• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Helemaal NIEUW in de vijver/koiwereld en op zoek.....

We willen natuurlijk geen datingsite worden, maar wil je jezelf voorstellen, kan dit hier!

Re: Helemaal NIEUW in de vijver/koiwereld en op zoek.....

Berichtdoor Guyke » wo 07 feb 2018, 7:58:12

Hallo

knokkie schreef:En de flens wordt dan gewoon met 2componentenlijm aan elkaar bevestigd....?

De flens wordt met de bijbehorende inoxschroeven bevestigd. De epdm is dan de afsluitrubber.
Normaal komt er geen lijm bij te pas. eens de flens geplaatst kan je de binnenste epdm er netjes uitsnijden.
Wil je toch sealing kit gebruiken dan moet je de doorvoer er uit snijden ( wat te klein uitsnijden ) dan kan je ook sealing aan de andere kant van de epdm aanbrengen.
De plaats waar de flens komt kan je dan ook van een spuit sealing voorzien en dan de flens plaatsen
Als de flens dan geplaatst is kan je de doorvoer verder netjes op maat snijden met een scherp breekmes.
Om de gaatjes van de doorvoer te vinden kan je dat best op gevoel met je vingers doen. Als de positie van de gaatjes gevonden is kan je deze markeren met een els of met een witte stift. Daarna de flens correct in positie houden zodat de els of stiftmarkeringen zichtbaar zijn in de flens. De schroeven vastzetten maar niet extreem gaan aandraaien.
De schroeven kan je dan na plaatsing ook nog afsmeren met sealing kit.

mvg
Guyke
Guyke

Afbeeldingen: 898

Berichtdoor koi-monitor » wo 07 feb 2018, 15:32:50

Ik heb Tec7 epdm kit gebruikt bij epdm en dat zit nog steeds goed.
Je kunt hier mijn koi bekijken: https://koi-monitor.com/users/1:youri/carps
koi-monitor

Afbeeldingen: 2

Berichtdoor knokkie » di 13 feb 2018, 16:43:42

Ondertss ben ik er al uit hoe we de vijver gaan opbouwen(met dank aan Jocca)) ik heb voor een schappelijke prijs sandwichpanelen van 10cm dik op de kop kunnen tikken. Mijne maat komt dan U profielen lassen en daar dan de EPDM in. Daar twijfel ik nog,een 3D 'zak' of hem zelf leggen en in de hoeken werken met flappen...

Volgende issue gaat dan de pomp/plantenfilter/airlift zijn.... Principe en plaats en dergelijke van de airlift ben ik me volop in ant verdiepen,geraak er voorlopig niet wijs aan uit :-)
knokkie

Berichtdoor jocca » wo 14 feb 2018, 6:21:36

even hier reageren :wink: ,
probeer dat issue wel op te lossen voordat je gaat graven en de platen en epdm gaat steken.
jocca

Afbeeldingen: 70

Vorige

Keer terug naar Kennismaking en jezelf voorstellen