Bossi's Q-Bak

Bossi

Re: Bossi's Q-Bak

Bericht door Bossi » 30 aug 2018, 11:48

Dank je wel heren voor de leuke antwoorden !
Ze groeien inderdaad snel Gino.
Frank: Ik hoop dat je het dan over vissen hebt :lol: Grapje, maar het is leuk.

Fred: Uw uitspraak is weer een doordenkertje met veel waarheid :good:

Heb afgelopen zondag druk in de weer geweest. zagen jullie al aan de update's van de andere vissen.
Zo ook werden de 2 Karashi's uit het aquarium gewisseld met degenen die in een zelfgemaakt leefnet zaten in de Q-bak.

Hier de visjes die ik de 2e keer in de trommel vond. Ze staan wat achter maar komt goed. Karashi, chagoi (groen), kohaku/sanke en 1 Ochiba :P

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...

Bossi

Bericht door Bossi » 30 aug 2018, 12:27

Nog vergeten te melden dat ik voor dat klein grut geen enkel deftig schepnetje vond. Heb er dan zelf maar één gemaakt van dikke elektriciteitsdraad, pvc 25mm en Lill gordijn-overschotje uit Ikea.
Genaaid met visdraad op aanraden van "Pipo" want garendraad rot weg of verteerd. :D

72385

Groetjes,

Bossi

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 30 aug 2018, 23:00

Prima oplossing.

Bossi

Bericht door Bossi » 16 feb 2019, 14:44

Triestig nieuws zonet.

7 van de 8 vissen dood in Q-bak. De enige overlevende is degene die ik dan weg wou hebben. :unknown:

Serre zal worden afgebroken en we maken er een zwembadje van, ik heb het echt gehad met aankoop van relatief dure vissen. Zal wel verder doen met eigen kweek en mijn centen in de Mountainbike steken.

Groetjes,

Bossi

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 16 feb 2019, 17:54

Triest nieuws allemaal...

poutie

Bericht door poutie » 16 feb 2019, 18:04

:shock: hoe is dit mogelijk ?????
Veel sterkte nog !!!
Grts Luc.

LucB

Bericht door LucB » 16 feb 2019, 18:25

Heel jammer om te vernemen :(

jocca

Bericht door jocca » 16 feb 2019, 18:40

ow zeker, ik zou toch es een koidokter laten komen ... als ik het goed voor heb zijn er dus 9 koi gestorven bij u ... dit is iets wat niet zomaar gebeurd vrees ik.

koi.gin

Bericht door koi.gin » 16 feb 2019, 19:00

Dat is minder, potverdikke Bart. :evil:
Volg hier de aanleg van de eerste airliftgestuurde vijver met een trommelfilter; viewtopic.php?t=5309

Graniet

Bericht door Graniet » 16 feb 2019, 20:35

Zeker niet leuk om dat te vernemen ! Maar zou het toch nog niet opgeven, eerst nagaan wat er fout is gelopen.

Bossi

Bericht door Bossi » 16 feb 2019, 22:29

Ik zal enkel hier antwoorden want de sanke en red label shiro waren er hier bijgerekend. In totaal 7 vissen weg.
Oorzaak onbekend en eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet meer. Nog geld uitgeven aan een koidokter ga ik ook niet meer doen. Al wat de vijver in moest deze zomer ben ik dus verloren. De enige overgeblevene is een magoi van 50cm. Die smijt ik hier in het fort.

Daarna wordt de Qbak een zwembadje. Een zorg minder en tegelijkertijd meer plezier voor de dames in huis die echte waterratten zijn. Het was geen leuke dag door deze ontdekking maar dat heeft er wel voor gezorgd dat mijn aankopen worden stopgezet. Ik geef de hobby niet op, ik ga verder doen met wat in de vijver zit en mijn aquarium-eigen-kweek komt daar bij.
Ze kweken elk jaar dus kan mijn bestand op peil houden en voor de rest wordt het genieten in de natuur op de mountainbike met hopelijk enkele buitenlandse wedstrijden.

Ben langs ene kant ook wel blij dat ik geen vissen van 2000 en 3000 euro bezit. Anders was de kater nog groter.

Groetjes,

Bossi

jocca

Bericht door jocca » 17 feb 2019, 07:19

hè bossi, zijn die vissen in 1x gestorven?
Zeer bizar, want ik heb gisteren (toeval of niet), redelijk was berichten zien passeren op andere fora en facebookgroepen waar ook plots 1 of meerdere vissen gestorven zijn.
Dus er moet wel een onderliggende reden zijn. Zou het plots omdraaien van het weer hier voor iets tussen zitten?
Los of je nu door doet of niet, het intrigeert mij wel wat de reden hiervan kan zijn.

Succes trouwens met het mountainbiken, hier begint het ook terug te kriebelen om deze prachtige hobby terug uit te oefenen.

mario1

Bericht door mario1 » 17 feb 2019, 08:16

Jammer dit te moeten lezen Bart en zeker bizar dat deze allemaal ineens zijn gestorven.
Dit gebeurt uiteraard niet zomaar en ben dan ook wel benieuwd naar wat er kan fout gelopen zijn.

In ieder geval succes verder en de moed niet opgeven hé.

Bossi

Bericht door Bossi » 17 feb 2019, 09:17

Allen bedankt voor de steun, ook in de andere topics!!

Ik heb ze gisteren inderdaad in één keer allemaal dood gezien en ze waren allen in dezelfde staat, de vinnen lichtjes weggerot. Dus vermoed dat ze er al een paar dagen in lagen te dobberen.
Vorig weekend leek alles nog ok na de waterwissel en bijvulling. De afdekplaten zijn hier deze winter zelfs niet helemaal dichtgelegd geweest, dat was vorige winter met meer vissen wel het geval voor de nachten. Er was zeker nog een opening van 1m70 op 20cm waarbij ik continu een 40-liter luchtpomp heb laten draaien.
Het water is niet onder de 8gr geweest.

Een kleine kanttekening bij mijn beslissing:

Ik wou altijd al een showa, maar de eerste is gestorven door vinrot, ik was toen nog niet lang bezig.
De 2e showa is helemaal wit uitgeslagen, al zijn kleur weg. Dus weggegeven.
3e showa was een zeer mooie Momotaro-tosai die nog op de homepage van Kim's Koi heeft gepronkt omdat het zo een speciale/mooie was. Ook plots dood. Gedaan met showa's kiezen.
Daarna kocht ik een Yamabuki. Die heeft iets aan zijn eerste rugvin-pen gehad waardoor deze maar half zo groot meer was dan normaal het geval is. Dat heeft waarschijnlijk de groei van de vis geremd.
Koop ik een mooie Ochiba, die veranderd in een soragoi.
Koop ik een mooie SFF-kohaku, die stopte niet met shimmi's kweken.
Koop ik terug een Ochiba, deze is bijna een chagoi geworden.
En mijn Marudoh Karashi heeft last van kaperpokken als het kouder wordt.
En nu de sanke en shiro ook naar de eeuwige jachtvelden.
In al die jaren is de koidokter hier ook al dikwijls genoeg gepasseerd dus heb ik er even mijn buik van vol.

Wat je als "duurdere" vis koopt mislukt in de evolutie, wat ik als "rommel" kocht in de plaatselijke vijverwinkel 17 à 20 jaar terug mankeerde nooit iets en blijft goed zwemmen en eten.

Met dit in het achterhoofd en wetende dat ik als "verslaafde" sporter na 5 jaar terug iets gevonden heb waar ik enorm veel energie uithaal...dan denk ik dat mijn manier van verder doen geen plotse, rare keuze is. Aan een mtb kan ik defecte onderdelen vervangen, maar ik kan bij een koi geen nieuw leven steken :unknown:
En wie weet wat brengt de toekomst nog....

Groetjes,

Bossi

ps: als je geïnteresseerd bent, het is wel een druk filmpje maar de commentatoren zijn zo geweldig en ik krijg de kriebels telkens ik het zie...
Kampioen-afdaling in de gietende regen :shock:

LucB

Bericht door LucB » 17 feb 2019, 10:32

Heel begrijpelijke reactie en beslissing. Ik denk persoonlijk dat ik ook zo een besluit zou nemen. En zoals je zegt wat ik als "rommel" kocht in de plaatselijke vijverwinkel die 17 à 20 jaar nooit iets mankeerde en blijft altijd goed blijft zwemmen en eten. Dit is voor mij ook de manier waarop ik mijn vijver ooit zal populeren. Onze vijver ligt heel open met voldoende plaats voor reigers om te landen. Door de overvloedige regen van de voorbije weken is de vijver redelijk gevuld geraakt en zien we ineens en veel meer dan ons lief is een reiger die echt de randen van vijver zonder enige vorm van schaamte afloopt om te kijken wat er in zit.

En dan denk ik: :evil: :evil: :evil:

Hopelijk is de vijver voldoende diep om de vissen voldoende bescherming te kunnen bieden want andere beschermingsmaatregelen zijn niet evident.

Plaats reactie

Terug naar “Quarantaine voorzieningen”