Hey juppekes.
Is er iemand die mij kan helpen aan een of ander forum voor niet koi vijvers.
Ik voel dat ik hier niet echt op mijn plaats zit.
Ik zie hier vele topics die enkel gaan over prachtige heldere koivijvers.
Maar ik heb maar een klein vijvertje van amper 4kub en dan nog zonder filterinstallatie.
Met enkel maar goudvissen, windes, rietvoorns, enz......
Alvast bedankt.
Forum over niet koi vijver.
-
Re: Forum over niet koi vijver.
Hier ook een vijver zonder koi. De bedoeling bij ons is om enkel goudwindes te houden. De info die je hier terug vind is soms toepasbaar voor elk type van vijver.
Je kan er zover ingaan als je zelf wilt (nuttig of niet)
steven
Je kan er zover ingaan als je zelf wilt (nuttig of niet)
steven
Een dergelijk forum is mij niet bekend, maar betekent niet dat ze er zijn.
Dat je je hier niet op je plaats voelt, vind ik heel erg spijtig. Zelf ben ik ook begonnen met een vijvertje nog kleiner dan de jouwe... Later pas een filter er bij gezet en nog later pas kleine koi. Denk zelfs dat de meeste op deze manier begonnen zijn, dus kennis en inlevingsvermogen zijn hier zeker aanwezig.
Groeten,
Fred
Dat je je hier niet op je plaats voelt, vind ik heel erg spijtig. Zelf ben ik ook begonnen met een vijvertje nog kleiner dan de jouwe... Later pas een filter er bij gezet en nog later pas kleine koi. Denk zelfs dat de meeste op deze manier begonnen zijn, dus kennis en inlevingsvermogen zijn hier zeker aanwezig.
Groeten,
Fred
Waardeer uw eerlijke reactie, en kan begrijpen dat u zich niet goed voelt als u die mastodonten van vijvers met adembenemende koi ziet voorbijkomen
U zou er nog van verschieten hoeveel liefhebbers hier aanwezig zijn met vijvers tussen 2 en 5m³ , maar ons probleem is dat velen daarmee niet durven uitpakken, ook al zijn het sosm pareltjes , en daarom is het niet minder genieten
Ook onze eerste vijver waar ik nog altijd graag aan terugdenk was 3m³ ongeveer met goudvisjes en een steur , en met kikkers
Was toen ook op een koiforum aanwezig en altijd goed geholpen geweest, dus waarom u niet
U niet laten afschrikken
Groetjes
U zou er nog van verschieten hoeveel liefhebbers hier aanwezig zijn met vijvers tussen 2 en 5m³ , maar ons probleem is dat velen daarmee niet durven uitpakken, ook al zijn het sosm pareltjes , en daarom is het niet minder genieten

Ook onze eerste vijver waar ik nog altijd graag aan terugdenk was 3m³ ongeveer met goudvisjes en een steur , en met kikkers

Was toen ook op een koiforum aanwezig en altijd goed geholpen geweest, dus waarom u niet

U niet laten afschrikken

Groetjes
Mriya, je hebt een persoonlijk bericht.
Hallo @Mriya, ik sluit me aan bij wat Marcje al aangeeft: de grote vijvers vallen het meest op maar er zijn wel degelijk heel veel mensen aanwezig met minder grote opstellingen en vissen (of zelfs geen vissen) hier. Je kan gerust vragen stellen daarover en je krijgt echt weel goede ideeën terug. Het helpt als je daarbij duidelijk bent over je doel. Het is aan jou om zelf uit te maken welke ideeën nuttig zijn voor jou, en welke je over neemt.
Ik heb zo bv ingezien dat ik enkele dingen te simpel wou houden, in mijn streven naar eenvoud en zoektocht naar de basics, zodat dit niet meer in evenwicht was met het geheel. Maar ik kreeg ook al tips van mensen met ervaring dat mijn ideeën binnen zijn eenvoud soms ook beter kunnen. Dan ben ik heel blij om dat te weten voor ik begin te bouwen.
Die grote constructies is een drempel waar ik ook moeten leren mee omgaan heb hier, ook bij mij is alles een of heel veel stapjes kleiner. Enkele voorbeelden:
Welkom!
Ik heb zo bv ingezien dat ik enkele dingen te simpel wou houden, in mijn streven naar eenvoud en zoektocht naar de basics, zodat dit niet meer in evenwicht was met het geheel. Maar ik kreeg ook al tips van mensen met ervaring dat mijn ideeën binnen zijn eenvoud soms ook beter kunnen. Dan ben ik heel blij om dat te weten voor ik begin te bouwen.
Die grote constructies is een drempel waar ik ook moeten leren mee omgaan heb hier, ook bij mij is alles een of heel veel stapjes kleiner. Enkele voorbeelden:
- Ik heb 2 linker handen en geen ervaring in de bouw (ik kan een klein beetje tuinieren)
- mijn huisgenoten hebben niet zo veel aan koi maar worden gek bij de gedachte aan goudvissen, goudwindes en sluierstaarten
- ikzelf wil met koi omgaan met het respect zoals ook voor andere dieren, maar ik wil geen slaaf worden van een vijver waar ik elke dag borstels moet kuisen, elke week filterkamers moet legen, regelmatig wakker moet liggen van koiziektes
- en ik wil zeker niet het budget spenderen dat je hier soms ziet - alleen al als je naar de materiaalkost kijkt
Welkom!
Helemaal gek van vijvertjes en water-ver-sier, liefst met enkele koi-diamantjes erin.
Plannen voor een vijver over een 2-tal jaar, nu is er al een put waar een trampoline in staat.
Plannen voor een vijver over een 2-tal jaar, nu is er al een put waar een trampoline in staat.
Ik sluit mij ook aan bij wat Marcje heeft vermeld en weet dat ik met een kleiner vijvertje dan het jouwe ben begonnen.Mriya schreef: ↑14 mar 2019, 15:40 Hey juppekes.
Is er iemand die mij kan helpen aan een of ander forum voor niet koi vijvers.
Ik voel dat ik hier niet echt op mijn plaats zit.
Ik zie hier vele topics die enkel gaan over prachtige heldere koivijvers.
Maar ik heb maar een klein vijvertje van amper 4kub en dan nog zonder filterinstallatie.
Met enkel maar goudvissen, windes, rietvoorns, enz......
Alvast bedankt.
Heb nu ook maar een siervijver van een 7 kub met koi erin, niet zo'n ideale situatie, maar de vissen voelen zich goed en ik amuseer mij ermee.
Ongeveer 20 jaar geleden wou mijn zoon voor zijn plechtige communie een vijvertje. Met een PVC folie van 4m op 4m hebben we dan samen een vijvertje aangelegd met een upflow moerasfiltertje van een metsersvatje van 90 liter.
De bewoners waren enkele goudvissen en sarasa's en goudwindes. Later zijn daar nog piepkleine riviergrondels uit de Ourthe bijgekomen.
Ik denk nog altijd met veel heimwee terug aan dat vijvertje. Hieronder enkele foto's.
siervijver 7000l
10 koi (max 50cm), 1 zeelt, 1 goudzeelt en 50 goudelritsen en 2 sarasa's en enkele goudvissen.
- Oase aquamax eco 1200 premium, compactsieve, plantenfilter upflow
Mijn vijver :
www.decockluc.net
10 koi (max 50cm), 1 zeelt, 1 goudzeelt en 50 goudelritsen en 2 sarasa's en enkele goudvissen.
- Oase aquamax eco 1200 premium, compactsieve, plantenfilter upflow
Mijn vijver :
www.decockluc.net