Hey juppekes.
Voor het zoveelste jaar op rij heeft de natuur weer zijn best gedaan.
Sinds een goeie week is mijn vijver weer zeer helder aan het worden, zicht is vandaag toch al een kleine meter diep.
Natuurlijk hebben de meeste een nog heldere vijver.
Maar zoals jullie al weten staat er geen enkel filter of pomp op de vijver, enkel een luchtpompje.
Om de paar dagen test ik mijn water met zo van die strips, en de waardes liggen toch bijna altijd in het midden van de aangegeven groen zone, dus gezond water, in zoverre die strips betrouwbaar zijn.
Voor diegene die mijn vijver nog niet kennen een beetje info.
Een kleine 3m³ water met daarin redelijk wat plantjes, en ongeveer 170 vissen, goudvissen in alle kleuren, shubunkins, sarrasa's, goudrietvoorns, verschillende kleuren windes, zonnebaars, en dan nog wel een paar waar ik de naam niet van ken.
De vissen zijn meestal tussen de 10 en 20cm, met uitzondering van enkele grote zwarte, (de grootste 35cm ongeveer)
ook nog redelijk wat draadalgen, maar daar stoor ik mij niet aan.
Ook ligt er nog veel vuil op het oppervlakte van die felle wind van zondag, zelfs dat schep ik er niet uit, dat zinkt wel naar de bodem een zorgt voor een goede compost voor de lelies daar beneden diep, (125cm).
Hier nog wat filmkes omdat ik weet dat jullie dit graag hebben.
Let niet op de kwaliteit van de filmpkes, filmen is niet echt mijn ding.
De natuur doet het weer.
Re: De natuur doet het weer.
Je hebt er wel werk van gemaakt,met die verschillende filmpje Leuk om te zien en de vissen zijn lekker actief !
Zeer mooi
Ik vond dat ik met zo'n 30 vissen in 3,5 m3 al veel te veel vis had.
Valt best mee zie ik nu
Valt best mee zie ik nu