Eergisteren ontdekt

Goudvissen, zeelt, windes, steuren, kikkers, enz.... Alles over deze fascinerende verschijningen kan je hier kwijt.
The digital hunter

Eergisteren ontdekt

Bericht door The digital hunter » 22 mei 2018, 13:04

Naast onze koivijver hebben we in de tuin ook een vijver die enkel bewoond wordt door een paar goudwindes ,veeeeel kikkers :roll: en twee soorten salamanders en voor de rest enkel planten.

Ik heb een paar weken geleden het bestand van de salamanders wat uitgedund en daar twee koivrienden blij mee kunnen maken. :dance:
In totaal zijn er 60 stuks weggegaan en ik weet gewoon niet hoeveel er nu nog in zitten maar de volgende lichting is al wel verzekerd zoals je hieronder kan zien :Yahoo:

64917

64916

In dit filmpje zie je een paar van de salamanders die weg gegaan zijn.

HhcijMV6bq4

De foto's van de eitjes zijn met mijn gsm genomen en geven eigenlijk een verkeerd beeld want in werkelijkheid zijn de eitjes allemaal mooi wit.
Vermoedelijk komt het door de reflectie van het water of zo :unknown:

70832

70833

Het is toch altijd spannend en leuk om die kleine salamandertjes te zien opgroeien tussen al dat kikker geweld (hopelijk krijgen de kikkers er niet te veel te pakken :CrossFingers: )

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

AVG

Re: Eergisteren ontdekt

Bericht door AVG » 22 mei 2018, 13:12

Wow, dit is wel een heel mooi "natuurlijke" vijver, zo met die planten. In de vorige vijver huisde ook wel salamanders en veel kikkers, de kikkers mis ik niet ( kwaken deze nachten toch al de hele nacht in het huidige plantenfilter ) de salamanders zeker wel !, prachtige beestjes.

Even off topic, tijdens onze vaartripjes komen we meer en meer grote waterschildpadden tegen, best wel apart, zullen wel gedumpt zijn door mensen die de beestjes zat waren.

Laat a.u.b. nog maar eens filmpje zien als de eitjes uitkomen Ronald.

mario1

Bericht door mario1 » 22 mei 2018, 16:58

Dag Ronald,

Het filmpje was voor mij niet zichtbaar, dus bij deze het ik het even voor jou gedaan.
Prachtige vijver heb je daar.
En ja salamanders is altijd leuk deze in je vijver te hebben.

giovanni

Bericht door giovanni » 22 mei 2018, 20:17

Dat wist ik niet dat je achteraan nog een natuurvijver had.
Altijd leuk zoiets.
Laat nog maar wat foto's komen.
Ps: gras ligt er perfect bij ;OK;

Gr Giovanni
De koimicrobe heb ik al, nu nog de kennis ervan!

http://www.dameat.be" onclick="window.open(this.href);return false; Nieuwe Website

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 22 mei 2018, 23:36

Dit was voor ook voor mij onbekend.
Geweldig om dit te laten zien!

goshiko

Bericht door goshiko » 23 mei 2018, 07:28

amai, wat een prachtige natuurlijke vijver. Knap hoor Ronald.
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

JordiW

Bericht door JordiW » 23 mei 2018, 07:37

Zeer mooi stukje natuur! Erg mooie vijver ook! Prachtige tuin! Vroeger ook veel salamanders gevist met een netje, erg leuk ;cool;
Houd ons op de hoogte!

nico1012

Bericht door nico1012 » 23 mei 2018, 10:35

prachtige tuin en vijver.
Succes met de salamandertjes

poutie

Bericht door poutie » 23 mei 2018, 22:00

Amaai dat is wel super mooi daar bij u Ronald :D
Zo mooie vijvers en zo grote mooi tuin :good:
Dat is zeker genieten !!!
Veel succes nog met de visjes en de salamanders :D
Grts Luc.

The digital hunter

Bericht door The digital hunter » 24 mei 2018, 11:05

Bedankt allemaal voor de toffe reacties [thank_you

@ Aad, jammer genoeg worden er steeds meer en meer uitheemse dieren gedumpt in vijvers,plassen en sloten en komen daardoor de inlandse soorten steeds meer in de problemen.

@ Mario1 bedankt voor het zichtbaar maken van het filmpje ;OK; ik snap het niet goed want ik heb het nogal gedaan en toen ging het wel goed :unknown:

@ Giovanni, er is nog wel meer dat je niet weet van mij :lol: het gras zal er binnenkort minder fraai bij liggen als de kraan komt om de koivijver uit te breiden.

69394

70873

@ Fredlex, met veel plezier gedaan,hoor :wink:

@ Goshiko, echt natuurlijk is de vijver niet (met folie) maar het is wel geworden wat we voor ogen hadden.
Hij moest eigenlijk dienen als scheiding tussen de tuin en de wei zodat we geen draad moesten zetten.
Jammer genoeg hebben de hertjes daar anders over beslist,ze aten aan de kant van de wei de waterplanten af maar dat vonden we niet erg :nono:
Maar in de winter stonden ze plots aan de achterdeur :shock: ze waren over de dichtgevroren vijver gestapt scared ik had er niet aan gedacht dat dit wel eens zou kunnen gebeuren :dash: en bovendien hadden ze makkelijk door het ijs kunnen zakken met hun fijne pootjes met alle gevolgen van dien. Dus toch maar een draad gezet :good:

@ Jordiw, ja pure nostalgie ,hé.
Uren hebben ik zo door gebracht aan sloten met mijn netje en emmertjes. Als ik er over vertel aan de kleinkinderen bekijken ze me zo van dat kan je nu toch ook op het internet vinden :roll:
Jammer genoeg is dat stilaan ook de enige plek waar ze zoiets nog kunnen vinden :(

@Nico 1012, bedankt en laat ons hopen dat de kikkers er niet te veel vangen :CrossFingers:

@Poutie, het is inderdaad genieten ;OK; maar ook enorm veel werk om het te onderhouden :slap:

Groetjes,
Ronald
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bossi

Bericht door Bossi » 24 mei 2018, 18:39

Ja Ronald,

Dat je op een pracht van een locatie woont kan iedereen nu wel zien en beamen. Je hebt het er mooi en gezellig voor elkaar met al die dieren en vijvers, ook al kruipt daar veel werk in zoals je zegt.

Dat je dan langs de andere kant mag genieten van hun voortplanting moet toch sowieso deugd doen. Dat laat ook zien dat de beestjes het daar goed voor elkaar hebben.

Ik hoop dat je daar nog lang van mag genieten :CrossFingers:

Je wist al dat ik dat geweldig vind he :wink:

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...

frankske

Bericht door frankske » 24 mei 2018, 20:12

Hoi Ronald,

Ik zie dat de ligzeteltjes ginds bij uw natuurvijver staan, waarom geen vijver met organische vorm? dit past toch goed bij uw landelijke woning? tzoe skone zijn ze...

grt
Franky

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 24 mei 2018, 22:55

The digital hunter schreef: Ik heb een paar weken geleden het bestand van de salamanders wat uitgedund en daar twee koivrienden blij mee kunnen maken. :dance:
En of ik daar gelukkig mee ben :D :D :D :D :D :D :D
Nogmaals bedankt voor de leuke babbel en de hartelijke ontvangst [thank_you
Prachtige tuin en vijver hebben jullie daar en voornamelijk rustig , zeer rustig :D
Ondertussen hier al eentje van de 30 gezien die ik gekregen had , en ga morgen eens op zoek naar eitjes
Heb nog enkele foto's van mijn veel te kort bezoekje

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

The digital hunter

Bericht door The digital hunter » 25 mei 2018, 09:48

@Mario, bedankt

@ Frankske, op de plaats waar nu de koivijver ligt lag eerst ook een folie vijver in een organische vorm maar bij het aanleggen van het terras is die afgebroken en koos het vrouwke voor een strakke vorm voor de koivijver :roll: :wink:
En je weet alles voor de vrouwkes,hé :good: ;cool; want die willen we toch niet kwaad maken,zeker :nono: scared

@ Marcje, graag gedaan en inderdaad jammer dat je niet wat langer kon blijven voor :drinks: en en babbel :( maar dat komt vast nog wel eens op een andere keer in orde :wink:

Trouwens alle koivrienden zijn hier :welcome:

Groetjes,
Ronald

beereke

Bericht door beereke » 25 mei 2018, 11:12

Hoi Ronald
Mooie filmpje van je salamanders
Toch een vraagje( mss domme vraag);
Ik zie daar salamanders met rode buik en andere met witte buik
Heeft dit verschil te maken met sexe?
Wat een mooie tuin man
Dikke proficiat en veel succes met je uitbreidingsplannen he
Grts

Plaats reactie