• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

trieste mededeling

De naam zegt het zelf...

Re: trieste mededeling

Berichtdoor beereke » di 09 okt 2018, 17:59:25

poutie schreef:Ik ben zeer blij Rudy dat je niet stopt met de hobby :D
Ik wenst je dat alle die miseries ver weg is voor u en dat je weer kan genieten van je mooie vriendjes zoals ieder koi liefhebber !!!
Je weet als ik kan iets doen voor u je weet mij wonen he !
Veel plezier nog Rudy :D
Grts luc.
goshiko schreef:
beereke schreef:

( ik schrijf dit om eventuele speculaties tegen te gaan zoals, jammer genoeg, reeds is gebeurt)

Dat mensen zoiets nog maar durven te suggereren, man man man.

Ik hoop echt dat je terug gelanceerd bent, de hobby is te mooi om op te geven,zelfs niet na zo'n zware tegenslag.
Want dat is het, een tegenslag, een slecht lot uit de loterij dat iedereen kan overkomen, ook al ben je nog zo voorzichtig en verzorg je jouw vissen nog zo goed.

Goshiko

bedankt voor de reacties mannen
de koihobby heb ik idd een beetje terug opgepakt maar gaat niet meer hetzelfde zijn aangezien ik geen (dure)kwaliteit meer durf te steken ,ben te bang dat er toch nog altijd iets kan misgaan en een koi verliezen van 100 euro is niet hetzelfde als er ene verliezen 2000 euro of meer he ( ik ben maar ne gewone werkman he)
Want er komen nog van die hete zomers he en aangezien er zo goed als in iedere vijver het virus aanwezig kan zijn ,zijn die uitbraken om bang van te worden he
Nu is het mijn bedoeling om gewoon nog samen met het vrouwke te genieten van onze vijver (zonder stress ) en ,ja , mss komt er nog wel ene in (maar gaat niet meer zijn wat het is geweest)
Ook is mijn plan om ooit een mooie sanke zelf te gaan kopen in Japan opgegeven.
Wel ga ik nog up-dates geven van de koi's die er wel nog zijn ( en er zit nog behoorlijke kwaliteit in hoor :lol: )
grts beereke
beereke

Afbeeldingen: 313

Berichtdoor Rinikoi » di 09 okt 2018, 19:08:36

Hallo Rudy, goed om te lezen dat je de koihobby weer rustig aan het oppakken bent. Je bent zeker niet iemand die snel opgeeft! Geniet lekker van de hobby samen met je vrouw en ik hoop in de toekomst nog update’s te zien van de overige koi.

Groetjes, Rinus
Rinikoi

Afbeeldingen: 86

Berichtdoor FredLekx » di 09 okt 2018, 22:18:49

Hallo Rudy,

Prettig te vernemen dat je de hobby toch weer aan het oppakken bent. Stress van je hobby is het laatste wat je wilt.
Naar mijn mening blijft het altijd gissen waarom er recentelijk een toename van het virus lijkt te zijn. Accepteren van de risico's lijkt me in ieder geval wel een ding, anderzijds moeten we met z'n allen ook eens wat minder willen. "Groter, mooier, geen dingetje hier, geen dingetje daar..." Misschien moeten we dit maar eens gewoon naast ons neer leggen.
Ja, ook ik doe mee met de Koichallenge, maar met het plaatsen in de vijver of juist niet, voer A of juist voer B, meer daglicht of juist minder, etcetera etcetera daarmee houdt het op. Genieten van de vis kan ik toch wel.
Lol hebben met de vissen die je lijkt mij het belangrijkste.
FredLekx

Afbeeldingen: 108

Berichtdoor D-man » wo 10 okt 2018, 16:02:09

FredLekx schreef:Hallo Rudy,

Prettig te vernemen dat je de hobby toch weer aan het oppakken bent. Stress van je hobby is het laatste wat je wilt.
Naar mijn mening blijft het altijd gissen waarom er recentelijk een toename van het virus lijkt te zijn. Accepteren van de risico's lijkt me in ieder geval wel een ding, anderzijds moeten we met z'n allen ook eens wat minder willen. "Groter, mooier, geen dingetje hier, geen dingetje daar..." Misschien moeten we dit maar eens gewoon naast ons neer leggen.
Ja, ook ik doe mee met de Koichallenge, maar met het plaatsen in de vijver of juist niet, voer A of juist voer B, meer daglicht of juist minder, etcetera etcetera daarmee houdt het op. Genieten van de vis kan ik toch wel.
Lol hebben met de vissen die je lijkt mij het belangrijkste.

Denk dat die recente toename vrij gemakkelijk te vinden is, de zomer dit jaar was warmer en zette lang door. Hierdoor meer kans op een uitbraak!
Ik ben nog steeds stellig overtuigd dat het virus in bijna elke vijver latent aanwezig is...
ik ben mij er eentje...
D-man

Afbeeldingen: 32

Berichtdoor AVG » wo 10 okt 2018, 16:56:16

Hoi Rudy,

Goed te lezen dat jullie de ergste klap wat te boven zijn, want het toch niet niks als je met KHV te maken krijgt.

Zoals uzelf aangeeft, geniet van de Koi die het overleeft hebben !

En tja, er zullen altijd lieden zijn en blijven die speculeren, lekker laten l.llen.
AVG

Afbeeldingen: 3536

Berichtdoor beereke » wo 10 okt 2018, 17:31:51

hierbij een filmpje van mijn overblijvers en de 2 recente bijgestoken vissen ( chagoi en karashigoi)

phpBB [video]
beereke

Berichtdoor poutie » wo 10 okt 2018, 19:45:44

Prachtig Rudy :good:
Hoe zijn de Chagoi en Karashi ?
Grts Luc
poutie

Afbeeldingen: 190

Berichtdoor beereke » do 11 okt 2018, 3:14:57

poutie schreef:Prachtig Rudy :good:
Hoe zijn de Chagoi en Karashi ?
Grts Luc

groeien goed Luc
Zal daar van die 2 wel eens een aparte topic van maken , nu laat ik alles gerust tot volgend jaar
Ze hebben hun rust nu wel verdiend na dit turbulend jaar ( daarom dat ik geen enkele dit jaar ga meten en up-daten)
Ze zijn van kweker Yamazaki en komen van het Koiparadijs in Harelbeke en waren 39 cm bij aankomst hier

grts
beereke

Berichtdoor beereke » vr 12 okt 2018, 16:31:58

nog een laatste filmpje voor dit jaar van mijn overblijvers en een glimp van de vijver-metamorfose , waterval-cascade moet nog gemaakt worden maar meer daarover later ( met filmpje)

phpBB [video]

kan blijkbaar het filmpje niet helder krijgen :unknown:

grts beereke
beereke

Berichtdoor alexuskoi » vr 12 okt 2018, 17:47:49

Ik lees nu pas dit topic. Zo erg. Ik heb jammer genoeg in juli hetzelfde voor gehad. 18 koi verloren en 1 steur door zuurstofgebrek van de behandeling. De miserie is ook bij mij gestopt en erna is zelfs nog gepaaid. Ik ga dus ook verder met mijn huidige bedtand. De schrik zal er nu wel altijd in zitten. Top dat je verder gaat met deze mooie hobby. Hopelijk geen miserie meer en volop genieten.
Mvg Alexander
alexuskoi

Afbeeldingen: 1

Berichtdoor beereke » vr 12 okt 2018, 18:01:06

bedankt voor je open en ook moedige reactie Alexander
Het KHV- virus is idd geen lachertje , maar voel mij , door je reactie, nu niet meer alleen :good:
Hopelijk blijft jij wel gespaard van " insinuaties" , want zulke pippo's bestaan nu eenmaal ( jammer genoeg)
Als je verdere info wil , over het hoe en wat na het virus mag je me altijd een PB sturen

grts Beereke en veel succes met je "overlevers"
beereke

Vorige

Keer terug naar Algemeen