Hoihoi,
Probleem voorlopig opgelost, hopelijk ook definitief maar ga niet te hard roepen.
Vaststelling was dat de afdekplaat van de combi (welke nog niet online stond) door het gewicht de sproeibuis tot tegen de trommel had gedrukt en meerbepaald dan de nozzle's zelf met hun snelkoppeling.
Gelukkig het rvs gaas niet geraakt maar de inox afdichtstrip die het zeefpaneel vasthoud is blijven haken achter deze snelkoppeling van de nozzle's. Als gevolg, trommel blokkeert en slipkoppeling is gelost.
Sproeibuis vrijgemaakt en deftig afgesteld. Motor terug testen -> draait niet. PVC-ring die de siliconendichting op zijn plaats houdt iets losser gezet. elk schroefje een halve toer losgedraaid.
Motor terug testen -> draait nog niet maar trommel is nu terug makkelijk te draaien met de hand.
Combi dus even opzij en de moer terug vastgedraaid van de slipkoppeling. Motor testen -> trommel draait. OEF
Trommel met de hand wat tegenwerking gegeven maar hij blijft draaien. Terug genoeg kracht dus.
Combi op zijn plaats geschoven en alles terug aangesloten van drainleiding tot en met spoelpomp voor de nozzle's. Tussendoor enkele keren testen en alles doet zijn werk terug. Al het verpompte water terug in de combi vanuit de bowls en meetbak. Filterpomp terug in gang gestoken. Alles draait dus terug zoals het hoort en er wordt gefilterd, niet onbelangrijk
Nog wat testen, afregelen en bijvullen tot op juiste niveau. Nog eens als saboteur gespeeld en met de hand de trommel proberen tegen te houden en blijft draaien. Alles ok! goedgekeurd en boel terug dicht.
Hopen dat alles blijft draaien zoals het hoort deze keer. Begin er wel routine in te krijgen
Ineens maar eens werk gemaakt van het gevallen en gebroken glas uit het dak van de serre van de laatste storm. Ik heb één zijwand opengehaald van de serre zodat ik er bijkon. Anders was het risico dat ik door de polycarbonaatplaten zou zakken, recht het koude water in.
Groetjes,
Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...