
- welke materiaal aan de buitenzijde van de vijver kant terras? Moet ik hier gewoon zand gooien, snelbouw stenen er naast zetten? iets anders?
- Ik wil he't plantengedeelte wegdoen aangezien de 3D folie moeilijk is om zo online te laten maken. Hoe en met wat vul ik dit gedeelte op?
- Kan ik folie over folie plaatsen?
- Als het water uit de vijver is, is stutten met houten balken voldoende?
- Hoelang kunnen de vissen met filtering max in een zwembadje blijven?
- -----
Aangezien ik er weinig van ken zijn alle suggesties meeer dan welkom. Ik heb twee foto's van de vijver in verval.
Priscilla