Koivrienden Koichallenger 2020 met Yamabuki van kweker Izumiya

mario1
16

Re: Koivrienden Koichallenger 2020 met Yamabuki van kweker Izumiya

Bericht door mario1 »

Gisteren ook een kijkje gaan nemen en kunnen vaststellen dat alles zeer vlotjes en veilig verliep.
De visjes waren allen zeer mooi, alleen met enig verschil in grootte maar desalniettemin mooie exemplaren.
Een dikke proficiat aan Marc voor het verzorgen en bijhouden van de ondertussen ruim opgegroeide Yamabuki.

Ook zeer blij even met Hans van Qualitykoi en Ronald kunnen bijpraten.
Wat mij betreft een zeer geslaagde dag en hopelijk groeien alle koi uit tot prijsbeesten.
The digital hunter
9

Bericht door The digital hunter »

:Update: :Update:

Dag Beste koivrienden,

Hier ben ik eindelijk :oops: mijn fotoverslag van een heel toffe dag onder Koivrienden.

Het heeft langer geduurd dan verwacht door de corona crisis maar eindelijk was het dan zo ver.

De verdeling van de Yamabuki challenge 2020

76795

76794

76556

Er was een speciale gast aanwezig en wel Hans van Qualitykoi en hij zou in de loop van de dag menig kandidaat helpen met zijn/haar keuze. [thank_you

76540

De volgorde van uitkiezen was bepaald door loting en deze jonge dame mocht de spits afbijten.

76545

Het is de dochter van koivriend Ronny V en de gekozen Yamabuki zou haar naam krijgen ;cool;

76543

Het werd een hele klus en haar tijd om te mogen kiezen geraakte stilaan op.(iedereen kreeg 5 minuten daarvoor om alles vlot te laten verlopen)
Fredlex ging er op de achtergrond maar even bij zitten :lol:

76544

Maar het resultaat mocht er zijn want zij koos deze

76549

'Heb ik goed gekozen' lijkt zij hier aan pa te vragen

76550

ik denk dat Ronny V wel blij was :Yahoo: en de koi gaat Shelly noemen.

De tweede in rij was Jef en hij was er helemaal klaar voor na het lange wachten en je raad nooit van waar hij afkomstig is :lol:

76582

Zijn keuze was dan ook snel gemaakt

76554

76555

76793

De derde in rij die mocht kiezen was Frankske, maar die was thuis volop met verbouwingen bezig (de vijver groter aan het maken misschien :wink:) maar hij heeft Tanja zijn vrouwke samen met een vriendin volmacht gegeven om deze zware taak op haar te nemen :slap:

hoe moet ik daar in godsnaam aan beginnen :kez: vraagt ze hier precies aan Shelly.

76563

De vrouwen steken de koppen even bij elkaar, bekijken de zaak nog even en dan is het snel beslist.

76564

Het is deze geworden.

76566

Nog even laten meten/inpakken door ons Marcje

76567

En vlug in veiligheid brengen voor er iemand anders er mee weg is :nono:

76572

Door de corona droeg iedereen een masker en was daardoor soms moeilijk te herkennen.

Hier dagen plots twee totaal onherkenbaar 'louche' types op :roll: ze zien er heel gevaarlijk uit met hun hoodies en masker :twisted: maar niets is minder waar hoor :nono:

76569

Het zijn Poutie (Luc) en zijn zoon,twee heel fijne koivrienden en totaal ongevaarlijk ;OK;
en zij weten precies wat ze willen,laat daar geen twijfel over bestaan kijk maar hoe overtuigd ze zijn van hun keuze ;cool;

76570

Zelfs het netten in de koisok nemen ze voor zich :lol:

76571

nog even Marcje helpen met inpakken,

76577

dan nog op de foto als bewijs

76576

dat hun keuze uiteindelijk misschien wel de beste koi gaat blijken :CrossFingers:

76575

De kandidaat kiezers volgen elkaar in snel tempo op :slap:

En deze koivriend kan ons wijs maken wat hij wil :jammin:

76584

Is het Bjarne of zijn tweeling broer Kelvin :?: :?: :?: wie zal het zeggen :unknown:

Hij beweerde Bjarne te zijn dus gaan we daar maar van uit ,zeker ;cool;

Hij was in ieder geval heel geconcentreerd bezig met het kiezen van de juiste :CrossFingers: koi.

76573

maar ook hij weet er een heel mooie uit te kiezen ;OK; en het blijkt achteraf ook nog eens Marcje zijn favoriet te zijn :roll: :twisted: als dat maar goed komt tussen die twee :CrossFingers:

76587

De volgende kandidaat JT kon zelf niet komen en stuurde daarom een afgevaardigde om voor hem te kiezen.

De eer kwam toe aan Ferdy.1234 een heel fijne koivriend waar ik al een paar keer persoonlijk kennis heb mee mogen maken.

76578

Hij was zelfs zo zeker van zijn zaak dat het wel lijkt of Bjarne op de achtergrond denkt/vreest 'hij gaat toch niet die ik wil kiezen voor Kelvin nemen, zeker ?'

76579

Om JT nog even in spanning te houden over de keuze van Ferdy,hier een foto waar je de koi NIET op kan zien :wink: :lol:

76598

Weer maar even inpakken die handel denkt Marcje

76599

nog even een extra foto als bewijs voor het thuisfront kan nooit kwaad ,hé Ferdy :wink:

76607

Dan is het de beurt aan VVB

76583

Het lijkt wel of hij bijgestaan wordt in zijn keuze door de moderators :? Maar is dat dan geen overtreding tegen de regels :?: :?: :?: want die hebben al maanden lang voorkennis :lol: :lol: :lol:

76651

Maar ook hij weet een heel mooie uit te kiezen en hopelijk wordt het een topper ;OK;

76618

nog even voorzien van de nodige zuurstof om de reis veilig te kunnen aan vangen

76620

en we zijn weeral een tevreden koivriend rijker

76623

Onze vriend Fred had zijn handen vol met al dat netten,meten en fotograferen van de deelnemers :slap:

76629 76653

76676 76716

76732 76758

Dan is op tijd een sigaretje (sjekkie draaien zeggen jullie ,hé Fred :wink: ) rollen wel op zijn plaats en dik verdiend :good:

76692

Maar niet getreuzeld want er wachten nog kandidaten vol ongeduld :Hyper: :Hyper: :Hyper:

Graniet, hier volledig in orde met de coronaregels dank zij zijn knap,strak masker ;OK; is de volgende in rij.

76632

Hij lijkt wel volledig in tranche te zijn bij het maken van zijn keuze :kez:

76626

Het is dan ook een hele opgave om uit deze knallers de beste te kiezen :slap:

76627 76624

Maar onderschat hem niet :nono: want hier is zijn keuze ;OK;

76633

Meer nog hij was wel heel goed voorzien om het ophalen van de Yamabuki in goed banen te lijden :shock:

76638 76639

76670 76671

Goed gezien :good: en succes met je keuze ;OK;

76674

Dat het die dag niet enkel om de Yamabukie draaide, maar we ook weer van Marc en Carolien hun mooi tuin en vijver konden genieten was een mooie surplus :Hyper:

76660

76661

76690

76641

76601

76600

En alweer was de volgende aan de beurt :slap: want ja vijf minuten keuzetijd is zo om :dash:

Bjorn 1989 is de nicknaam van deze brave man.

76628

Ook hij krabde zich eens flink achter het oor bij het zien van al dat koigeweld :lol:

76642

maar dan kwam er plots hulp uit een onverwachte hoek :Yahoo:

76644

Hans van Qualitykoi gaf met zijn jarenlange ervaring en kennis wat tips :good:

76643

en dan is het al een pak makkelijker om voor de juiste te gaan,hé :wink:

76645

gewoon nog even netten,

76654

op de foto ermee,

76656

mijn gepersonaliseerde doos er bij nemen :lol: ,

76664

inpakken en ...klus geklaard ;cool;

76663

Jocca mocht als volgende zijn kans wagen

76625

ook hij nam zijn tijd om de juiste te spotten in de bak

76658

Want soms zag je door het net de kois niet meer :kez:

76610

en Marcje maar zijn best doen om de aangegeven koi te scheppen met de hulp van Fred die daar bij goed moest op letten dat hij niet zelf in de bak belande :lol: :lol: :lol: :Yahoo:

76649

76673

76613

76614

76615

Maar zoals je hier kan zien heeft ook Jocca uiteindelijk zijn visje op het droge gekregen :slap:

76667

76669

76666

76703

Ondertussen kregen de overgebleven kois steeds meer en meer plaats om hun rondjes te doen in de bak.

76700

Toen was het de beurt aan koivriend Buddeltje, maar die had zijn broer met vriendin gestuurd om er eentje uit te kezen en die was niet bekend bij de koivrienden :nono:

76585

Dus mocht die wel kiezen :roll: :unknown:

76608

Na wat opzoek werk :hacker: read en smsen kwam er licht in de duisternis :Yahoo: en mocht het kiezen beginnen :dance: :Hyper:

Om zijn broer nog wat in spanning te houden heb ik daar geen foto's van (eigenlijk was ik op dat moment ergens anders foto's aan het nemen :oops: :oops: :oops: )

Maar hier gebeurd het inpakken onder het keurend oog van ondergetekende ;cool;

76676

76677

76678

en is de koi klaar voor de lange reis Bye en veel succes er mee :CrossFingers:

76680

Nu komen we weer bij die koivriend die beweerd Bjarne te zijn maar nu plots Kelvin vertegenwoordigt :kez: wat moet een mens daarmee ,hé :unknown:

76584

Hoe dan ook, hij mocht dus zijn kans nog eens wagen

76547

en weer haalde hij er een heel schoontje uit de bak :dash: :lol:

76586

en dit onder het oog van nog een andere koivriend waarvan ik ook steeds de twee broers niet uit elkaar kan houden :slap: :nono:

76592

76581

Na al dat kiezen en inpakken kon Bjarne :?: Kelvin :?: blij, maar zwaar geladen huiswaarts keren met twee koi's :Yahoo:

76686

76688

76689

Het was ondertussen de beurt aan onze goed vriend Ronny 66 maar aangezien die niet kon komen mocht Fredlex dit voor zijn rekening nemen.

Hij heeft deze voor Ronny 66 gekozen viewtopic.php?f=129&t=22188

Daarna sloeg de paniek een beetje toe want de volgende koivriend Jeankevc was er niet terwijl zijn tijd om te kiezen er al wel was :shock: :dash:

Wat nu :?: :?: :?:

Na nog even aanzien kwam daar plots een persoon met een grote doos om de hoek

76714

Jawel, onze vriend had het met wat vertraging toch nog gehaald :good: :dance:
Kiezen maar dan, en zoals je kan zien zitten er nog steeds pracht koi's in de bak ;OK;

76709

76711

even meten, want hij koos wel een grote precies

76712

Ook hij gaat onherroepelijk de zak in

76717

nog wat water bijvoegen

76716

Doos dicht en klaar ;OK; nog veel succes wensen Bye en op de achtergrond staat de volgende al vol ongeduld klaar bij de bak :Hyper:
Ja het was een drukte van jewelste :slap:

76719

Deze koivriend (links op de foto :wink: ) heeft als nicknaam WimB

76706

Omdat hij de laatste in het rijtje was nam hij zijn tijd en was zonder enige vorm van stress :dance:

Bij het nuttigen van een koel drankje :drinks: deed hij zijn ding en ging voor één van de grootste koi's van gans de dag.

76720

76713

76723

76724

76727

Het heeft niet veel gescheeld of de zuurstof fles was leeg na al dat vullen van de zakken :kez:

76725

Maar ook hij kon tevreden huiswaarts keren en ook hem wensen we veel succes en vooral veel plezier met de koi.

Toen kwamen Marcje en Fred met een heel leuke verassing op de proppen voor mij :Yahoo: :dance:

The digital Hunter,

76787

Zij hadden blijkbaar het plan opgevat dat ik voor het maken van de foto's ook een Yamabuki mocht uitkiezen.

Ik heb eerst stoop gezegd omdat ik niet in geschreven had voor de challenge en dus ook niet mocht kiezen.
Maar probeer zo'n twee topkerels maar eens op andere gedachten te brengen :dash: :slap: niet dus :nono:

Nu maak ik die foto's met veel plezier :dance: want zoals jullie weten is dit mijn tweede hobby en dus zeker geen opgave,

(het meeste werk kruipt eigenlijk in het selecteren en posten van de foto's :hacker: maar ook dat doe ik met veel plezier, al is het daar meestal wat langer wachten op.)

wat niet wil zeggen dat ik dit gebaar van Marcje en Fred en ook jullie koivrienden niet waardeer,in tegendeel het is een heel mooi iets om te mogen ervaren in deze moeilijke tijd voor mij.

Mijn keuze is dan uiteindelijk gevallen op deze voor mij mooie koi :

viewtopic.php?f=129&t=22191

Bedankt iedereen [thank_you [thank_you [thank_you
Ook Marcje en Fred kozen hun koi's

Fred vraagt hier aan Marcje 'welke wil jij NIET kiezen Marc' :lol: :lol: :lol:

76746

76773

76751

en natuurlijk mochten daar de nodige foto's en filmpje niet bij ontbreken :wink:

76785

76783

76782

en toen was het tijd voor de laatste om uit de bak gevist te worden

76749

Daar zat er nog eentje bij met een klein foutje/kwetsuurtje (vermoedelijk een verloren schub) maar wordt nu met de nodige zorg behandeld door dokter Marc :wink: ;cool;

76777

76780

Ondertussen was de tuin van Marcje en Carolien stilaan terug leeggelopen ....

maar niet na het nodige napraten en andere dingen,dus nog een kleine impressie van een mooie dag

76702

76700

76701

76705

76699

76704

76695

76691

76675

Waar hebben die het toch allemaal over :unknown:

76636

En wie dacht dat we deze paraplu nodig zouden hebben zat er gelukkig volledig naast ;cool;

76687

Met momenten zaten we precies in de tropen met al die bananenbomen :lol:

76636

over bananenbomen gesproken ....

Daar zijn precies nog liefhebbers voor :wink:

76609

76621

76635

76648

Misschien kan Ronny V bij een volgende gelegenheid beter met een aanhangwagen komen :kez: :lol: :lol: :lol:

76679

en deze twee hebben volgens mij een female koi gekozen want hij/zij heeft precies al leitjes afgelegd :Yahoo: :dance: :lol: :lol: :lol:

76602

En deze brave man bekeek alles van op zijn VIP plaats en genoot in stilte :wink:

76796

Beste koivrienden dit was het dan,

mijn visie op een wel heel geslaagde dag onder vrienden.

Ik hoop dat jullie er van genoten hebben en tot binnenkort Bye

Groetjes,

Ronald en Frida
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
jocca
9

Bericht door jocca »

mooi fotoverslag en euh ...
de keuze van Bjarne ... die zit mij persoonlijk ZEER hoog hoor ...
het was toevallig ook mijn favoriet die wij reeds maanden terug reeds mijn naam hebben toegekend.
Bij deze Bjarne, ik wens je veel plezier met uw Jocca, aan de naam zal het al niet liggen :dance: :Yahoo:
mart-ang
16
Contacteer:

Bericht door mart-ang »

Dank je Ronald voor dit mooie verslag.

Ik ben helaas halverwege om moeten draaien wegens omstandigheden maar had er heel graag bij geweest.

Laar uw Koi maar goed groeien, het is u gegund :good:
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping
ferdy.1234
12

Bericht door ferdy.1234 »

Amai Ronald :good:
Wat een top verslag met fantastische foto's is dit weeral :good:
Hier heb verdorie ook weer veel werk ingestopt !!
De koivrienden zijn u van harte dankbaar met zo'n fotograaf.
Die yamabuki is je 1000 x gegund :Yahoo:
Veel plezier met het groot brengen van je mooie koi .
Groeten Ferdy
Mriya
5

Bericht door Mriya »

Hey juppekes.

Mooie reportage :good:

Maar ik denk dat er bij je bananenbomen een foute foto staat, heb daar twee keer dezelfde foto gezien
The digital hunter
9

Inderdaad :dash: dat heb je goed gezien Mriya :good:

Foutje :oops: daar moest eigenlijk deze foto staan :oops: :

76635

Maar ik kan dat nu niet meer zelf veranderen dus :beg: moderators :wink:

Groetjes en bedankt voor de opmerking [thank_you
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
The digital hunter
9

jocca schreef: 07 jul 2020, 17:02 mooi fotoverslag en euh ...
de keuze van Bjarne ... die zit mij persoonlijk ZEER hoog hoor ...
het was toevallig ook mijn favoriet die wij reeds maanden terug reeds mijn naam hebben toegekend.
Bij deze Bjarne, ik wens je veel plezier met uw Jocca, aan de naam zal het al niet liggen :dance: :Yahoo:
Tja,het zijn rappe mannen die tweeling :lol: maar je hebt één troost de koi is in heel goede handen :good:
The digital hunter
9

mart-ang schreef: 07 jul 2020, 19:47 Dank je Ronald voor dit mooie verslag.

Ik ben helaas halverwege om moeten draaien wegens omstandigheden maar had er heel graag bij geweest.

Laar uw Koi maar goed groeien, het is u gegund :good:
[thank_you Martin, het was een plezier om te mogen doen :Hyper:

Jammer dat je er niet bij kon zijn en ik hoop dat de reden waarom je terug moest draaien uiteindelijk minder erg is dan verwacht :wink:

Groetjes Bye
The digital hunter
9

ferdy.1234 schreef: 07 jul 2020, 20:51 Amai Ronald :good:
Wat een top verslag met fantastische foto's is dit weeral :good:
Hier heb verdorie ook weer veel werk ingestopt !!
De koivrienden zijn u van harte dankbaar met zo'n fotograaf.
Die yamabuki is je 1000 x gegund :Yahoo:
Veel plezier met het groot brengen van je mooie koi .
:kez: zoveel lof daar gaat een mens van blooooooozen :oops: :lol:

Je weet me wonen en als je eens in de buurt bent altijd welkom,hé.

Groetjes,

Ronald en Frida
FredLekx
10
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

De foto's van Marc en Shelly waren anders, maar scheelde niet veel. Heb er 1 weggehaald en vervangen.
AVG
17

Bericht door AVG »

Wat een geweldig mooi verslag hebt er van Ronald :good:

Dat het een hele klus is om zo'n verslag in elkaar te flansen met alle namen en foto's die bij elkaar horen is toch wel heel knap ;OK; Heel plezier met u terecht aangeboden Yamabuki.

Is er bekend wat de afmeting waren van de grootste en kleinste Yama ?
FredLekx
10
Contacteer:

Koivrienden Koichallenger 2020 met Yamabuki van kweker Izumiya

Bericht door FredLekx »

Ja, Aad.
De kleinste is 25 en de grootste is 42 cm.
poutie
11

Bericht door poutie »

Zeer bedankt Ronald voor nog eens kunnen genieten van deze mooie foto's van deze prachtige namiddag :good: :good: :good:
The digital hunter
9

FredLekx schreef: 07 jul 2020, 22:38 De foto's van Marc en Shelly waren anders, maar scheelde niet veel. Heb er 1 weggehaald en vervangen.
Heel tof van je Fred maar het ging niet om die foto's, maar om de foto van de Yamabuki iets hoger in het verhaal.
Die staat er namelijk twee keer op en de tweede had eigenlijk de foto van jou met Mario voor de bananenbomen moeten zijn.

Maar geen probleem,hoor :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Grow-out 2020, Tosai Yamabuki van Izumiya”