Soragoi, Chagoi, Benigoi en Doitsu Platinum Ogon

De vanzelfsprekendheid zelve: heb je wat te koop of zoek je iets, is dit de rubriek!

Moderator: FredLekx

Plaats reactie
tdn

Soragoi, Chagoi, Benigoi en Doitsu Platinum Ogon

Bericht door tdn » 06 mei 2019, 17:55

Dag beste koivrienden,

nu de watertemperaturen voorbij de gevaarlijkste zone zijn en we nog voor het echte seizoen zijn, komen er terug een paar van de koi uit onze vijver te koop.
Voornaamste reden voor verkoop is dat we de vijver bij het huis gekocht hebben vorig jaar, en dus geen rasechte koihobbyisten zijn. We vinden het wel fijn om vissen te hebben, maar of het nu dure of goedkope zijn maakt ons niet zo veel uit. De vissen zijn ook te groot geworden voor onze 40 kuub met ouderwets filtersysteem, waardoor ik er te veel tijd en geld in moet steken om de waterkwaliteit goed te houden. Daarom mogen er een aantal grote kleppers naar een nieuwe thuis. We hoeven er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar voor een habbekrats gaan ze ook niet weg. Na een jaartje hier actief te zijn heb ik wel een goed idee van wat ze waard zijn.

In totaal hebben we 4 vissen te koop:
- een prachtige soragoi van over de 75cm (gemeten), vraagprijs 450 euro
- een benigoi van net geen 80cm (gemeten) met wat mindere kleur, vraagprijs 250 euro
- een mooie doitsu platinum ogon van zeker 65cm, vraagprijs 400 euro
- een beest van een chagoi van zeker 75cm, vraagprijs 400 euro

Wie er meer dan 1 koopt kan een prijsje maken. Als je ze alle 4 neemt mag je ze hebben voor 1400 euro samen.
Foto's en filmpjes hieronder. Soragoi en benigoi zijn al gemeten dit jaar (zie foto's), de andere 2 kunnen gemeten worden als er interesse is, of je komt eens kijken bij ons in Dilsen-Stokkem natuurlijk 8)
De vissen gaan enkel naar iemand met een vijver die groot genoeg is, en die er zelf kan om komen (dus grote zakken + bakken/dozen + zuurstof indien nodig voorziet), levering kan niet.

Aarzel niet me een PB te sturen voor voorstellen en/of meer info!

Filmpje van vandaag waarop de eerste 3 in beeld komen:

Soragoi:

Afbeelding

Afbeelding

Deze koi had een paar weken geleden een klein wondje onder een schub, te zien op onderstaande foto. Sindsdien is er Anarex in de vijver gegaan en ik zie er niks meer van (zie filmpje).

Afbeelding

Benigoi:

Deze koi heeft wat minder volle oranje kleur. Is moeilijk op foto te vatten, maar let op de bleke plekken tussen de schubben op de rug en staart. Kan misschien aan de zachtheid van ons water liggen (5 Kh & 6 Gh), maar denk niet dat dit zomaar zal verbeteren. Als dit je niet stoort is het een heel sierlijke vis om in de vijver te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Doitsu Platinum Ogon:

Prachtig witte vis. Is volledig spierwit behalve het kleine donkere stipje op z'n rug.

Afbeelding

Afbeelding

Chagoi:

Duidelijk een oudere vis, met hier en daar een rood of zwart stipje. Wel echt indrukwekkend qua grootte en vorm. Heel cool om deze traag naar boven te zien komen uit de diepte!

Afbeelding

Afbeelding

Heeft momenteel 1 grijze schub, maar dit lijkt sinds de anarex ook te verbeteren.

Afbeelding

Tot slot een filmpje van deze van vorige week:

Groeten,
Tom

Robanne

Re: Soragoi, Chagoi, Benigoi en Doitsu Platinum Ogon

Bericht door Robanne » 10 mei 2019, 10:12

Hele mooie vissen Tom, vooral de Soragoi. Ik heb jammergenoeg mijn getal, veel succes met de verkoop.

Ronny66

Bericht door Ronny66 » 10 mei 2019, 17:41

Mooie vissen die gaan zeker een nieuw baasje vinden succes nog met de verkoop.
Koi vijver 11 kuub
Befil trommelfilter met 68 micron gaas
BWB 510L - 1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843

mario1

Bericht door mario1 » 10 mei 2019, 19:05

Succes met de verkoop Tom.

tdn

Bericht door tdn » 16 mei 2019, 12:37

Bedankt!

Ik sta open voor (realistische) biedingen!

tdn

Bericht door tdn » 22 mei 2019, 14:56

Even een kleine update om teleurstellingen te voorkomen: de vissen gaan enkel naar een vijver van gelijkaardige afmetingen of groter. Het zijn stuk voor stuk grote dieren die heel hun leven in onze vijver hebben gezeten. Mijn vrouw (die dierenarts is) en ik vinden het te zielig om hen dan ineens een groot stuk van hun leefmilieu af te nemen. Dan laten we ze liever hier zwemmen.

Ik heb tot grote spijt al iemand moeten teleurstellen hierdoor. Was uiteraard mijn schuld aangezien ik dat hier niet duidelijk heb gemaakt, dus bij deze is het duidelijk voor toekomstige bieders.

Tom

tdn

Bericht door tdn » 29 mei 2019, 08:49

Kleine prijsverlaging:
- soragoi: 425 euro
- benigoi: 225 euro
- doitsu platinum: 350 euro
- chagoi: 350 euro

Of de 4 samen voor 1250 euro.

Helderheid en temperaturen zijn perfect voor vangen en transporteren momenteel. :Hyper:

tdn

Bericht door tdn » 09 jul 2019, 09:11

Up!

Allerlaatste bodemprijzen:
- soragoi: 400 euro
- benigoi: 200 euro
- doitsu platinum: 300 euro
- chagoi: 300 euro

Geldofski

Bericht door Geldofski » 10 jul 2019, 13:06

Prachtige vissen, zien er wel al wat ouder uit.

Succes met de verkoop!

Plaats reactie

Terug naar “Koop en verkoop onder koivrienden”