Kweek via ibc tank ?

Infrasuri3

Re: Kweek via ibc tank ?

Bericht door Infrasuri3 »

De pomp naar het vat ligt in de collector bij een airlift daar is het dus net gefilterd en langs een uv lamp geweest , dan komt het zo’n drukfiltertje binnen (zo’n emmer model) waar ook nog een uv lamp in zit en van daaruit loopt het het ibc vat in .

Dit heb ik zo gedaan met de gedachte dat de kleintjes dan zo Schoon mogelijk water krijgen , en hierin heb ik m dus vergist in de vorm van langzamere groei

ferdy.1234

Bericht door ferdy.1234 »

En zonder extra Uv lamp en drukfilter is het niet mogelijk ?
Groeten Ferdy

Infrasuri3

Het heeft niet zo mogen zijn :(

Ondanks alle moeite en kosten doe ik iets fout ,
Van enkele honderden waren er gister nog 20 over en nu tel ik niet meer als 5 stuks .
Steeds wanneer ze een bepaald formaat behalen sterven ze , meestal vanaf het moment dat de staartvin zichtbaar begint te spreiden .
Voer kregen ze vaak genoeg
Waterwaardes kloppen
Temperatuur was prima alleen schommeld deze tussen 25gr overdag tot 22/23 s’nachts .

Heel erg jammer dit !

jocca

Bericht door jocca »

zonde, en hoe zit het met de visjes buiten? Misschien handig om dit te weten en op te volgen, uiteindelijk zitten ze daar in hun natuurlijke omgeving, kan misschien interessant zijn voor de andere kwekers hier op het forum. Ik zou het ook wel es zien zitten, maar niet met de ganse rompslomp om ze binnen te laten opgroeien.

Infrasuri3

Doordat de visjes in de babykamer (in vijver in gaas) welke jonger waren het zichtbaar beter deden qua groei tov in het nieuwe vat waar zicht nog geen alg in bevond ,plus dat ik opeens veel lijkjes in het vat aantrof heb ik alles over gezet naar het net in de vijver .
Ze gingen allemaal zeer goed totdat me opviel dat het er steeds minder werden en dat is met de dag minder geworden helaas.
Ik begrijp niet waarom ze zo goed gingen totdat het echt al op een visje begon te lijken richting de 2 cm .
De 5 die er net nog zaten zijn alle zeer klein en ik verwacht als deze dat maatje krijgen ze ook sterven :cry:

Johan v troost

Bericht door Johan v troost »

Hallo
Ik denk dat je het punt hebt bereikt dat kannibalisme de boosdoener is. De grotere koi's happen op de staart van hun broers en zusjes en komen dan op het punt van de rugvin en beseffen dat het te groot is en spugen het weer uit. Al voer je 10 x per dag voor de grotere babykoi is dit makkelijk voedsel voor hun en kan je alleen verhelpen door de grotere op te vangen in een aparte kamer. 1 koitje eet meer als 3 of 4 broertjes of zusjes per DAG.

Plaats reactie

Terug naar “Quarantaine voorzieningen”