• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Bossi's Q-Bak

Re: Bossi's Q-Bak

Berichtdoor G.I.O. » vr 02 feb 2018, 19:40:32

Da hebde gij goe gedaan jongeuch :good: ;cool;
思い立ったが吉日
G.I.O.

Afbeeldingen: 1187

Berichtdoor polleke » vr 02 feb 2018, 19:53:07

Het zal wel zalig geweest zijn om je eigen gebouwde filter te zien opstarten ! Hier was het al feest om de GEKOCHTE filter te zien draaien dus ik begrijp dat het iets zeer speciaal moet geweest zijn .Mooi man en de rest komt wel in orde :wink: .grtjs
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
polleke

Afbeeldingen: 1170

Berichtdoor poutie » vr 02 feb 2018, 19:55:05

Mooi zo Bossi :good:
Zo iets zou ik ook nog graag hebben voor mijn vijver :D
Grts Luc.
poutie

Afbeeldingen: 190

Berichtdoor frankske » vr 02 feb 2018, 20:07:02

Jawadde Bart ;OK;
Ziet er heel goed uit toch :good:

knap gemaakt :good:

grt
Franky
frankske

Afbeeldingen: 666

Berichtdoor The digital hunter » vr 02 feb 2018, 20:15:56

Amaai ! dat is wat men noemt maatwerk :slap:

Hé, ik ben blij voor je dat het uiteindelijk vals alarm was wat de kraan betreft :Yahoo: want dat was inderdaad geen makkelijke klus geweest om die te herstellen/vervangen.
Hopelijk blijf je nu van tegenslag gespaard en kan je met volle teugen genieten van je 'gesigneerde' ;OK; filter. :CrossFingers:

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/
The digital hunter

Afbeeldingen: 1144

Berichtdoor Bossi » za 03 feb 2018, 10:54:40

G.I.O. schreef:Da hebde gij goe gedaan jongeuch :good: ;cool;

Bedankt G.I.O. "Batsbak" :lol: Nog ene die bij vermoedelijk contact met Nederlanders direct denkt aan de uitspraken/dialecten uit New Kids Turbo? Ikke alleszins wel :? Sterker dan mezelf 8)

Voor degenen die niet kunnen volgen, even helpen met een linkje :lol:

polleke schreef:Het zal wel zalig geweest zijn om je eigen gebouwde filter te zien opstarten ! Hier was het al feest om de GEKOCHTE filter te zien draaien dus ik begrijp dat het iets zeer speciaal moet geweest zijn .Mooi man en de rest komt wel in orde :wink: .grtjs

Inderdaad Polleke, apart gevoel. Had ik ook, net zoals jij, toen mijn AEM-Trommel in dienst ging 4,5j geleden. Nu is het nog wat "finetunen" en het komt inderdaad wel in orde. Maar dit is anders ja.
Soms verschiet ik van mezelf.

poutie schreef:Mooi zo Bossi :good:
Zo iets zou ik ook nog graag hebben voor mijn vijver :D
Grts Luc.

Dank u Luc, Jij hebt toch ook mooi materiaal draaien van DSG-filters? Denk trouwens dat ik deze zomer nog een trickeltje in elkaar flans.

frankske schreef:Jawadde Bart ;OK;
Ziet er heel goed uit toch :good:

knap gemaakt :good:

grt
Franky

Dank u Franky, ik ben uiteindelijk een tevreden man ja.

The digital hunter schreef:Amaai ! dat is wat men noemt maatwerk :slap:

Hé, ik ben blij voor je dat het uiteindelijk vals alarm was wat de kraan betreft :Yahoo: want dat was inderdaad geen makkelijke klus geweest om die te herstellen/vervangen.
Hopelijk blijf je nu van tegenslag gespaard en kan je met volle teugen genieten van je 'gesigneerde' ;OK; filter. :CrossFingers:

Groetjes,
Ronald

Dank u Ronald,

De bedoeling was om het nog anders aan te pakken maar heb moeten aanpassen om binnen de maten van de put te blijven. Zoals Guyke ook al zei, het is dikwijls zo dat je begint te veranderen naarmate het project vordert of dat je moet bijsturen.
Ben ook zeer tevreden dat het niet die kraan was maar ik ga daar toch iets moeten op vinden want ooit zal ik wel eens prijs hebben.
Dat het maar snel zomer is om te genieten, of toch 22 April, want dan start de Shiro Challenge :Yahoo:

Nogmaals dank allen voor de leuke en positieve reacties, dat is nog eens plezant opstaan 8) [thank_you [thank_you

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 989

Berichtdoor Bossi » za 03 feb 2018, 17:58:20

Hallo,

Ook hier een beetje bijschrijven en aanvullen. Moeilijk als ik het mezelf maak, probeer ik toch de topics wat gescheiden te houden.

Dus hierbij de foto van de manier van werken volgens het verhaal en de update van de zelfbouw Combi:

68732

De houten stelling werd ook gedemonteerd. Nu hebben jullie een zicht hoe ik tijdelijk die filterput afdek en isoleer. Maar let aub niet op de rommel :beg: , ik wordt er zelf gek van :evil:

Misschien, als het droog blijft, kan ik morgen de spoelpomp installeren. :CrossFingers:

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor G.I.O. » za 03 feb 2018, 18:51:16

Bossi schreef:
G.I.O. schreef:Da hebde gij goe gedaan jongeuch :good: ;cool;

Bedankt G.I.O. "Batsbak" :lol: Nog ene die bij vermoedelijk contact met Nederlanders direct denkt aan de uitspraken/dialecten uit New Kids Turbo? Ikke alleszins wel :? Sterker dan mezelf 8)

Voor degenen die niet kunnen volgen, even helpen met een linkje :lol:

Maaskantje !!! Great minds think alike Bossi ;cool;
思い立ったが吉日
G.I.O.

Berichtdoor Bossi » za 03 feb 2018, 18:57:09

:lol: Vanaf nu betaal ik heulemaal nergens meer voor :lol:

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor G.I.O. » za 03 feb 2018, 19:04:34

Haha Gratis bier !!!

Ja, we wijken af hè maat, back on topic.
思い立ったが吉日
G.I.O.

Berichtdoor bazzio » za 03 feb 2018, 22:16:06

Ik dacht dat het een stormschade foto was... :roll: :P Het gaat opschieten nu!
bazzio

Afbeeldingen: 68

Berichtdoor Bossi » zo 04 feb 2018, 6:50:28

G.I.O. schreef:Haha Gratis bier !!!

Ja, we wijken af hè maat, back on topic.

Dat kon even geen kwaad G.I.O. , we moeten al eens kunnen lachen he.

bazzio schreef:Ik dacht dat het een stormschade foto was... :roll: :P Het gaat opschieten nu!

Hahah ja bazzio, dat had inderdaad ook nog gekund. Als ik dan zelf even terugkijk kom ik automatisch uit op een zin uit een andere Nederlandse film:

"Leuk feestje maar het geeft altijd zo'n rommel he" :lol:

Maar deze laatste hoek met rommel geraakt ook wel weer netjes opgeruimd. Daar moesten normaalgezien al grasmatten liggen maar die man waar ik de rest van de grasmatten had gekocht in April 2017 reageerde niet meer. Dan wordt het maar komend voorjaar.
Ook de filterluiken van de vijver moesten reeds dichtliggen, dat is de reden dat daar zoveel isolatie ligt, enfin, wat er na enkele jaren nog van overblijft na een heleboel windstoten.

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor Ronny V » zo 04 feb 2018, 7:20:23

Jawadde Bart, hier op dit topic ook een hoop tijd nodig gehad om een beetje bij te benen.
Ja de miséries bij jou mogen toch een beetje stoppen maar alléé vanaf nu wordt het afwerken en een beetje bijsturen waar nodig.
Ronny V

Afbeeldingen: 958

Berichtdoor Bossi » zo 04 feb 2018, 18:13:32

Ronny V schreef:Jawadde Bart, hier op dit topic ook een hoop tijd nodig gehad om een beetje bij te benen.
Ja de miséries bij jou mogen toch een beetje stoppen maar alléé vanaf nu wordt het afwerken en een beetje bijsturen waar nodig.

Hey Ronny,

Ja je bent dan zelf ook waarschijnlijk altijd druk bezig. Zelf de "garage" runnen en als je dan eens vrije tijd hebt doe je aan je eigen 5* filterhotel verder he. Hopelijk vandaag de laatste "miserie" gehad.

Dan even jullie informeren en mijn dagboek bijwerken, zo kan ik steeds alles terug opzoeken.

Vanmorgen maar eerst naar de dhz zaak. Enkele stopcontacten gehaald, wat kabel en een beetje buis voor de afvoergoot van de combi.
Echter ben ik niet geraakt waar ik wou doordat de kabels van de filterput zéér zéér moeilijk te trekken waren. In een buis die al goed vol zit moesten 3 xvb's 3G2,5mm2 en een alarmkabel (12 x 0,22) die ik ga gebruiken voor de uitlezing van niveau en sturing van de relais.
De buis bevindt zich ook nog eens achteraan in een kruipkelder van 80cm hoogte die netjes blank staat van het grondwater. Joepie, ik zag er lief uit :twisted:
Maar de kabels liggen van aan de zekeringenkast tot in de put.
Dan kwam ik toch nog een 3-delige koppeling of een koppelstuk van 25mm druk pvc te kort. Dan maar bricoleren.

De spoelpomp is tijdelijk geïnstalleerd geraakt en is samen met de trommel aangesloten in een stekkerblok. Beschermd tegen vocht. Die loopt nu tijdelijk over een verlengkabel naar het terras.
Zo kunnen we door de stekker een 10-tal seconden in te steken, de combi spoelen. Een beetje het "Onslow""-principe. Da's die knappe met zijn wit onderhemdje uit schone schijn. Ik ben er zelf niet tevreden over maar het is gemakkelijker dan zelf telkens in de put te duiken en eerst de platen allemaal weg te nemen. Uiteindelijk werkt het wel hoor maar het is niet hoe het hoort te zijn en dat stoort in mijn "kopke".

Vanaf morgen is het terug werkendag dus zal alles plots veel langzamer evolueren dan de voorbije 3 weken.

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor Bossi » di 06 feb 2018, 19:08:36

Vanmorgen gemerkt dat de verwarming van 23u gisterenavond tot vanmorgen 6:30u gebrand heeft voor de Q-bak alleen. Log domotica uitgelezen.
Dat klopt dus niet.

Kijk ik in de filterput, blijkt de toevoerleiding geknikt geweest te zijn met de veranderingen in de filterput.

Koppeling en perstang liggen reeds klaar, morgen na het werk wordt dit hersteld. Gelukkig kan ik deze kring volledig afsluiten en zal het redelijk snel gepiept zijn.

Groetjes,

Bossi
Bossi

VorigeVolgende

Keer terug naar Quarantaine voorzieningen