Aquascenic Sugar Valley en vissen

Zoals vanzelfsprekend: vijvers aangelegd door professionelen
Plaats reactie
Zoin

Aquascenic Sugar Valley en vissen

Bericht door Zoin »

Beste,

Heeft er iemand ervaring met de Aquascenic HD2 en vissen? Bij de info van dit toestel staat dat dit kan, maar ik zou hier toch graag zeker van zijn.

mvg,

Teun
kristof_d
Contacteer:

Re: Aquascenic Sugar Valley en vissen

Bericht door kristof_d »

Ik ken het toestel niet maar heb er snel even naar gekeken en zie dat het werkt op basis van koper en zilver, metalen dus.
Hierover ga je voor- en tegenstanders krijgen. Sommigen zullen zeggen zo weinig mogelijk metalen in mijn vijver, anderen zeggen voor mij geen probleem.

Ik persoonlijk doe het liever niet. De metalen gaan opgenomen worden door de vissen en gaan zich opstapelen in de organen. Wat dit vervolgens met je vissen doet...

Maar waarom wil je dit gaan gebruiken? Misschien kunnen we met die vraag hier ook helpen.
If you want something done right, do it yourself
Zoin

Bericht door Zoin »

wij plaatsen een zwemvijver 12m op 4.2m en 1.5m diep.
Ik wil dit doen zonder plantenfilter en met een beadfilter in combi met de auqascenic zodat ik geen algen en helder water heb.
ik zou er enkele vissen max 5 in willen houden, koi of witte steur.
Zoin

Bericht door Zoin »

Dit is wat er geschreven staat:

Aquascenic HD2 Hydrolyse & koper ionisatie

De Aquascenic HD2 is de complete oplossing voor een volledige natuurlijke chloorloze en zoutloze waterbehandeling. De Aquascenic HD2 van Sugar Valley is het enige systeem op de markt dat met zoet water kan werken en zonder chloor productie. Het koper doodt zowel de algen als de bacteriën en laat de vuildeeltjes vlokken. In samenwerking met ozon zorgt de Aquascenic HD2 voor een volledige desinfectie van het zwembadwater. Een garantie voor jarenlang schoon en veilig water.

Ook geschikt voor zwemvijvers en natuurvijvers
De Aquascenic HD2 is geschikt voor zwembaden, zwemvijvers en natuurvijvers. Doordat het systeem al het organische vervuiling afbreekt, kunt u in een schone omgeving zwemmen. Daarnaast is het mogelijk om met dit systeem meerdere apparaten aan te sturen en een groot deel van u techniek automatisch te laten functioneren. Waar bij zwembaden normaal nog chloor of zout (3 gram zout) moet worden gebruikt om waterbehandeling te kunnen toepassen is het bij dit systeem mogelijk om chloor- en zoutloos te kunnen zwemmen. Daardoor is het systeem ook niet schadelijk voor planten of vissen.
Babette

Bericht door Babette »

Toch zou ik er geen koi insteken, die geraken toch gestrest in een zwemvijver en ga je vlug met zieke vissen zitten den ik. :dash:
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Ik ben er niet direct voor te vinden omdat het hier over koperoxide gaat welke veel giftiger is dan zinkoxide
Je hebt ook nog eens geen controle over de hoeveelheid koperoxide er vrij komt :(

Dus voor mij is het een NEEN als er koi in gaan

Grtjs
Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Dag Zoin

Ben je verder geraakt met Aquascenic? We zijn zelf ook dit systeem aan het bekijken, maar krijgen tegenstrijdige antwoorden. Objectieve informatie bekomen is ons tot op heden nog niet gelukt. Welke liner gebruik je trouwens voor je vijver? Epdm denk ik toch? of pvc, want dat proberen ze ons de hele tijd te verkopen. EPDM kan niet tegen chloor zeggen ze, en dus pvc liner. Maar aquascenic gebruikt toch geen chloor (of produceert toch ook geen chloor via zout electrolyse), maar dat spreekt men dan tegen. Begrijp het niet... wat mis ik.
joellemmens

Bericht door joellemmens »

beste,

iemand al een update over de hydrolyse?
Wij hebben een zwemvijver van 10*4, 1,5 diep en zouden graag deze hydrolyse zetten. Waarom?
Wel het is moeilijk thuis om alle draadalg weg te krijgen. Het lukt me zolang ik geconcentreerd vloeibaar gerstestro (via toppy) erin te doen maar dan wel 100x meer dan aangegeven. (dat kost me maandelijks 50€)
Ik ben het dagelijkse stofzuigen en schrobben van de epdm liner moe, daarom deze mogelijke keuze.
Onze vijverbouwer vertelde ons wel dat mogelijk de epdm er een beetje onder lijd en mogelijks zwart gaat afgeven op onze voeten.
Wij hebben zelf 10 goudwindes in de vijver die verder niet gevoederd worden, een plantenfilter met gele lis, na de filter een beadfilter en uv lamp.

iemand ervaring?????
erwin2

Bericht door erwin2 »

Marcje schreef: 19 mei 2021, 20:48 Ik ben er niet direct voor te vinden omdat het hier over koperoxide gaat welke veel giftiger is dan zinkoxide
Je hebt ook nog eens geen controle over de hoeveelheid koperoxide er vrij komt :(

Dus voor mij is het een NEEN als er koi in gaan

Grtjs
Marc
Geldt dan gelijk voor ALLE vissen .
Zou er zelf ook niet inspringen .
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ....door, of met professionelen”