Graag zou ik meer beweging en zuurstof in het water hebben toz van mijn huidige Nitto La 60 eco.
De luchtpomp dient enkel om 1 beluchte bodemdrain die zich op 1,80m diepte in een 27 kuub vijver bevind.
De pomp staat op een 9 tal meter van de bodemdrain af.
Graag verneem ik jullie advies
Gr
Vervanging voor Nitto La 60 Eco
Re: Vervanging voor Nitto La 60 Eco
Hoi david,
Ik zou dan eens kijken naar een Thomas AP60/80
Stil: 34dB
krachtig: 60 l/m @ 200mbar
Zuinig: 43w
Voor hetzelfde geld kun je ook een zwaarder model nemen, de AP80H, deze verbruikt wel meer stroom (73W), maar levert 82 L/m @ 200mbar.
Ik heb deze luchtpomp bij verschillende klanten geplaatst, en allen zijn ze tevreden.
een ander alternatief is de HiBlow, iets duurder, maar kwalitatief nog steeds een van de beste.
grt, Bjorn
Ik zou dan eens kijken naar een Thomas AP60/80
Stil: 34dB
krachtig: 60 l/m @ 200mbar
Zuinig: 43w
Voor hetzelfde geld kun je ook een zwaarder model nemen, de AP80H, deze verbruikt wel meer stroom (73W), maar levert 82 L/m @ 200mbar.
Ik heb deze luchtpomp bij verschillende klanten geplaatst, en allen zijn ze tevreden.
een ander alternatief is de HiBlow, iets duurder, maar kwalitatief nog steeds een van de beste.
grt, Bjorn
Ik heb er gelukkig geen verstand van!
Ik word niet gehinderd door enige vorm van kennis!
Ik word niet gehinderd door enige vorm van kennis!
Waarom niet gewoon een zwaardere Nitto nemen? Veel betere pompen zijn er niet (stil en zuinig icm een hoog debiet!).
Vijver: viewtopic.php?f=17&t=20157
Mijne Nitto60 eco binnen 3 jaar overleden ... zijn niet meer zo goed als de oude...
ik ben mij er eentje...
Hoi , mijn Nitto LA 60Eco gaat al 6 tal jaaren zonder probleem mee
Hier geeft ze voldoende om bwb en beluchtte drain op 28 m³ !

Is dat niet weinig? Ik heb een Nitto 80 nu op het bewegend bed staan en dat is super.
In de vijver heb ik nu een Alita 60 op ca. 6 meter luchtslang. Dat is buiten het seioen genoeg, ik ga hem nu binnenkort vervangen door een AP 150 (150 liter per minuut) voor de warmere maanden. Dit op een vijver van 21m3.
Vijver: viewtopic.php?f=17&t=20157
Hier staat pomp vlak bij vijver,luchtslang is daar 3 meter en naar kamerfilter , luchtslang is 2.5 meter Geeft voor mij genoeg op de vijver is wel geen vulkaanmadinees schreef: ↑19 apr 2020, 18:06Is dat niet weinig? Ik heb een Nitto 80 nu op het bewegend bed staan en dat is super.
In de vijver heb ik nu een Alita 60 op ca. 6 meter luchtslang. Dat is buiten het seioen genoeg, ik ga hem nu binnenkort vervangen door een AP 150 (150 liter per minuut) voor de warmere maanden. Dit op een vijver van 21m3.