• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 21 januari 2017

Vijveroverkapping noodzakelijk?

Zelfbouw constructies voor het overkappen van de vijver

Re: Vijveroverkapping noodzakelijk?

Berichtdoor Marcje » vr 14 nov 2014, 20:08:06

Tigerkoi schreef:
Ikzelf heb hier nog nooit 2 °C of minder gehad in de vijver, maar hoe gedragen de koi zich dan Marc? Zie je dat ze er moeite mee hebben of niet? Vaak hoor je dat koi onder de 4°c in de problemen kunnen komen, maar blijkbaar niet.

Hoi Franky,

De temperatuur daalde in het verleden soms tot 1°C, en bij het zien van die lage temperaturen ben ik gaan afdekken met noppenfolie en nu kom ik niet meer onder de 2°C en doorgaans stabiel rond de 4°C

Moeite hebben ze er zeker mee, en sommigen gaan dan plat liggen , maar wel nog nooit koi verloren met die reden denk ik ( goed zal het wel niet zijn )

Groetjes

Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5304

Berichtdoor vincentd. » vr 14 nov 2014, 20:56:03

@ Marc,

Mag je deze volledig dicht maken of moet er een verluchtingsluik inzitten die altijd openstaat?

mvg Vincent
vincentd.

Afbeeldingen: 33

Berichtdoor frankske » vr 14 nov 2014, 21:19:27

Marcje schreef:
Tigerkoi schreef:
Ikzelf heb hier nog nooit 2 °C of minder gehad in de vijver, maar hoe gedragen de koi zich dan Marc? Zie je dat ze er moeite mee hebben of niet? Vaak hoor je dat koi onder de 4°c in de problemen kunnen komen, maar blijkbaar niet.

Hoi Franky,

De temperatuur daalde in het verleden soms tot 1°C, en bij het zien van die lage temperaturen ben ik gaan afdekken met noppenfolie en nu kom ik niet meer onder de 2°C en doorgaans stabiel rond de 4°C

Moeite hebben ze er zeker mee, en sommigen gaan dan plat liggen , maar wel nog nooit koi verloren met die reden denk ik ( goed zal het wel niet zijn )

Groetjes

Marc

hey marc,

vroeger gingen hier de koi ook plat liggen en nu niet meer zelfs na die strenge winter van 2j geleden, vroeger legde ik filter stil en nu niet meer retour 10tal cm boven water water met pomp 6000l ? ook luchtpompen laten doordraaien temperatuur ook al gehad van 2 graden ik hield mijn hart vast. maar de koi reageren wel veel beter dan vroeger als ik alles laat doordraaien en zelfs opvallend veel verschil?
frankske

Afbeeldingen: 563

Vorige

Keer terug naar Winteroverkapping