Eindelijk is de kogel door de kerk en kan ik beginnen met het installeren van de gewonnen Red Label trommelfilter
De trommelfilter zal geïnstalleerd worden zodat er meerdere mogelijkheden zijn waar ik deze kan inzetten, maar in eerste instantie zal deze dienen als voorfilter van de trickle en waterval en gevoed worden vanuit de ontvangstkamer van de koivijver , maar terug ook dit zal kunnen aangepast worden indien nodig, dus veel mogelijkheden en zeer veel buizenwerk.......
De plaats van installeren komt achter de waterval naast de trickle en met de mogelijkheid tot aansluiten op riolering en het overige komt wel goed en we zijn vertrokken
Rechts achter deze waterval komt de put voor de trommelfilter
Hier ga ik een putje maken van 190cm bij 130cm buitenafmeting, een diepte van 75cm onder de waterlijn en 25cm erboven ( dit omdat ik een deksel van deze afmeting heb liggen

In deze put komt ook de buis met een diameter van 250 en 5meter lang , en waarvoor ik deze ga gebruiken is nog niet zeker , maar later meer daarover

De leiding met een diameter van 50mm gaat naar de trickle, dus dit komt helemaal goed
Het putteke begint vorm te krijgen, maar heb eerst zwaar materiaal nodig om een stuk fundering van de bestaande waterval weg te schieten , en zal voor het volgend weekeind zijn als ik tijd heb
Groetjes
Marc