Geert, smetjen en dvr op Japan citytrip

De naam zegt het zelf...
poutie

Re: Geert, smetjen en dvr op Japan citytrip

Bericht door poutie » 18 okt 2018, 21:39

Ik kan maar een ding zeggen het zijn gewoon juweeltjes van vissen dat jullie ons laten zien (Smetjen ,Geert en David ) :D
Doet zo voort want ik geniet ervan :good:
Grts Luc.

AVG

Bericht door AVG » 19 okt 2018, 12:50

Met een evolutie die we hier te zien krijgen mogen jullie dik tevreden zijn hoor. De groei van de Dainishi mag mss. nu wat tegenvallen, volgend seizoen zou dat wel eens geheel anders kunnen zijn, is mijn ervaring.
De Kohaku is een pareltje ! zo ook de Sanke, mooi verdeeld Beni met nog maar weinig Sumi ( zo te zien van zeer goede kwaliteit ) zo zie ik persoonlijk deze variëteit graag. De kweker staat bekend om zijn fraaie Showa, Sanke heb ik eigenlijk nooit gezien van deze.

Spijtig voor u David, dat u de komende koihunt niet mee kunt, uw mede musketiers zullen je wel op de hoogte houden, al zal dat een schrale trost zijn.

Dank voor de update. ( in deze tijd van het jaar heb ik altijd minder tijd voor het forum ...)

goshiko

Bericht door goshiko » 19 okt 2018, 13:37

ja, zo'n vissen daar kan ik alleen maar van dromen. moet ook wel tof zijn om zo als vrienden naar japan te trekken, een belevenis op zich.
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

Budeltje

Bericht door Budeltje » 19 okt 2018, 17:41

Ergens ben ik wel blij dat ook ervaren forumgangers dat gevoel hebben dat er niemand reageert. Ik dacht al bijna dat ik nog ergens lid van moest worden om ergens reactie op te krijgen. Heb wat dat betreft de moed al bijna opgegeven.

On topic, jullie bezitten natuurlijk over prachtige vissen. Gezien dat jullie regelmatig naar Japan gaan zegt ook iets over hoe diep het koi houden bij jullie zit en natuurlijk ook de bereidheid en mogelijkheid om daar de bijbehorende euro's voor neer te tellen.

Hebben jullie de evolutie in prijzen van de kwekers ook van dichtbij meegemaakt of gaan jullie zo lang nog niet?

Geert

Bericht door Geert » 19 okt 2018, 20:21

Bedankt voor jullie reacties. Best wel ironisch dat op mijn laatste posting meer reactie komt dan op de koi zelf :roll:
Toegegeven ik reageer mss ook te weinig, mss een werkpuntje voor iedereen.
Marc en Martien zetten zich al jaren belangeloos in om ons een mooi forum te bieden, zonde dat de postings verminderen want er is heel veel kennis onder ons die nieuwkomers in de hobby veel leed kunnen besparen.
Kleine kanttekening, veel zaken zijn al meervoudig on topic geweest, soms kan een beetje zoeken geen kwaad :D

Hebben jullie de evolutie in prijzen van de kwekers ook van dichtbij meegemaakt of gaan jullie zo lang nog niet?[/quote]

Dit zal onze 2 e keer zijn maar al wel een paar jaren op zoek naar betere koi, top is helemaal niet meer te betalen.
Prijzen swingen idd de laatste jaren maar de Kwaliteit van de koi is er ook wel op vooruit gegaan dus moeilijk te vergelijken.
Het is een spel van vraag en aanbod, zo lang de hobbyist in t algemeen duizenden € blijft betalen voor een koi zullen de prijzen blijven stijgen. Ik denk persoonlijk dat sociale media ook wel
Invloed heeft op de verkoop van duurdere koi. Dagelijks word je bedolven onder filmpjes van prachtige koi overal ter wereld. Op den duur ben je gebrainwasht en ga je ook mss ook iets dieper in de buidel tasten om een prachtige koi te kopen... ludiek voorbeeld is de verkoop van the Legend, kohaku van meer dan 1,5 milj € :shock:
Toen ik met de hobby begon was de duurste koi ooit rond de 150.000€ (Wat de prijs is van een klein appartement :shock:) Om maar ff het beeld te schetsen...
Koi kopen is ook moment opname, in het begin van t seizoen zijn koi duurder dan op t einde, wil niet zeggen dat de kwaliteit daarom Minder is...Kwekers kennen hun markt en zijn naast Koiboer harde zakenmensen...

Goede / heel Dure koi kopen is niet moeilijk, dat bepaalt uw portemonnee...

De sport voor mij is proberen om kwaliteit te herkennen...DE koi kopen met het meeste potentie voor mijn vooropgesteld bedrag (groot of klein) en kijken / leren of mijn verwachtingen ingelost worden, dat het nu over een dure of goedkope koi gaat maakt eigenlijk niet uit. De ene keer valt het zeer goed mee (Sanke), de andere keer valt het tegen (showa)
Uiteraard naarmate uw verwachtingen stijgen gaat de prijs evenredig mee omhoog :kez:

Grtn
Koivijver 30 m³ met 3 beluchte bodemdrains, combi doit 50 + pomp BE 500 met 4flowkop en variopomp 30m3, trickle + variopomp 10m³,

frankske

Bericht door frankske » 20 okt 2018, 22:49

Bedankt voor de update van jullie koi mannen, stuk voor stuk kleppers hebben jullie zwemmen.

Alvast een goede reis naar japan toegewenst, laat ons toch maar meegenieten he :lol:

Wat betreft de prijzen koi, betrap mij erzelf op hoe meer kennis van koi je bijkweekt hoe groter dat mijn budget word wat ik wil uitgeven voor een koi.

grt
Franky

beereke

Bericht door beereke » 21 okt 2018, 12:05

G.I.O. schreef:
Geert schreef:Onze schrijver (jij dus DVR) gaat niet mee dus er zal geen verslag gemaakt worden.
Bekijk deze update, staat er meer dan 1 week op en 1 reactie... :dash:
Met alle respect maar daar gaan we echt onze slaap niet voor laten, sorry !

grtn
Know the feeling, je steekt zakken tijd in het verwerken van uw foto's en nog eens een leuk tekstje erbij te typen en de laatste tijd zijn de reacties nul komma nul ...

:kez:
dit is wat ik reeds ettelijke malen bedoelde
Daarom geef ik Jocca gelijk , beschouw het als een dagboek voor uw eigen en wie reageert reageert ,wie kijkt kijkt en verder niets van aan trekken

beereke

Bericht door beereke » 21 okt 2018, 12:08

hoi Geert
heb je een update van de karashigoi ?
Ben benieuwd

grts beereke

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 21 okt 2018, 12:21

jocca schreef:idem dito hier, steek je tijd in wat foto's en komt er idd geen reactie op,
nu mij niet gelaten, ik zie het eerder als een digitaal dagboek. Ik moet ook zeggen dat ik niet steeds de neiging voel om overal top, super, niet goed, kan beter, wat een topvis, toppertje, mega etc op te antwoorden ... op den duur heb je alles wel vermeld, wat niet weg neemt dat ik onnoemelijk kan genieten van mooie foto's en reportages ... zou zonde zijn om dit niet verder te doen :wink:
Hier sluit ik me bij aan.
Denk ook niet dat men specifiek naar het aantal reacties moet kijken, maar meer naar het aantal keer een topic gelezen is.
Keep up-to-date the good workshop, heren!

D-man

Bericht door D-man » 29 okt 2018, 09:52

Wanneer vertrekken jullie precies naar Japan?

Ik verwacht overigens gewoon een verslag hoor, veel te mooi om te volgen :D

Evolutie van de vissen is mooi om op te volgen, voor mij de Ueno sanke favoriet, die heeft alles wat een sanke hebben moet he!
ik ben mij er eentje...

smetjen

Bericht door smetjen » 23 dec 2018, 11:14

Beste Koivriendjes,

Zoals jullie onderhand allemaal ondervonden hebben is het forum in een nieuw gedaante gestopt, voor enkelen onder jullie
hebben ze mijn update gezien van de meting in oktober bij mij thuis maar is deze update jammer genoeg verloren gegaan tijdens
de update van het forum.

Omdat ik jullie dit niet wil onthouden heb ik de moed bijeen geraapt om dit volledig opnieuw te schrijven, het zal wel niet identiek kwa tekst
zijn wat zo een sterk geheugen heb ik nu ook niet.

We gaan starten met de enigste mannelijke koi die zijn baantjes zwemt bij mij en zich moet weten te handhaven tussen al het
vrouwelijk geweld.
Vorig jaar had hij er 5cm laten bijkomen en goed aan de body gewerkt, dus had ik een vermoeden dat dit nu wel een pak minder zou kunnen
zijn maar heeft het tegendeel bewezen en naaide er dit jaar terug 4cm bij en heeft de totale lengte van 75cm

fotokes van onze Stier :D

73491
73492

en een filmpke mag ook niet ontbreken natuurlijk

Dan onze grootste dame die hier de show steelt en dit met veel pracht en praal steeds doet. Ze is in het voorjaar 2017 in de vijver gekomen
op een lengte van 77cm en deed er 5cm, dit jaar heeft ze de meetlat verborgen tot en met de 85 cm :dance:
Ikke heel blij hiermee, goed op de foto gaan had zen-blijkbaar een hekel aan dit jaar maar het filmpke wil ik jullie niet onthouden.

Eén van de japan aankopen die ik zelf heb gekozen is de Tancho, deze werkt in beide richtingen aan vooruitgang waardoor je mij zeker niet hoort
klagen,Ze deed er dit jaar terug 4cm bij waardoor ze nu de lengte heeft van 69 cm enkel een beetje teveel aan de body maar
daar kunnen we weinig aan veranderen doordat we nog met andere vissen in de vijver zitten.
Het filmpje is niet echt goed gelukt maar toch een foto van deze witte dame me de rode stip

73495

Lady Chagoi,

de 2de grootste dame van de vijver is een zalige om door het water te zien zweven, steeds op haar gemakje zonder enige vorm van stress geniet ze
ervan om haar rondjes te zwemmen, Ze zwemt nu 3jaar in de vijver en telkens doet ze haar kunstje over om opnieuw 2cm te groeien. :good: daardoor zit
ze nu aan de volle 78cm, benieuwd of ze dit volgend jaar ook doet dan komt ze aan de magische grens van 80cm
maar vooral haar huidje blijft super en word enkel maar beter, geniet van het filmpje en de foto

73494

en het filmpje

Yamabuki

In het voorjaar heb ik mij laten verleiden om terug een eenkleurige koi aan te kopen, vooral omdat deze vis heel veel potentie bezit om prachtig mooi groot
te worden, alles klopte aan deze vis kwa bouw naar hetgeen ik al geleerd heb tijdens mijn koijaren :?
Ze is in mei de vijver ingegaan op een lengte van 62cm als nisai, ze heeft het de eerste 2mnd heel lastig gehad om haar plaats en draai te vinden in de vijver
maar heeft haar goed herpakt naar het einde van het seizoen, ze heeft er voor haar eerste jaar in de vijver de volle 9cm laten bijkomen
op de meetlat waardoor ze nu 71cm groot is en dat voor een sansai.

fotoke van netpatroon en een filmpke van mijn Citroentje

73493

Tancho Showa

Ook één van mijn persoonlijke aankopen in Japan geweest 3j terug, dit was een project om te leren hoe het sumi dan toch zou evolueren in de toekomst, dat het er nooit
allemaal zal doorkomen hetgeen al zichtbaar is dat weet ik nu zeker, maar toch blijft dit zo een spannende vis dat je telkens staat te kijken of je hier of daar niet
een nieuw sumi spotje zit doorkomen.
Dit jaar ben ik dan heel tevreden dat ze er op de neus een volledig nieuwe spot heeft bijgekregen, het is niet veel maar het maakt het zo leuk om deze vis te volgen.
Kwa groei blijft ze ook lekker gaan, ze lapt er dit jaar terug efkes vlot 6 cm waardoor deze gevlekte dame 73 cm meet.

73496

Queen of Love

Dit is toch nog steeds mijne trots in de vijver en eentje waar telkens mijn oogjes naar afdwalen iedere keer als ik aan de vijver kom of er sta naar te gluren
vanuit de living.
Ze zwemt sinds vorig jaar in de vijver rond en haar eerste jaar was blijkbaar een echt een aanpassingsjaar want dan groeide ze 3cm als sansai zijnde, nu dit jaar heeft ze
getoond wat ze in haar mars heeft, en heeft dat getoond in een groei van 5cm hiermee laat ze de meetlat aftikken op de volle 71cm , ze blijft stralen
en haar kwaliteit blijft goed dus dat is de voornaamste pijler.

fotokes van de Queen of Love en natuurlijk een filmpke

73488 73489 73490

Hopelijk hebben jullie een beetje genoten van deze Update, wij in ieder geval zeker. We kijken al uit naar volgend jaar want dan komen er een paar nieuwe kleppers
bij om in de meetbak en showvat te bewonderen.

Misschien dat ik jullie al een voorsmaakje geef van wat er in mijn japantrip is aangekocht, dan moeten jullie geen jaar wachten om ze te zien.

Mvg

Smetjen

en aan iedereen die dit laatste zinnetje leest Hele Fijne Feestdagen gewenst
I love de rain, no way José

VVB

Bericht door VVB » 23 dec 2018, 12:04

Schitterende collectie aan het bijeen brengen Geert, ieder jaar een paar gerichte aankopen. En er moeten nog enkele kleppers bij, gezond jaloers !

Grz
Vincent

poutie

Bericht door poutie » 23 dec 2018, 14:45

Prachtige Geert :good: :good: :good:
Inderdaad het is om gezond jaloers te zijn :D
Grts Luc.

koi.gin

Bericht door koi.gin » 23 dec 2018, 16:03

Prachtige collectie aan het worden. :good:
Benieuwd wat de volgende aankopen zullen zijn.

Mvg Gino
Volg hier de aanleg van de eerste airliftgestuurde vijver met een trommelfilter; viewtopic.php?t=5309

AVG

Bericht door AVG » 23 dec 2018, 18:00

Hoi Geert,

Had ik al geschreven dat jullie koibestand top is ? Nou, dan nog eens bij deze ;OK; :D

Respect dat u alles nog eens opnieuw weet te tonen, bedankt !

T.a.v je laatste zinnetje, ook jullie prettige dagen :drinks:

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”