Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben want ik wil niet echt een koivijver maken maar eerder een zwemvijver (en ik wil het zelfs geen zwemvijver noemen maar eerder een plons/zitvijver) maar ik heb hier al wat rondgekeken en jullie lijken wel de expertise te hebben die ik nodig heb.
Wij hebben een kleine stadstuin midden in Antwerpen (naar Antwerpse standaard eigenlijk redelijk groot 50m² + een tuinkot) Tijdens onze verbouwingen hadden we hier een klein zwembad ingezet (2.5x1.5x0.5) en nu onze gelijkvloers klaar is dachten we er aan om dit eens deftig te maken met zitvijver.
Nu ben ik hier wat over op beginnen zoeken en vindt ik redelijk weinig informatie over het maken van een kleinere vijver. We hadden als eerste gedacht deze afmetingen:
De vijver zou grotendeels boven het maaiveld komen en dus de opbouw zou een kader van betonplex hier in epdm en dan tegen de betonplex beton gestort zodat je een opstaande rand hebt waar je ook op kan zitten.
Denken jullie dat zo'n project haalbaar is of zijn de afmetingen echt te klein om de vijver stabiel te krijgen?
Senne